آموزش در سال تحصیلی 1402-1401 حضوری است یا غیر حضوری؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال اولین بازگشایی مدارس در دولت جدید است.

مهدی کاظمی در سی و ششمین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش و مدیران کشوری گفت: کمیسیون عدالت آموزشی دو موضوع دارد یکی عدالت آموزشی و موضوع بعدی طرح ملی بازگشایی مدارس است. پروژه مهر با هدف بهینه سازی نیروی انسانی، محاسبات دقیق خسارات موجود، جبران کمبودهای ناشی از کرونا و … شکل گرفت.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که دورانی دیگر در دوران پسابرجام آغاز شود، مدارس پس از 25 ماه عدم حضور در آموزش و پرورش افتتاح می شود. این آموزش فرار از مدرسه دارای نکات مثبت و منفی بود.

کاظمی افزود: مهر امسال اولین بازگشایی مدارس در دولت سیزدهم است و مقرر شد پروژه مهر به استان ها و مناطق واگذار شود و نظارت مرکزی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه افزود: آموزش قبل از کرونا با دوران بعد از کرونا متفاوت است، باید از بستر فناوری اطلاعات و تولید محتوای الکترونیکی استفاده کنیم تا خانواده ها بتوانند مانند دوران کرونا در تربیت فرزندان خود موثر باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه هایی برای طرح مهر تشکیل شده است، گفت: تمامی ادارات آموزشی مشمول طرح مهر هستند و سایر نهادها نیز در آموزش و پرورش مشارکت خواهند داشت که آثار آن تا پایان سال تحصیلی باقی است.

فقط در شرایط خاص آموزش غیر حضوری می شود

با تاکید بر اینکه سال تحصیلی 1401-1402. کاظمی اضافه کرد: در شرایط خاص مانند زلزله و سیل فقط تمرین بدون حضور در کلاس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  سایت‌های خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز اقدام کنند

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: همه فعالیت ها در استان و مناطق باید مدرسه محور باشد چرا که مدرسه کانون تحول است بهتر است با حضور چهره های بومی مدارس بازگشایی شود تا اهمیت این آیین برجسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید