مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش کاپ کیک هندوانه ای بدون فر ویژه شب یلدا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شب یلدا مبارک باد


شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌ های ایرانیان است. در این جشن ، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها ، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.


در این شب ایرانیان در منزل بزرگترین فرد فامیل جمع می شوند و تا پاسی از شب با خوردن آجیل ؛ هندوانه ؛ انار و گرفتن فال حافظ شب بیاد ماندنی را برای خود رقم می زنند . با ما در مجله دلگرم همراه شوید تا با آموزش کاپ کیک هندوانه شب یلدایتان خاص تر شود .


طرز تهیه کاپ کیک هندوانه


مواد لازم :


  • آرد ۳۰۰ گرم

  • شکر ۱۵۰ گرم

  • تخم مرغ ۴ عدد

  • روغن مایع ۱ پیمانه

  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

  • وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری

  • نمک ۱/۸ قاشق چایخوری

  • پودر ژله ۱ بسته‌ی ۱۰۰ گرمی

  • رنگ خوراکی به مقدار لازم

  • آب میوه ۲/۳ پیمانه

  • شکلات چیپسی به مقدار لازم

  • خامه برای تزیین



آموزش کاپ کیک هندوانه


کاپ کیک هندوانه دسری مناسب و خوشمزه برای سرو در مهمانی‌های شب یلدا است . در شب یلدا که یکی از مهمانی‌های ایران باستان است همه‌ی افراد خانواده و گاهی فامیل دور هم جمع می‌شوند و این شب به یادماندنی را با هم جشن می‌گیرند.


امروزه کیک های فنجانی یکی از شیرینی های خوشمزه ای است که طرفداران بسیاری دارد. شب یلدا امسال تان را با کیک فنجانی هندوانه ای خوشمزه ؛ با شکوه تر برگزار کنید. زیرا که هندوانه به عنوان یک نماد از شب یلدا است .


حال به آموزش کیک فنجانی می پردازیم که به فر نیازی ندارد و به راحتی می توانید آنرا درست کنید. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که دوست دارند دسر دست پخت خودشان را برای مهمانان و آشنایان خود سرو کنند با ما همراه باشید.


دستور پخت کاپ کیک هندوانه ای


برای تهیه‌ی کاپ کیک هندوانه ای در ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل رو 2 دقیقه خوب بزنید. (در صورت تمایل می‌توانید از میزان شکر دستور پخت کم کرده و از یک بسته‌ پودر ژله استفاده کنید تا مخلوط ما رنگ و عطر بیش‌تری داشته باشد) .


بعد شیر رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید. روغن هم اضافه و مخلوط کنید .حالا رنگ قرمز رو اضافه و مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر رو هم الک کرده و آرام اضافه و با بقیه مواد مخلوط کنید. شکلات چیپسی هم اضافه و مخلوط کنید. داخل فنجان ها را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.


یک سوم فنجان ها را مایه کیک بریزید. فنجان ها رو داخل یک قابلمه بچینید و در داخل قابلمه آب بریزید تا حدی که ارتفاع آب تا نصف بلندی فنجان ها باشد. قابلمه را روی بزرگترین شعله اجاق گاز با حرارت متوسط قرار بدید تا آب داخل قابلمه به نقطه جوش برسد ( بدون در ) .


بعد از اینکه به جوش آمد ، در قابلمه رو با یک دستمال ( دم کنی ) بپوشانید. شعله اجاق رو کم کنید و 15 دقیقه برای پخت زمان بدهید. و سپس از روی حرارت بردارید ، بدون اینکه در قابلمه رو بلند کنید، 10 دقیقه به همین حالت کیک ها رو استراحت بدهید.


بعد از 10 دقیقه استراحت میتوانید در قابلمه را برداشته ، و کیک ها رو از داخل فنجان ها در بیاورید. کیک ها بعد از پخت ، عالی پف می کنند.


برای تزیین کاپ کیک ها به شکل هندوانه ؛ وقتی کیک فنجانی ها را در ظرف سرو چیدیم روی آنرا با خامه فرم گرفته که کمی با رنگ سبز ، رنگش کردیم تزیین میکنیم و چند تا شکلات چیپسی هم به عنوان هسته هندوانه روی خامه می ریزیم.


به این ترتیب کیک فنجانی هندوانه ای آماده سرو می شود. امیدوارم کیک فنجانی هندوانه ای را درست کنید و از خوردنش به همراه خانواده عزیزتان لذت ببرید. منتظر رسپی و دستورات آشپزی و شیرینی پزی جدید روز های آینده در مجله دلگرم باشید.


شب یلدا در سال 1398


بیشتر بخوانید :


تزیین سفره شب یلدا برای مدرسه : زیباترین آرایش سفره شب یلدا


داستان در مورد شب یلدا برای کودکان | قصه تولد یلدا کوچولو


طرز تهیه ی چیز کیک هندوانه مناسب برای شب یلدا


بیشتر بخوانید  طرز تهيه ميتلف بدون تخم مرغ
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *