مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آگاهی از دولت الکترونیکی اصلی ترین راه ساده سازی حاکمیت است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت دوازدهم ، اجرای دولت الکترونیکی را اصلی ترین راه برای کاهش و ساده سازی دولت دانست و گفت: اجرای دولت الکترونیکی در هشت سال گذشته از 20 درصد به حدود 70 درصد رسیده است و در هشت سال گذشته تحقق این هدف 50 درصد پیشرفت داشته است و طبق گزارشات ، یک میلیارد سرویس در زمینه الکترونیکی ارائه شده است دولت.

وی توسعه و گسترش زیرساخت ها و دسترسی به فضای مجازی طی هشت سال گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر تجارت فضای مجازی هستند و اگر این اهمیت را درک کنیم متوجه نخواهیم شد. “چقدر این آمار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فضای مجازی مانند هر دستاورد و فرصت دیگری دارای مشکلات و آسیب هایی است ، توضیح داد: برخی تصور می کردند می توانیم از گسترش و تعمیم استفاده از فضای مجازی جلوگیری کنیم ، اما خوشبختانه امروز همه می دانند که نمی توان جامعه را انکار کرد و تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر گواه این ادعاست.

روحانی با بیان اینکه اگر این یک میلیون نفر بیکار باشند ، این یک فاجعه بزرگ است ، افزود: ویروس کرونا ما ملاقات نکردیم ، این آمار امروز ممکن است به چندین میلیون نفر در زمینه های مختلف ، از جمله گردشگری ، حمل و نقل و خدمات مبتنی بر فضای مجازی جدید رسیده باشد.

بیشتر بخوانید  هر یک درصد صرفه‌جویی، سه درصد تخفیف!

وی گفت: امروز می توان با اعتماد به نفس و امنیت بالا و با استفاده از اینترنت و برنامه های موجود ، ماشین خود را از خانه یا محل کار با اینترنت پرسرعت خریداری کرد و فرزند خود را به هر کجا که خواست بفرستد ، این ماشین در تمام طول مسیر همه این امکانات از طریق توسعه اینترنت پرسرعت امکان پذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین این امکانات فقط نتیجه تلاش دولت نیست ، گفت: همه نیروها و ارکان کشور امروز تلاش کرده اند تا به نقطه ای برسند که بتوانیم جمهوری اسلامی را از نظر توانایی ها و زیرساخت های ارتباطی مقایسه کنیم با کشورهای منطقه. “

روحانی ادامه داد: اقدامات و اقدامات قابل توجهی در دولت احتیاط و امید در ایجاد زیرساخت ها ، مراکز داده ، انرژی ابر و سایر نیازها و فرصت های لازم برای استفاده عمومی در تمام نقاط کشور با سرعت بالا و باند پهن انجام می شود. اینترنت. ساخته شده است. “

وی گفت: اگر فضای مجازی مانند امروز در کشور گسترش نیافته بود ، مدارس و دانشگاهها را در این دوره تعطیل می کرد. ویروس کرونا وی یک مشکل بزرگ در آموزش و پرورش در کشور دارد ، خاطرنشان کرد: گسترش اینترنت پرسرعت در تمام نقاط کشور به ایجاد عدالت آموزشی نیز کمک کرده است و اگر یک سال پیش استفاده از معلمان خوب برای مدارس خاصی اختصاص داشت ، امروز دانش آموزان در دور افتاده ترین روستاها هستند. آنها همچنین می توانند از آموزش بهترین معلمان بهره مند شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز ، توسعه و گسترش اینترنت پرسرعت به ما این امکان را داده است تا با ارائه اطلاعات شناسایی غلط در رویدادهای مهم مانند انتخابات ، تحقیق و احراز هویت ، به طور موثرتری برخورد کنیم و حتی می توانیم کل مراحل انتخابات را انجام دهیم . “به صورت الکترونیکی انجام شود.

بیشتر بخوانید  برای کسب 3 امتیاز به گل گهر می رویم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

روحانی همچنین اضافه کرد: با وجود دستاوردهای بزرگی که در فضای مجازی کسب کرده ایم ، اگر فضای فعالیت خصوصی را باز کنیم ، سرعت پیشرفت در زمینه های مختلف مانند نرم افزار ، برنامه ، شبکه های اجتماعی هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و تعداد فرستادگان در حال افزایش است.

وی گفت: فضای مجازی تنها با تهیه ساختمان و سخت افزار گسترش نخواهد یافت. – توسعه مطلوب فضای مجازی با مدیریت دولتی امکان پذیر نیست و ما باید فضا را باز کنیم ، مسئولیت ها را تعریف کنیم و از بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده کنیم. فرصت ها. “از این مسیر استفاده کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا همین چند سال پیش نماینده خارجی بی نظیری در کشور وجود داشت ، گفت: امروز مهندسان و فعالان کشورمان در ایجاد بسترهای مفید ، شبکه های اجتماعی ، پیام رسان ها و برنامه های کاربردی پیشرفت زیادی داشته اند. “در زمینه VOD آره ما همچنین می بینیم که وقتی دست فعالان خصوصی کمی باز مانده است به چه نتیجه رسیده ایم. ما باید دستهای بخش خصوصی را باز کنیم تا با تعیین چارچوبها و مسئولیتها در این زمینه بیشتر کار کنیم.

روحانی یکی دیگر از کارکردهای مهم فضای مجازی از جمله ایجاد شفافیت در مبارزه واقعی و عملی با فساد را متذکر شد و خاطرنشان کرد: امروزه سیستم ها و شبکه های مختلف اطلاعات مربوط به حوزه های مختلف را در دسترس عموم قرار می دهند که ظهور فساد را واقعی می کند. ” محدود و دشوارتر است.

بیشتر بخوانید  تصاویری از عجیب ترین شیوه های حمل و نقل در سراسر جهان / از قطار واژگون تا سورتمه های کشته شده توسط سگ ها

سرانجام ، رئیس جمهور از همه اعضای واقعی و قانونی شورای عالی فضای مجازی ، دبیران فعلی و سابق شورا و سرها زمان قانونگذار و قضایی و همه افرادی که در سالهای اخیر در این شورا فعال بوده اند گفته اند: طی هشت سال گذشته کارهای زیادی در فضای مجازی انجام شده است و این شورا همچنین دارای 40 مصوبه مهم درباره شبکه ملی اطلاعات ، حمایت از کودکان و معماری است. این ساختارها مربوط به فضای مجازی کشور است که باید قدردان آنها باشیم و امیدوارم این بار در آینده با سرعت بیشتری ادامه یابد.

شورای عالی فضای مجازی از بدو تأسیس تاکنون 72 جلسه برگزار کرده است که 59 جلسه آن در جریان فعالیتهای دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و در این مدت شورا 28 قطعنامه را تصویب کرده است که منجر به اقدامات اساسی در کشور شده است.

در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی که آخرین جلسه این شورا به ریاست حجت الاسلام روحانی بود ، مصوبات هشت سال گذشته ، اقدامات مبتنی بر آن مصوبات و تأثیراتی که این اقدامات بر فضای مجازی داشته است توسط اعضا.

اعضا همچنین باید موانع و چالش های اجرای این قطعنامه ها و موانع و چالش ها را برطرف کنند. سرشماری و خلاصه اینکه در دولت سیزدهم برای مقابله با موانع و چالشها اقدام مناسب انجام شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *