آنچه در مورد قلب نشنیده اید


نبض مهم است … شاید تا به حال در مورد تغییرات ضربان قلب یا HRV نشنیده باشید، اما آیا می دانستید که پزشکان اکنون در مورد این شاخص به عنوان یکی از مهمترین اقدامات بهداشتی صحبت می کنند؟ پزشکان می گویند که HRV مهمترین معیار سلامت انسان است که در مورد آن چیزی نمی دانند.

آنچه در مورد قلب نشنیده اید

نرخ تغییر ضربان قلب به عنوان معیاری برای سنجش احتمال ابتلا به بیماری ها و مشکلاتی مانند مشکلات قلبی، افسردگی، اضطراب، دیابت و مشکلات خواب استفاده می شود. مشخص شده است که برخی از بیماری ها با کاهش دامنه تغییرات ضربان قلب همراه هستند و برعکس، کاهش این دامنه ممکن است به این معنی باشد که برخی از بیماری ها بیشتر در معرض ابتلا هستند.
نبض مهم است؛ وقتی قلب شما خیلی سریع یا خیلی آهسته می‌زند، دچار مشکل می‌شوید، اما شاید مهم‌تر از تعداد ضربان، مقدار زمان تغییر بین هر ضربان باشد. معیاری که می تواند به شما بگوید چقدر در معرض بیماری هستید.

اهمیت زمان بین 2 ضربه

از نظر علمی، HRV به مدت زمان بین دو حمله قلبی و تغییرات احتمالی در آن زمان اشاره دارد. برای درک بهتر، می توانید مثال زیر را تصور کنید: به هر ضربان قلب (یعنی پمپاژ خون از قلب به کل بدن) به عنوان یک نت موسیقی فکر کنید. آهنگ با ضربان قلب اینگونه ساخته می شود، اما HRV در کیفیت این آهنگ بسیار مهم است، زیرا شاخصی است که سرعت موسیقی را افزایش می دهد یا کاهش می دهد. آنچه در مورد قلب نشنیده ایدمنشا آن را مشخص می کند. او گفت: “HRV در واقع فاصله بین دو ضربان قلب است. برخلاف صدای قلب، در این حالت شما نمی توانید ضربان قلب را بشنوید، اما این زمان با واحدهایی به نام میلی ثانیه یا هزارم ثانیه اندازه گیری می شود، اگرچه ممکن است عجیب باشد.” دکتر Majazarić، متخصص قلب در مرکز آموزشی Lenok Hill به نظر می رسد، اما هر چه HRV طولانی تر باشد، بهتر و سالم تر است. در واقع می توان نتیجه گرفت که تعداد زیاد ضربان با فاصله بسیار کوتاه بین ضربان ها بسیار بد است و بدتر از آن اینکه قلب نمی تواند ریتم خود را تغییر دهد. به عبارت دیگر قلب سالم قلبی است که بتواند سرعت خود را خیلی سریع کم یا زیاد کند.

بیشتر بخوانید  قند مصنوعی سوکرالوز و عوارض حاصل از مصرف آن

ضربان قلب بالا با فاصله بسیار کوتاه بین ضربان ها بسیار بد است و بدتر از آن، قلب نمی تواند ریتم خود را تغییر دهد. به عبارت دیگر قلب سالم قلبی است که بتواند سرعت خود را خیلی سریع کم یا زیاد کند.

قلبت را آماده کن

اکنون بهتر است روی مسائل عملی که برای سلامتی شما مفید هستند تمرکز کنید: خبر خوب این است که کنترل HRV نسبتاً ساده است. دکتر زاریچ می گوید: «هنگامی که ورزش می کنید، ماهیچه های شما آماده تر و هماهنگ تر می شوند و در نتیجه تحمل بیشتری نسبت به استرس و فعالیت دارند. قلب شما هم همینطور است، با تمرین با برنامه و هدف می توانید به طرق مختلف به قلب خود کمک کنید. از جمله سفارشی کردن HRV شما.
پروفسور کنراد ارنست، فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه باث، می گوید تحقیقات او و تیمش نشان داده است که 30 تا 45 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در روز، مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری، بهترین فعالیت ممکن برای افزایش HRV است. اما روش های دیگری که می توانند به شما در افزایش HRV کمک کنند عبارتند از:

تنفسی که عمر شما را طولانی می کند
1- تنفس طولانی و عمیق

با کاهش تعداد نفس ها و نفس های عمیق و طولانی، می توانید سیستم عصبی خودمختار خود را آرام کرده و HRV را افزایش دهید. بهتر است 7 نفس عمیق و طولانی در دقیقه بکشید. دکتر روزالبا کورتون، متخصص داخلی در این باره می گوید: «شاید کشیدن نفس عمیق و طولانی در ابتدای سریال سخت باشد، اما به جرات می توان گفت که آرام آرام به آن عادت کرده و مشکلی نخواهید داشت. و سیستم تنفسی کاوشگر.

بیشتر بخوانید  نحوه گرفتن رژیم Sirtfood رژیم لاغری ادل (Adele)

در ترافیک نمانید
2- از آلودگی هوا بپرهیزید

آلودگی هوا می تواند مشکلات زیادی را برای بدن شما ایجاد کند. بنابراین سعی کنید از ماندن در ترافیک و اقامت در مناطق بسیار آلوده خودداری کنید. اما اگر مجبورید در این محیط ها باشید، با افزودن ماهی های چرب امگا 3 را به بدن خود اضافه کنید، زیرا امگا 3 می تواند تا حدودی اثرات مضر آلودگی هوا بر HRV را کاهش دهد.

در ظرف پلاستیکی غذا نخورید
3- از سموم شیمیایی دوری کنید

BPA یک ماده شیمیایی است که اغلب در صنعت پلاستیک استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که افراد با سطوح بالای BPA در خون، سطوح پایینی از HRV دارند. پس سعی کنید پلاستیک کمتری انجام دهید. یکی از راه حل های مهم، پرهیز از گرم کردن غذا در ظروف پلاستیکی یا ریختن غذای داغ در بشقاب ها و ظروف پلاستیکی است.

این غذاها را فراموش نکنید
4- ویتامین مصرف کنید

افزایش میزان ویتامین B12 در بدن به معنای افزایش میزان HRV نیز هست. یک مطالعه آلمانی نشان داد که افرادی که سطح B12 پایینی دارند، HRV پایینی نیز دارند، اما تنها 3 ماه پس از مصرف مکمل های ویتامین B12، سطح HRV آنها نیز افزایش می یابد. اگر ماهی، محصولات لبنی و آبمیوه های غنی شده با ویتامین B12 مصرف کنید، غلات کامل و غذاهایی مانند جگر مصرف کنید، می توانید B12 دریافت کنید.

اعصاب شما در سلامت شما نقش دارد

برای درک اینکه چگونه HRV می تواند افزایش یا کاهش یابد، ابتدا باید در مورد سیستم عصبی خودمختار یا خودمختار بدن خود بدانید.
اعصاب خودمختار بدن دو دسته هستند: شاخه پاراسمپاتیک قلب را کند می کند و شاخه سمپاتیک سرعت قلب را افزایش می دهد.
اینکه کدام یک از این دو شاخه کار می کند بستگی به میزان استرس و اضطراب یا آرامش شما و میزان فعال یا استراحت شما دارد، اما اگر برای مدت طولانی در حالت اضطراب و استرس باشید، سیستم سمپاتیک شما غالب می شود و HRV غالب می شود. . کاهش می یابد. این می تواند اولین قدم در ایجاد تعدادی از بیماری ها و بیماری ها باشد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف داربپوئتین آلفا

ایده آل نیست، اما …

پروفسور کریگ مک لاهان، استاد دانشگاه نیو ساوت ولز، می گوید: «همه دارای مقدار منحصر به فردی از HRV هستند. بنابراین، مقدار مشخصی ممکن است ایده آل در نظر گرفته نشود، اما به عنوان یک قاعده کلی، هرچه HRV شما بالاتر باشد، عملکرد سیستم عصبی خودمختار شما بهتر است و بهتر و سریعتر می توانید بر بیماری، اضطراب، درد و مشکلات جسمی غلبه کنید. . دکتر عماد عزیز، الکتروفیزیولوژیست در دانشگاه کلمبیا می گوید: «شاخص HRV برای قلب است. بنابراین طبیعی است که آن را بهترین معیار سنجش سلامت قلب بدانیم. داشتن قلب سالم برای سلامتی بسیار مهم است.

منبع: زندگی ایده آل


دیدگاهتان را بنویسید