آنتی بیوتیک مناسب برای عفونت های دندان


آنتی بیوتیک و آبسه دندان

داروهای لازم برای دندان درد و عفونت با این قسمت از دلگرم کننده با من باش.

داروهایی برای درد و عفونت دندان

عفونت دندان با التهاب لثه (آبسه)

در موارد شدید ممکن است تورم روی صورت دیده شود. همچنین می تواند باعث تب و بی حالی شود. در صورت وجود عفونت، به هیچ وجه محل را گرم نکنید. یک کمپرس گرم می تواند عفونت را گسترش دهد. همچنین کمپرس سرد اگرچه بی ضرر است اما کمکی نمی کند. زمانی که محل عفونت و تورم به یک توده کوچک روی لثه محدود می شود، باید در اسرع وقت قبل از انتشار مجدد به دندانپزشک مراجعه کنید.

آنتی بیوتیک ها فقط برای محدود کردن عفونت و کاهش درد و عوارض آن مفید هستند و هرگز درمان قطعی عفونت دندان نیستند. عفونت به صورت مزمن ادامه خواهد داشت تا زمانی که علت عفونت داخل دندان مشخص و از بین برود.یا شیردهی، استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی و همچنین سن و شدت عفونت باید در نظر گرفته شود.

میکروارگانیسمی که باعث عفونت می شود باید به درستی از کشت میکروبی جدا شده و حساسیت به آنتی بیوتیک ها مشخص شود، اما این کار فقط در بیمارستان قابل انجام است. در واقع، بیشتر عفونت ها کورکورانه درمان می شوند. بنابراین شناخت میکروارگانیسم های معمول در زمینه فعالیت دندانپزشکی و حساسیت آنها به آنتی بیوتیک های خاص ضروری است.

تجویز دارو، جذب، عوارض جانبی، مقاومت دارویی و اشکال دارویی باید در نظر گرفته شود. ایمن ترین دارو برای بیمار، اختصاصی ترین دارو برای میکروارگانیسم عفونی و ساده ترین شکل قابل اعتماد بهترین آنتی بیوتیک انتخابی است. باید در نظر داشت که پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی با آنتی بیوتیک درمانی متفاوت است. آنتی بیوتیک ها نباید به عنوان جایگزینی برای تخلیه آبسه استفاده شوند.

بیشتر بخوانید  عوارض جانبی قرص پروپوکسیفن چیست؟

ابتدا باید آبسه را بشناسیم، آبسه دهان از فضای بسته ای تشکیل شده است که پر از سلول های دفاعی با میکروارگانیسم ها در آن است. این میکروارگانیسم ها توسط سلول های دفاعی همراه با گلبول های قرمز محدود احاطه شده اند که در اصل توسط سلول های دفاعی میکروارگانیسم ها مهار می شوند. در این حالت سموم ناشی از ترشح میکروارگانیسم ها و حتی میکروارگانیسم های کشته شده در ناحیه آبسه برای بدن به صورت بزرگ شدن و تورم وارد ناحیه مشکل می شود.

بهترین راه برای از بین بردن این مشکل، برداشتن دندان عفونی با تخلیه آبسه از دهان و سپس تجویز آنتی بیوتیک برای کنترل عفونت است. حال اگر بیمار چندین بار قبل از کشیدن و درناژ آنتی بیوتیک مصرف کند و آبسه تخلیه نشود، آبسه به فاز مزمن و سلولیتی برمی‌گردد که درد و تورم بیشتر از زمانی است که بیمار آبسه داشته و در این زمان قطع می‌شود. یا تخلیه آبسه خطرناک است زیرا در این صورت ناحیه بسیار پر از خون است و احتمال خونریزی زیاد است.

بنابراین بهتر است در مرحله آبسه دندان را کشیده و تخلیه کنید و سپس برای کنترل عفونت آنتی بیوتیک بدهید. آنتی بیوتیک های خوراکی مانند آموکسی سیلین برای ایروبیک و مترونیدازول برای داروهای بی هوازی باید انتخاب اول ما باشد و در صورتی که مصرف خوراکی برای بیمار امکان پذیر نباشد باید به صورت تزریقی تجویز شود. برای کنترل التهاب علاوه بر استامینوفن می توانیم داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نیز تجویز کنیم، زیرا با سرکوب التهاب، بیهوشی بهتر است و بیمار درد کمتری را احساس می کند.

بیشتر بخوانید  علت و علائم یرقان یا زردی در بزرگسالان چیست و چگونه درمان میشود ؟

مشاهده شد که اکثر بیمارانی که در مرحله آبسه توسط پزشک یا دندانپزشک برای کنترل عفونت توسط پزشک یا دندانپزشک تزریق پنی سیلین توسط پزشک یا دندانپزشک تجویز شده است، آبسه دندان وارد مرحله (مزمن) سلولیت شده و تورم و درد در بیماران قوی‌تر می‌شود. که می تواند از داخل دهان خارج شود، به صورت فیستول از فضای صورت خارج شود و حالت غیر طبیعی ایجاد کند که این ناهنجاری همیشه روی صورت باقی بماند.

مسکن ها و مسکن ها:

تزریق:

پنی سیلین تزریقی 800000 4 قرص هر 12 ساعت 1 بار عضلانی در صورت وجود حساسیت به پنی سیلین کلیندامایسین 150 میلی گرم 4 بار هر 12 ساعت 1 تزریق عضلانی برای کودک تجویز می شود.

نکته : این دستورات دارویی باید با تشخیص و تجویز پزشک و متناسب با شرایط بیمار استفاده شود هر گونه خوددرمانی و اعمال رژیم های دارویی فوق می تواند عوارض و مشکلاتی را ایجاد کند که تماماً به عهده خود شخص می باشد. ، عفونت می تواند به نواحی مجاور مانند چشم ها، مغز، گلو و راه های هوایی سرایت کند که حتی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

مسکن و ضد درد

———————————————— ——————————

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید