آموزش نحوه برخورد با خرس های قهوه ای به جوامع محلی البرز



ایسنا / البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: مناطق طبیعی استان البرز زیستگاه بسیاری از گونه های حیات وحش از جمله پلنگ ، روباه ، شغال ، پرندگان ، پستانداران ، خزندگان و … است که از بین رفتن زیستگاه ، خشکسالی و کمبود مواد غذایی است. . . زمینه را برای درگیری بین انسان و حیات وحش ایجاد می کند.

فردین حکیمی در مصاحبه با ایسنا گفت: “به منظور ایجاد سیاست جدید و تأکید بر آموزش زیست محیطی از اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای مرتبط و ارتقا culture فرهنگ زیست محیطی و آموزش گروه های هدف” جوامع محلی “آموزش آموزش محیط زیست در یک سمینار حل اختلافات بین حیوانات گوشتخوار بزرگ “خرس قهوه ای” و جوامع محلی با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز انجام شده است.

حکیمی افزود: این سمینار پنج روزه برای نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه با هماهنگی جوامع محلی منطقه طالقان ، با حضور اهالی روستا و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (آسارا) و طالقان منطقه شکار ندارد و استان طالقان مطابق با پروتکل های بهداشتی از 15 تا 19 ژوئیه سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: در این سمینار موارد زیست محیطی از جمله لزوم حفظ تنوع زیستی و حفاظت از گونه های جانوری و همچنین تعارضات با حیات وحش از جمله خرس قهوه ای با جوامع محلی و بحث در مورد لزوم مشارکت بحث شد. مردم و متخصصان حفاظت از محیط زیست در حفاظت از محیط زیست تأکید می شوند

بیشتر بخوانید  مرگ عجیب بلاگر گیلانی | مرگ غم‌انگیز آیلار بابازاده طنزپرداز گیلانی در حین تمرین چتربازی جان باخت + ویدیو

حکیمی اظهار داشت: مناطق طبیعی استان البرز زیستگاه و پناهگاه بسیاری از گونه های حیوانات وحشی مانند پلنگ ، روباه ، شغال ، پرندگان ، پستانداران ، خزندگان و … است که از بین رفتن زیستگاه ، خشکسالی و کمبود مواد غذایی و غیره است. . درگیری بین انسان و حیات وحش.

سرانجام ، حکیمی از افراد محترم در حومه شهر ، به ویژه جوامع محلی ساکن در کنار زیستگاه های طبیعی و حفاظت شده گونه ها خواست تا از تردد غیرضروری در ارتفاعات و مناطق جنگلی استان محل زندگی گونه خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید