مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آگاهی از آرزوی آتشکده کرمانشاه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، در نزدیکی روستای میلگه باباخان، معبد آتش میلگه بابا اسلام آباد در غرب واقع شده است. این معبد آتش که از یادگارهای دوران ساسانی است به باستان شناسان کمک کرد تا سبک معماری آن دوره را کشف کنند. بقایای این آتشکده باستانی در دوران باستان بخشی از بنای عظیمی بوده که محل عبادت ایرانیان باستان بوده است. بر اساس تحقیقات باستان شناسی، چهار ستون سنگی و سکویی که کانون این عبادتگاه بوده از عناصر اصلی این آتشکده است. همچنین مصالح اصلی آتشکده میل میلگا و نیز دیگر آتشکده ها، اجساد ساخته شده از سنگ و گچ بوده است. بازدید از این بنای باستانی که از نظر مذهبی و تاریخی بسیار حائز اهمیت است، نه تنها ما را با معماری دوران ساسانی آشنا می کند، بلکه به ما کمک می کند تا از دین زرتشت که یکی از آیین های دینی است آگاه شویم. پایه های باستانی فرهنگ ایرانی این مکان در تاریخ 8 بهمن 1386 به شماره 17046 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آگاهی از آرزوی آتشکده کرمانشاه

در حدود 100 متری شرق روستای «سیاه سیاه میلا گه باباخان» در شهرستان اسلام آباد غرب، یکی از بناهای ارزشمند و جاذبه های تاریخی استان کرمانشاه است که به «معبد آتش میل میلا گئا» معروف است. . . این بنای چهارطاقی که امروزه بخشی از بنای اصلی باقی مانده و از چهار ستون سنگی در ابعاد مختلف تشکیل شده است، مربوط به دوره ساسانی است. در داخل معبد آتش و همچنین بسیاری از آتشکده های آن زمان از جسد سنگ و گچ گچ ساخته شده و در داخل آن سکویی برای نگهداری و برپایی شومینه ها و یک سری پی از گچ و سنگ وجود دارد. چهار بندر در بالای یک خط الراس ماسه سنگی کم ارتفاع مشرف به زمین های کشاورزی دشت اطراف ساخته شد.

بیشتر بخوانید  تحویل سیمان در بورس اوراق بهادار ادامه خواهد داشت / سالمندان مستمری از زیر بار عبور نکرده اند - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

آگاهی از آرزوی آتشکده کرمانشاه

معماری

چهار طاق نما که بقایای اصلی بنای بزرگتر است، از چهار ستون سنگی در ابعاد مختلف تشکیل شده است که با راهروی طواف احاطه شده اند. در داخل این معبد آتش سکویی برای شومینه و بسترهای گچی و سنگی متعددی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است. امروزه چهار ستون سنگی در کنار پایه و ساقه ستون سنگی باقی مانده که دو تای آن حفظ شده و دو تای دیگر به شدت آسیب دیده است. پایه ستون ها مربع و بسیار کوچک و دارای دو ردیف است. ساقه ستون ها در وسط دارای 3 ردیف تزئینات طنابی است. ارتفاع کل این دو پایه و ساقه ستون کوچک 65 سانتی متر است و هر دو از نظر شکل و اندازه بسیار جالب هستند و می توان گفت از بسیاری جهات منحصر به فرد هستند. به نظر می رسد در زمان ساخت، دو پی دیگر وجود داشته که البته امروزه اثری از آنها وجود ندارد، اما محل قرارگیری آنها به خوبی نمایان است.

https: //fa.tripiar.com/uploads/picture/3031/mill-firetemple-9.jpg

اهمیت معبد آتش

آتشکده‌ها یکی از مهم‌ترین یادگارهای دوران ساسانی است و عبادتگاه زرتشتیان به شمار می‌رود. این بناها در واقع مکان مقدسی برای نگهداری آتش و انجام مناسک دینی بوده و به عنوان امانت خانه نیز مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا موبدان مورد اعتماد مردم آن زمان بوده و مردم اموال خود را به آنها می سپارند تا در حرم قرار گیرند. . مکان.مطمئن باش

محل

این معبد آتش در 32 کیلومتری جنوب شرقی شهر اسلام آباد گرب در بخشی از منطقه حمیل به نام منطقه میلگه در حاشیه روستای میلگه باباخان قرار دارد.

بیشتر بخوانید  پول برای سومین بار لرزید

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این چهارضلعی باید به سمت شهر سرمست حرکت کنیم و قبل از رسیدن به آن با عبور از جاده های فرعی و گذر از روستاهای ترازک کسان و ترازک عبدالله به روستای میلگه سیاه سیاه سیاه باباخان می رسیم.

منبع: تریپ یار

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *