آژیر قرمز آمبولانس ها در استان هرمزگان به صدا درآمد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



حسین قاسمی در گفتگو با شهردار “اورژانس های پیش بیمارستانی بخش مهمی از سیستم مراقبت های بهداشتی است.” نیاز به خدمات مناسب وجود آمبولانس های مجهز است که نقش مهمی در نجات جان بیماران نیاز به اقدامات فوری دارند. “بخشی به دلیل افزایش تقاضا به دلیل تصادفات جاده ای و بحران ناشی از آن ویروس کرونا از طرف دیگر ، فرسایش و آسیب رساندن به آمبولانس های موجود نیاز به پشتیبانی جدی برای تهیه آمبولانس های مجهز دارد.

گاسمی افزود: علی رغم اضافه شدن 60 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 به ناوگان اورژانس و عملیاتی 115 استان در ماه مه 2009 ، بخش اورژانس پیش بیمارستانی هنوز با بحران کمبود آمبولانس روبرو است زیرا از یک طرف ، آمبولانس های اضافه شده به دلیل به پسوند. “روند ترخیص و شرایط نامناسب نگهداری گمرک قبل از ورود به سیستم عامل فرسوده شده بود ، و از طرف دیگر ناسازگاری آنها با شرایط آب و هوایی استان و سوخت در شبکه توزیع سوخت کشور و جاده های صعب العبور در برخی از مناطق استان. استهلاک و صدمات شدید و مکرر ، به ویژه به پمپ تزریق آمبولانس را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تعمیر هر پمپ معادل 600 میلیون ریال است که تاکنون 4 دستگاه از این آمبولانس تعمیر و تعمیر شده و وارد سیستم امداد شده اند اما هنوز 20 دستگاه نیاز به تعمیرات اساسی دارند که اعتبار معادل آن نیاز دارد. 24 میلیارد ریال

گاسمی با اشاره به آمادگی سه پایگاه راهداری برای بهره برداری اظهار داشت: متأسفانه علیرغم آمادگی سازه های اساسی به دلیل کمبود آمبولانس ، در حال حاضر امکان فعالیت و ایجاد پایگاه های جدید و پشتیبانی از آمبولانس ها برای بهینه سازی وجود ندارد. خدمات پیش بیمارستانی در طول یک بحران ، حداقل 35 آمبولانس مجهز باید به سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در استان هرمزگان اضافه شود که هزینه آن 700 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید  جواد خیابانی از دنیای ورزش خداحافظی کرد+ فیلم

گاسمی از خیرین سلامت ، سازمان ها و شرکت های فعال در این استان خواستار تلاش و انجام مأموریت خود شدند و گفت شاید روزی برای هر یک از ما پیش بیاید که برای نجات جان عزیزی نیاز به حضور به موقع مراقبت های پیش بیمارستانی داشته باشیم. برای کمک به بخش اورژانس 115 در ارائه آمبولانس و کمک به افراد محترم در حومه شهر.

دیدگاهتان را بنویسید