مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا آب مخمل را خراب می کند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین روش شستشوی پارچه مخملی

هنگام شستن پارچه مخمل باید به سطح نرم پارچه توجه کنیم. چنگ زدن به پارچه مخملی به بافت آن آسیب می رساند. شستشوی پارچه مخمل با شستشوی پارچه های دیگر متفاوت است و برای حفظ زیبایی این نوع پارچه ها گاهی اوقات باید به شدت مراقب آن باشیم.

بهترین روش شستشوی پارچه مخمل چیست؟ پارچه مخمل پارچه ای بسیار پرطرفدار و آسیب پذیر است که برای نگهداری از آن باید نکاتی را در نظر بگیریم که در ادامه به توضیح نحوه شستشوی مخمل می پردازیم.

لباس های مخملی طرفداران خود را دارند. مخمل نوعی پارچه است که در مدل های مختلف لباس مردانه و زنانه استفاده می شود. می دانید که پارچه مخمل آسیب پذیرتر از پارچه معمولی است و برای مراقبت از آن باید نکاتی را رعایت کنید. شستن پارچه مخمل همیشه یکی از دغدغه های طرفداران این پارچه هاست. تشویق شوید که به موضوع شستشوی مخملی ادامه دهید.

مهم ترین نکته ای که در شستشوی مخمل باید به آن توجه کنید این است که در هر مرحله باید مراقب باشید که پارچه نرم آسیبی نبیند. روش زیر یکی از بهترین روش های شستشوی مخمل با کمترین آسیب پارچه می باشد.


پارچه مخمل را بشویید

پارچه مخمل را با دست بشویید

شستن پارچه مخمل با دست اگرچه تلاش بیشتری می طلبد اما آسیب کمتری به پارچه مخمل وارد می کند. به همین دلیل بهتر است آستین ها را بالا بزنید و قدم به قدم با ما همراه شوید! شستشوی صحیح پارچه مخمل با آب به پارچه آسیبی نمی رساند.

1. لباس ها را زیر و رو کنید

قبل از هر کاری بهتر است برای شستن پارچه مخمل لباس را زیر و رو کنید تا سطح نرم مخمل با محیط برخورد نکند و کمتر آسیب ببیند. اگر پارچه مخملی را بدون برگرداندن آن بشویید (برای دستشویی و ماشین لباسشویی فرقی نمی کند)، سطح نرم آن به دلیل اصطکاک روی دست، لباس های دیگر و بدنه ماشین لباسشویی آسیب می بیند. پس از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر مخملی را که هنگام خرید آن داشتید ندارید.

بیشتر بخوانید  آموزشی جذاب جهت بستن شال و روسری لبنانی ( مدل حیفا )

2. دو قاشق غذاخوری مواد شوینده!

اینطور نیست که بخواهیم یک قاشق مواد شوینده بریزیم، اما مهم این است که از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید. به جای پودر از مایع لباسشویی استفاده کنید و مقدار بسیار کمی را داخل شرپا با آب سرد بریزید و لباس ها را در حالی که از قبل برگردانده اید در آب قرار دهید. چه مقدار مایع کافی است؟ همونطور که گفتیم! اندازه 2 یا 3 قاشق غذاخوری مایع کافی است!

3. با مخمل مهربان باشید

گرفتن پارچه مخملی راه درستی برای از بین بردن لکه ها و کثیفی نیست. اگرچه لباس شما می تواند بسیار بسیار تمیز باشد، اما سطح نرم مخمل از بین می رود. سپس به آرامی روی پارچه مخمل ضربه بزنید و سعی کنید آن را با کف دست خود به پارچه بمالید تا کثیفی و کثیفی از بین برود.

4. آبکشی حسابی

خود مخمل کف زیادی به خود جذب می کند، پس از شستن پارچه مخمل، لباس ها را کاملا و با ظرافت بشویید، دقت کنید که تمام کف از لباس خارج شود. پارچه های مخملی که دارای موهای بلند و حجیم هستند هنگام شستن مقدار زیادی کف می گیرند. با آب سرد بشویید و مطمئن شوید که کف ها تمام شده اند.

5. پهن کنید، اما روی کمربند نه!

اگر چه می توانید پس از شستن، پارچه مخملی را روی کمربند قرار دهید، اما همانطور که می دانید جای گیره لباس ها روی مخمل باقی می ماند و حجم قسمت زیر گیره تغییر می کند، پیشنهاد می کنیم پارچه مرطوب را روی سطح صاف پهن کنید و صبر کنید. تا زمانی که کاملا خشک شود.

بیشتر بخوانید  مدل های شیک و زیبای لباس عروس برند Eden Bridals


چگونه مخمل را بشوییم تا خراب نشود؟

شستشوی پارچه مخملی در ماشین لباسشویی

اگر قصد دارید از ماشین لباسشویی برای شستن پارچه مخملی استفاده کنید، توصیه می کنیم از ماشین لباسشویی قابل تنظیم استفاده کنید. دستگاهی که می تواند سرعت، زمان و دمای آب را خود تنظیم کند.


1. فقط مخملی!
بهتر است لباس های مخمل را فقط با هم بشویید و لباس های دیگر را در ماشین لباسشویی نیندازید. همچنین مقدار کمی لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار باعث کاهش آسیب به پارچه مخملی می شود. پس فقط مخملی لطفا!


2. مایع را بریزید
همانطور که در شستشوی دستی گفته شد، بهترین شوینده مخملی، شوینده لباسشویی است. به خصوص اینکه برخی از مواد شوینده به دلیل کیفیت پایین به خوبی در آب حل نمی شوند و در نهایت پس از شستن پارچه مخمل متوجه می شوید که دانه های سفید پودر شوینده همچنان در بافت نرم مخمل باقی مانده است.


3. یک دور کافی است
لباس های مخمل را زیاد نشویید. ماشین لباسشویی را روی یک چرخه شستشوی کوتاه تنظیم کنید و مطمئن شوید که ماشین لباسشویی لباس های مخملی را به این طرف و آن طرف نخواهد شست!


4. زود به Velvet بروید
پس از پایان شستشوی پارچه مخملی در ماشین لباسشویی، لباس ها را به سرعت از ماشین خارج کنید و در اسرع وقت روی سطح صاف و تمیز پهن کنید. اگر دیر کردی لباس مچاله می شود و این برای مخمل اصلا خوب نیست.

باید بخوانید:


با لکه ها چه کنیم؟

از بین بردن لکه از پارچه مخمل کار سختی نیست، اما انجام آن در اسرع وقت بسیار مهم است. هر چه لکه های روی لباس های مخمل مدت بیشتری باقی بماند، پاک کردن آنها سخت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  7 تفاوت افراد فقیر و ثروتمند


چگونه لکه ها را پاک کنیم؟

1. لکه ها را پاک کنید. برخی از لکه ها نتیجه ریختن مواد غذایی روی لباس های مخملی است. اولین قدم حذف جرم و مواد باقی مانده روی لکه است. در این مرحله مراقب باشید که لکه را بیشتر از آنچه هستید پخش نکنید.

2. چند دستمال مرطوب و تمیز تنها چیزی است که نیاز دارید. پارچه را فقط در یک جهت پاک کنید تا آسیبی به پارچه وارد نشود. اضافه کردن قطرات مایع لباسشویی به از بین بردن لکه های بیشتر کمک می کند.

3. از پارچه تمیز دیگری برای پاک کردن مواد شوینده استفاده کنید.

4. صبر کنید تا پارچه خشک شود، می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید. یک حوله زیر و روی پارچه قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.

برای مراقبت از پارچه های ظریف و رفتن به سمت شستشوی مخملی، به هر نکته ای که باید توجه کنید، توجه کنید. بسیاری از نکات مهم در شستشوی پارچه مخمل حاصل تجربه است و ممکن است در متن ما نباشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *