مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش نگهداری قناری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آموزش نگهداری قناری

آموزش نگهداری قناری

آموزش نگهداری قناری

قناری همه ما می دانیم، پرنده ای که روز قدیس حامی آهنگی دلنشین و ریتمیک است البته زیبایی رنگ های این پرنده را نیز نباید فراموش کرد. از جمله رنگ های این پرنده می توان به سبز (سوخته و چمنی)، دارچینی، قرمز، زرد، طلایی، سفید، خاکستری و گوزنی اشاره کرد. اما قناری مخلوطی از این رنگ ها نیز وجود دارد که به آنها می دهد ابقل گفته می شود که اکثر قناری ها با آبلک هستند اختلالات نژادی ایجاد شدند.

آموزش نگهداری قناری

لطفا از همان ابتدای بحث به نگهداری و تکثیر این نژاد پرنده توجه کنید و ساده ترین راه این است که پرندگانی را تهیه کنید که رنگ و فرم بدنی یکسان داشته باشند (به طوری که برادران و خواهران) یا برادر و مادر باشند. برعکس نیستند). متأسفانه در ایران این موضوع مطرح نشده است و اکنون این دغدغه ما و بسیاری از آماتورها است که به درستی پرورش دهند و این پرنده را تجدید کنند.

آموزش نگهداری قناری

در اکثر کشورها پرورش این پرنده مرسوم بوده و از ارزش بالایی برخوردار است اما در تاریخچه این پرنده کشف و دانش اولیه آن را به اسپانیایی ها نسبت می دهند.

انواع واریته ها این پرندگان در دسترس هستند که مهمترین آنها عبارتند از: جور، یورک (یا یورکشایر)، گونه های آزاد و رایج که به طور رسمی شناخته شده اند.

نگهداری از این پرنده کار پیچیده ای نیست و برخلاف تصور عموم می توانید با تهیه مناسب آن و تضمین زندگی خوب پرنده از وجود آن در منزل لذت ببرید.

آموزش نگهداری قناری

قناری بخر

قناری همانطور که گفتم گونه های زیادی وجود دارد اما برای مبتدیان قناری رسمی مناسب ترین و از از نظر استقامت بدنی نسبتا راحت هم هست به علاوه انواع دیگر قناری ها کمی گرانتر هستند و اگر به درستی از آنها مراقبت نکنید و نتیجه دلخواه را نگیرید خسته خواهید شد.

بیشتر بخوانید  آدرس شورای حل اختلاف چایپاره آذربایجان غربی

آموزش نگهداری قناری

بنابراین افراد مبتدی برای درک بهتر خصوصیات و رفتار این پرنده و گرفتن نتیجه بهتر از قناری باید قناری رسمی تهیه کنند.

من همچنین باید بگویم که در این پرنده، به عنوان اغلب پرندگان آواز می خوانند فقط گونه نر می تواند بخواند و قیمت آن بسیار گرانتر از ماده است. زمان جوجه کشی تو می توانی کار کنی.

آموزش نگهداری قناری

در اینجا باز هم روی مورد تهیه پرنده یک نژاد (تک رنگ با یک فرم بدن) تاکید می کنم که در پست قبل هم ذکر شد.

این را هم باید بگویم که جوجه کشی قناری معمولا در زمان آماده بودن و فصلی قناری ها انجام می شود اما در کل ویژگی های خوب قناری باید این باشد. پرهای صاف و یکدست با روشنایی رنگ آنهاخوش اندام و حالت پرنده نشاط و تحرک بالا (پرنده نباید در گوشه قفس باد شود) به شورت اشاره کرد و پر و کاغذ را در دهان گرفت و در گوشه قفس جمع کرد.

آموزش نگهداری قناری

آموزش نگهداری قناری

نگهداری

قفس:قفس های معمولی در سایز 55 یا 50 سانتی متر را می توانید در بازار خریداری کنید. اما بهتر است جوجه ها (تا سن بلوغ که برای قناری های رسمی 5 تا 6 ماه است) و در غرب نگهداری شود.از پادگان قناری و قناری باید به صورت گروهی و جداگانه نگهداری شوند قفس های بزرگ 110 سانتی متری تهیه کنید.

آموزش نگهداری قناری

تجهیزات قفسشما می توانید تا 2 قفس داشته باشید چوب پلاستیکی در دو جای قفس با فاصله از یکدیگر بالا و پایین قرار دهید تا یکی از میله ها تقریباً نزدیک باشد. جادونی باشه و یه بغل دیگه نوشیدن.حمام قناری شما همچنین باید ظروف مختلف غذا را آماده کنید.

بیشتر بخوانید  فهرست صرافی ‌های کیش به همراه آدرس و تلفن

آموزش نگهداری قناری

اصول تعمیر و نگهداری

1-تغذیهقبل از هر چیز به شما بگویم که غذای اصلی این پرنده دانه کتان است که نیازهای اولیه قناری را تامین می کند اما نه همه آن را.بذرهای دیگر مانند:خرفه، دانه کاهو، ارزن، شاهدانه، دانه چغندر، ترب کوهی و بلغور جو دوسر در مناطق زمانی مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرند زیرا هر دانه خواص خاص خود را دارد به عنوان مثال دانه کاهو و خرفه سرد و بر خلاف دانه هایی مانند ارزن و … طبیعت گرمی دارند. ساعت شلوغی (تابستان) تا پایان دوره کمون متفاوت است.نرم است همچنین در زمان جوجه کشی از مخلوط شیر خشک، چوب شور، تخم مرغ و سوسیس استفاده می شود.

آموزش نگهداری قناری

علاوه بر این دادن میوه و سبزیجات تازه قناری ها را در تمام فصول فراموش نکنید که نقش مهمی در تغذیه پرندگان دارند، تغذیه با گشنیز، هویج (این نیز در زیبایی رنگ به ویژه در قناری های قرمز و دارچینی تاثیر بسزایی دارد)، ترب، کاهو، جعفری و … …

آموزش نگهداری قناری

دادن صدف نرم و ماسه نیز مکمل رژیم غذایی است و به تجزیه غذا در آبشش و هضم آنها کمک می کند.

از زمان جوجه کشی تا جوجه ریزی، کنجاله بذر کتان به تدریج کاهش می یابد و دانه های کمکی افزایش می یابد به طوری که در طول جوجه کشی دانه های کمکی به حداکثر می رسد.

آموزش نگهداری قناری

2-محل ذخیره سازیقناری ها نباید در معرض باد مستقیم باشند، اما در عین حال هوای قناری باید تهویه شود.

در مورد دمای آن نیز باید توجه داشته باشید که دمای هوا در تیرماه (اوایل پاییز) تا 30 درجه خواهد بود، اما پس از گذشت حدود 30 تا 40 روز و در اوایل مرداد ماه کبوترهای خود را با گرمای طبیعی محیط دما را نگه دارید و به تدریج کاهش دهید.در مهر ماه دما را تا 20 درجه کنترل کنید اما زمانی که به زمان جوجه کشی نزدیک شدیم و نوردهی را افزایش دادیم باید در فصل کمون دما را افزایش داد و در 23 درجه نگه داشت.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع دستگاه ماینر و نحوه کار هر کدام

آموزش نگهداری قناری

آموزش نگهداری قناری

3-نورپردازی: نورپردازی نقش مهمی برای قناری ها دارد. باید در نظر داشت که حداکثر طول روز در تیرماه است که حدود 15 ساعت و در زمستان حداقل به حدود 10 ساعت می رسد. بنابراین از تیرماه تا اواسط آبان باید نوردهی را کاهش داد و از ابتدای دی ماه دوباره نور را افزایش داد.

آموزش نگهداری قناری

به خاطر داشته باشید که مانند شرایط عادی، افزایش یا کاهش زمان نوردهی باید تدریجی باشد.

4- نظافت و بهداشت:اهمیت این سوال اجتناب ناپذیر است زیرا پرنده قناری بسیار حساس حشراتی مانند حسادت یا ساس در بین انسان ها و پرندگان رایج است. چون این درزها منبع تجمع میکروبی دست ها و قفس را ضد عفونی کنید.

آموزش نگهداری قناری

قناری ها را نیز باید هفته ای یک بار استحمام کرد این کار به جلوگیری از آلوده شدن پرنده به انگل ها و حشرات کمک می کند قفس را در زیر نور آفتاب قرار دهید تا نیمی دیگر در سایه باشد تا قناری ها بتوانند شنا و حمام کنند. .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *