آموزش پرورش مرغ و بلدرچین در خانه (آسان + بهداشتی)


چطور در خانه مرغ و بلدرچین نگهداری کنیم؟

اولین قدم برای شروع چنین اقدام جذاب و دوست داشتنی بعد از داشتن علاقه، قطعا خرید تجهیزات مورد نیاز است، تجهیزاتی که بطور کامل شما را از تمام مشکلات قبلی در نگهداری موجود زنده در منزل رها کند و زمان و آزادی شما را محدود نکند.

با این تجهیزات بروز که توسط شرکت معتبر ایرانی با نام پرآور تولید و عرضه میشود، به راحتی این امکان فراهم شده است.

حتی امکان تهیه آنلاین این محصول برای تمام نقاط کشور وجود دارد و نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی ها نیست.

آیا در آپارتمان هم میتوان نگهداری کرد؟

بله، کافیست حداقل یک متر مربع فضای خالی داشته باشید، شما در این فضای بسیار کوچک میتوانید تعداد زیادی مرغ یا بلدرچین نگهداری کنید.

بطور مثال در این ابعاد شما میتوانید ۱۶۰ قطعه بلدرچین و یا ۲۴ قطعه مرغ نگهداری کنید، آیا نگهداری از این تعداد موجود زنده در چنین فضای کوچکی شگفت انگیز نیست ؟

روزانه چقدر زمان برای رسیدگی نیاز داریم؟

بدلیل اینکه تمام مراحل رسیدگی اتوماتیک و بهینه شده است، روزانه نهایتا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا به خواسته چندین ساله خود برسید و محصول تولیدی خودتان را در سبد غذایی خانواده مصرف کنید.

قفس مرغ با توجه به اینکه دارای آبخوری اتوماتیک است، هیچ وقت نیاز نیست زمان برای پر کردن آبخوری ها صرف کنید، این سیستم با اتصال به مخزن آب فلوتر دار بطور پیوسته آب تمیز و با کیفیت در اختیار مرغ و بلدرچین ها قرار میدهد.

هر دو الی سه روز ۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا مخزن دانخوری تراف که در بیرون از قفس نصب شده را از خوراک یا سبزیجات پر کنید تا به مرور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  دیدار گروسی و دیپلمات ارشد روس در آستانه نشست وین

روزانه ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا مخزن ذخیره فضولات را به سطل آشغال یا باغچه حیاط منتقل کنید، پرنده های شما به فضولات خود دسترسی ندارند و همیشه سالم و بهداشتی زندگی میکنند.

آیا مرغ و بلدرچین بیماری مشترک با انسان دارند؟

شاید شما چنین ادعایی را تا امروز بارها شنیده باشید، ولی مطمئن هستیم هیچ وقت به چشم خود ندیده اید که یک انسان با ارتباط با ماکیان دچار بیماری شده است، و اما موضوع مهم تر این است که شما با استفاده از تجهیزات استاندارد و اتوماتیک، شرایط امنی را برای بیمار نشدن ماکیان فراهم کرده اید، بنابراین هیچ وقت پرنده شما بیمار نخواهد شد که بخواهد به انسان منتقل نماید.

پرورش و نگهداری در محیط تمیز و مدرن و استفاده از خوراک سالم باعث میشود پرنده ها همیشه سلامت و سرحال گوشت و تخم تولید کنند.

تغذیه سالم برای مرغ و بلدرچین، چه غذایی مناسب است؟

دقیقا همچون انسان ها که بایستی برای سلامت جسم با استفاده از غذاهای با کیفیت نیاز بدن خود را تامین کنند، ماکیان و تمام موجودات زنده دیگر هم به همین شکل میتوانند زیست کنند و برای ما انسان ها محصولات سالم تولید نمایند.

بنابراین اگر نیاز بدن مرغ و بلدرچین های ما تامین نشود، به مقدار کمی گوشت و تخم تولید میکنند و به مرور ضعیف خواهند شد، بهترین روش حفظ سلامت پرنده ها استفاده از خوراک تولید شده شرکتی که دارای :

پروتئین (‌کنجاله سویا و… )

انرژی ( ذرت و گندم و … )

ویتامین ها ( A , B , D )

مواد معدنی و غیره ( کلسیم، سدیم، نمک و … ) است می باشد. در حال حاضر این محصولات بصورت بستبندی شده در بازار موجود است، البته که شما میتوانید در کنار دان مخصوص از شن ریزه، سبزیجات و غذاهای مازاد منزل هم بطور محدود تر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید  لحظه سرقت پژو 405 توسط مسافر تاکسی / فیلم

مرغ و بلدرچین چه تعداد تخم تولید میکنند و عمر مفید آن ها چقدر است؟

با فرض بر اینکه نکات گفته شده را رعایت کرده اید، هر عدد مرغ ۱۸ ماه عمر مفید دارد که میتواند ۴۳۰ عدد تخم مرغ تولید کند.

و همچنین هر عدد بلدرچین با ۸ ماه عمر مفید میتواند ۱۸۰ عدد تخم بلدرچین تولید و تقدیم شما نماید.

پاسخ به سوالات متداول درباره نگهداری مرغ و بلدرچین در خانه و همه چیزهایی که باید بدانید :

آیا نیاز به آموزش بیشتری داریم؟ در صورت نیاز به هرگونه آموزش بیشتر، کافیست از این بخش به بی نهایت آموزش رایگان پرورش طیور و سایر ماکیان که بصورت دسته بندی شده برای شما آماده شده است دسترسی داشته باشید.

آیا نیاز به واکسیناسیون هست ؟ بله فروشنده در حین خرید موظف است پرنده های واکیسنه شده به شما تحویل بدهد.

آیا نژاد خاصی باید خریداری شوند ؟ پیشنهاد ما برای تهیه مرغ نژاد گلپایگان و برای تهیه بلدرچین نژاد ژاپنی است.

آیا سن پرنده در حین خرید مهم است ؟ بله پیشنهاد میکنیم مرغ ۳.۵ ماهه و بلدرچین ۳۵ روزه انتخاب کنید.

وضعیت نور و روشنایی در محل نگهداری چگونه باشد؟ وضعیت نور میتواند کاملا مصنوعی توسط لامپ ال ای دی تامین شود و ساعات روشن و خاموش شدن نور شبیه فصل بهار با ۱۵ ساعت روشنایی و ۹ ساعت خاموشی مطلق بلامانع است.

در انتها شما میتوانید از تجربه های خود برای نگهداری مرغ و بلدرچین در خانه بنویسید و یا هرگونه سوال دیگری را در قسمت کامنت ها مطرح نمایید و با افتخار پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید  افزایش شوکه کننده قیمت مسکن | افزایش ۱۰ میلیونی قیمت مسکن در منطقه یک تهران طی مرداد ماه

دیدگاهتان را بنویسید