آنچه در مورد مسواک و مسواک نمی دانستید


شما رویایی دارید و می خواهید بخوابید، اما یک شغل باقی می ماند. هنوز شسته نشدی!
با بی حوصلگی به حمام می روید و خمیر دندان را روی مسواک می گذارید و به جلوی تلویزیون برمی گردید. هنگام تماشای آخرین صحنه های فیلم، دندان های خود را با شدت مسواک بزنید. فکر نمی کنم یک دقیقه طول بکشد، اما آیا این مسواک زدن تاثیری دارد؟

آنچه در مورد مسواک و مسواک نمی دانستید

اگر از شما بپرسند کدام قسمت از دندان هایتان را مسواک زده اید، نمی توانید به خاطر بیاورید زیرا در حالی که غرق در تماشای فیلم بودید، مانند هر شب و به طور خودکار، در اسرع وقت دندان های خود را مسواک زدید.
باید قبول کنید که تعداد دندان هایتان یکسان است و اگر یکی از آنها را از دست بدهید، دندان جدیدی جایگزین آن نمی شود و باید تا آخر عمر با فضای خالی دست و پنجه نرم کنید. بعد از امشب، با دندان های خود مهربان تر باشید و چند لحظه را صرف مسواک زدن کنید. جلوی آینه بایستید و دندان های خود را با این روش جدید مسواک بزنید.

مسواک زدن از یک تا چهار
ما همیشه عادت داریم که مسواک زدن را از سطح جونده یا “لب گونه” سطح دندان شروع کنیم، بنابراین اغلب دستان ما، وقتی صحبت از سطح دندان زبانی می شود، یا خسته هستند یا این سطح دندان را مسواک می زنند. از آن بگذرید، بعد از امشب ابتدا سطح زبان دندان و سپس سطح جویدن و در نهایت تمام سطوح گونه های دندان را بشویید.

هنگام مسواک زدن سطح جونده، سطح را مسواک نزنید. این کار نه تنها سطح دندان را فرسایش می دهد، بلکه عمق شیارهای روی سطح دندان را نیز تمیز نمی کند.
روش صحیح این است که برس ها را روی سطح جونده فشار دهید و برس را فقط در جای خود تکان دهید. به این ترتیب عمق شیارها که محل اولیه پوسیدگی هستند تمیز می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض داروی ناگلازیم چه می دانید؟

پشت دندان های جلو و عقب در هر قوس فک که معمولاً دندان عقل هستند، نقاط فراموش شده در دهان وجود دارد که کمتر با مسواک لگدمال می شوند. برای تمیز کردن این سطوح، مسواک را به صورت عمودی نگه دارید و به آن زاویه 45 درجه بدهید. در این شرایط موهای مسواک به این حد رسیده است و می توان آن را به طور کامل تمیز کرد.

ناگفته های یامسواکی
مسواک خود را کجا نگه می دارید؟ در حمام کنار دستشویی یا در لیوان روی میز آرایش؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین مکان برای نگهداری مسواک کجاست؟ بد نیست بدانید مسواک کنار کاسه توالت اصلا جای مناسبی برای گذاشتن مسواک نیست، زیرا وقتی از توالت بیرون می روید و دست های خود را در کاسه توالت می شویید، کاسه توالت کاملاً آلوده می شود. . زنگ زدن. این میکروب ها با فشار دادن آب در حمام و نشستن روی مسواک پخش می شوند. قرار دادن مسواک در دهان، میکروب ها، به ویژه میکروب های روده را وارد دهان و دستگاه گوارش شما می کند.

توصیه ما این است که برای سرویس بهداشتی خود یک کابینت نگهداری مسواک بخرید و برس ها را در این کابینت بسته نگه دارید.

اگر تغییر دکوراسیون برایتان سخت است، برای هر یک از مسواک های خود حداقل یک روکش مسواک بخرید و سر مسواک ها را داخل این کلاهک ها نگه دارید. راه دیگر این است که مسواک را خارج از حمام، به عنوان مثال در اتاق خواب، نگه دارید.

بیشتر بخوانید  فواید نوشیدن آب در بدن چیست؟

راهنمای خرید مسواک
:: اندازه سر مسواک را با توجه به اندازه دهان خود انتخاب کنید. یک مسواک مناسب باید به شما این امکان را بدهد که به حداکثر سطح دندان ها برسید تا بتوانید به راحتی به دندان های عقب برسید و آنها را به خوبی تمیز کنید.

:: سلیقه و نظر شما مهم است. مسواکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و با آن بتوانید به راحتی دندان های خود را مسواک بزنید. سعی کنید با مسواک احساس خوبی داشته باشید.
اگر تحلیل لثه دارید یا دندان هایتان به آب سرد و گرم حساس است، از مسواک های فوق نرم (Supersoft یا Extrasoft) استفاده کنید.

:: دسته مسواک باید به گونه ای باشد که به راحتی در دست شما قرار گیرد. هرچه دسته مسواک بزرگتر باشد، راحت تر روی کف دست قرار می گیرد، بنابراین کنترل بهتری بر مسواک زدن خواهید داشت.

:: زاویه بین دسته و سر برس کم باشد یعنی دست با زاویه کمی ختم شود.
اگرچه ادعا می شود که برخی از انواع مسواک های جدید پلاک های میکروبی را بهتر از بین می برند، اما تمرین و تحقیقات نشان داده است که هیچ کدام مزیت قطعی بر دیگری ندارند و هیچ مسواکی نمی تواند تمام پلاک ها را از بین ببرد. به گفته دندانپزشکان روش صحیح مسواک زدن مهمتر از نوع مسواک است.

:: مسواک باید دارای سر کوتاه، پرزهای نایلونی با نوک گرد، نرم یا متوسط ​​باشد. مسواک و موها اگر گرد باشند در هنگام شستن لثه را کمتر تحریک می کنند و احتمال آسیب لثه را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  سکس فوق العاده! ما اینطور فکر نمی کنیم

:: موهای مسواک خوب نباید بعد از مدتی پخش و صاف شود. می توان گفت همه برس ها بعد از مدتی اینطور می شوند اما اگر برس خوب باشد به جای اینکه دو هفته دیگر خراب شود چندین ماه بدون مشکل کار می کند.
واقعیت این است که دندان ها زمانی تمیز می شوند که امکان دارد مسواک ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده باشند.

منبع: روزهای زندگی


دیدگاهتان را بنویسید