آنچه باید در مورد شیر موز بدانید


آنچه باید در مورد شیر موز بدانید.

آنچه باید در مورد شیر موز بدانید.

چرا می گوییم بار میکروبی شیرخشت زیاد است و نباید بیش از یک روز نگهداری شود؟

شیر و شیر نارگیل نوشیدنی های لذیذ و گوارایی هستند که اگر با ذرات ریز یخ به خوبی مخلوط شوند، نوشیدن اولین جرعه آن در این روزهای گرم باعث بهبود کبد می شود و اگر خیلی شیرین نباشد تشنگی را برطرف می کند.

اما چرا می گوییم که بار میکروبی شیر خار بسیار زیاد است و نباید بیش از یک روز آن را نگهداری کرد و چرا اکثر شیر نارگیل موجود در بازار حاوی اسانس هستند؟

خار مریم در یخچال هم خراب می شود

خار مریم یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در ژاپن و کره است و یک میان وعده مغذی مناسب برای کودکان است، اما احتمال فاسد شدن آن بیشتر است. چرا؟

اگرچه قسمت خوراکی موز در پوسته بیرونی آن حفظ می شود و مانند بوته ها با خاک و کود در تماس مستقیم نیست، اما اگر پوست موز شسته نشود و دست های نه چندان تمیز کارگران با پوست آلوده تماس پیدا کند. این میوه آلاینده های ثانویه با نفوذ به قسمت خوراکی موز بافت گوشتی آن را آلوده می کند.

وقتی این میوه با شیر که یک نوشیدنی مغذی است ترکیب شود، محیط مناسبی برای تغذیه و رشد باکتری ها ایجاد می کند. متأسفانه این باکتری ها عاشق سرما هستند و در یخچال سرد می شوند و در فرآیند تولید مثل به مدت طولانی (بیش از یک روز) سموم بیماری زا ترشح می کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی قرص کلستیپول و موارد مصرف آن

زمانی که آبمیوه گیری و شکری که به نوشیدنی اضافه می شود دارای بار میکروبی بالایی باشد این مشکل ایجاد می شود. پس شیر موز را به صورت بهداشتی و در منزل تهیه کنید و بلافاصله بنوشید.

شیر نارگیل سرشار از چربی است

برخلاف تصور رایج، از آب نارگیل برای تهیه شیر نارگیل استفاده نمی شود. این محصول هم اکنون به دو صورت تهیه می شود. در یک روش اسانس نارگیل را با شیر و شکر و البته کمی نشاسته مخلوط می کنند تا غلظت و راحتی آن برای مشتری بیشتر شود و شیری با طعم نارگیل به دست می آید.

آنچه باید در مورد شیر موز بدانید.

اکثر نارگیل های صنعتی ساخته شده در آب میوه گیری از این نوع هستند، اما در روش دوم شیر و شکر را با نارگیل خرد شده مخلوط می کنند و اغلب در خانه تهیه می کنند، اما چرا نارگیل بدون اسانس کمتر تولید می شود؟ پودر نارگیل بافت سفتی دارد و چون به سختی با شیر مخلوط می شود طعم آن به اندازه اسانس ها قوی و غنی نیست.

البته این را بدانید که نارگیل در مقایسه با سایر میوه ها خواص غذایی چندانی ندارد و مهمتر از آن به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع بالا، مصرف آن در افراد مبتلا به فشار خون، بیماری قلبی و افراد دارای کلسترول بالاست. توصیه شده.

روغن نارگیل اغلب در صنعت برای تهیه تیغ، پیراشکی، بیسکویت، شکلات و برخی دسرها به دلیل خواص آن به عنوان روغن جامد حیوانی استفاده می شود. آب نارگیل نیز سرشار از چربی است و نصف فنجان حدود 200 کالری انرژی تولید می کند.

بیشتر بخوانید  دلایل نخریدن گوشت چرخ کرده آماده چیست ؟

لازم است بدانید که شیر موز و نارگیل به دلیل طبع گرم برای افراد طبع گرم مضر هستند و اگر با نشاسته و شکر زیاد مخلوط شوند کالری آن چندین برابر می شود. افزودن نشاسته به این نوع نوشیدنی ها کلاهبرداری محسوب می شود.

منبع: jamejamonline.ir


دیدگاهتان را بنویسید