آژیرهای مختلف آمبولانس به چه معناست؟



صدای آژیر آمبولانس فریاد زدن بیماری است که در انتظار درمان است و باید زنده بماند. راننده آمبولانس آژیر را روشن می کند و از راننده می خواهد که راه را برای عبور او باز کند.

خیلی از ما به نوع آژیر آمبولانس توجه نمی کنیم و همیشه فکر می کنیم که این بیماری به بیمارستان منتقل می شود، اما جالب است، می دانید آمبولانس دارای 3 نوع پری دریایی مختلف است که هر کدام معنای خاص خود را دارند.


  • معنی اولین آژیر آمبولانس

آژیر اول که بی صدا است زمانی به صدا در می آید که آمبولانس حامل بیماری در وضعیت خوبی قرار دارد، اما ممکن است وضعیت بیمار تغییر کند و بدتر شود.


  • معنی آژیر آمبولانس دوم

این آژیر مهمترین آژیر هر آمبولانسی است و زمانی به صدا در می آید که آمبولانس بیمار را بسیار بد حمل می کند و دقایق و ثانیه برای درمان او بسیار مهم است و نیاز به آمبولانس دارد. با فعال کردن آژیر، راننده آمبولانس از راننده می‌خواهد که راه را برای عبور او باز کند، زیرا بیمار باید سریعاً برای احیا به مرکز اورژانس بیمارستان منتقل شود.


  • معنی سومین آژیر آمبولانس

با فعال کردن این آژیر، راننده آمبولانس به دیگران این پیام را می دهد که آمبولانس به محل حادثه ای مانند تصادف رانندگی یا بلای طبیعی می رود و تاخیر و ماندن در ترافیک برای آمبولانس به معنای به خطر افتادن جان انسان هاست.


آژیر آمبولانس

وقتی آمبولانس از آژیر استفاده می کند

رانندگان آمبولانس هنگام حضور در ماموریت و بازگشت از ماموریت باید از آژیر استفاده کنند. استفاده از آژیر برای رانندگان آمبولانس در هنگام بازگشت از ماموریت برای آنها یک تعهد تعریف شده است و تخلف محسوب نمی شود. از رانندگان آمبولانس خواسته می شود تا با استفاده از آژیر، زودتر به مسیر مورد نظر برسند و جان افراد را نجات دهند تا برای ماموریت بعدی آماده شوند. آمبولانس هایی که در ماموریت هستند چراغ قرمز را از دست می دهند و تردد آنها تخلف محسوب نمی شود.

آژیر آمبولانس، صدای ناجی جان انسان ها

آژیر آمبولانس به معنای انتقال بیمار اورژانسی به بیمارستان است. راننده آمبولانس آژیر را روشن می کند و از راننده می خواهد که راه را برای عبور او باز کند. این موضوع در هیچ جای دنیا به درستی حل نشده و واکنش مردم نسبت به آن متفاوت است. خوشبختانه اکثر رانندگان عزیز کشورمان به این مهم توجه دارند و با شنیدن صدای آژیر بلافاصله خودرو را به کنار خیابان یا جاده منتقل می کنند و راه را برای عبور آمبولانس ها باز می کنند.


بیشتر بخوانید  سلمیزیا

دیدگاهتان را بنویسید