آموزش جوجه کشی عروس هلندی


مردم همیشه به دنبال راه های ساده و آسان برای کسب درآمد بدون نیاز به تخصص و سرمایه گذاری هستند. معرفی بسیاری از روش های ساده برای دستیابی به درآمدهای بالا برای این نوع افراد شاید در نگاه اول کمی غیر ممکن و عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که این روش ها بسیار موثر و مقرون به صرفه هستند. از طرفی انجام این جوجه کشی نیاز به سرمایه گذاری یا تخصیص فضای مجهز زیادی ندارد.

دوره نهفتگی یا کمون عروس هلندی به صورت طبیعی یا مکانیکی انجام می شود.


جوجه کشی عروس هلندی

ویژگی های زوج عروس هلندی در جوجه کشی طبیعی

در روش جوجه کشی طبیعی شما باید زوج مناسبی را برای عروس هلندی انتخاب کنید. نژاد انتخابی شما عروس هلندی باید پرهای آراسته، ناخن و پاهای سالم، جثه درشت و بدن کشیده داشته باشد و خوب غذا بخورد. همچنین برای جفت گیری عروس هلندی باید زوجی را انتخاب کنید که یک سال و نیم سن دارند.

نکات مهم جوجه کشی هلندی عروس به طور طبیعی

روش طبیعی باید رژیم غذایی عروس هلندی را در طول جفت گیری در نظر بگیرد. برای تغذیه این پرندگان از کافیر، ارزن، سفیده تخم مرغ رنده شده، تخمه آفتابگردان، بذر کتان، گندم پخته، شاهدانه، پامچال، جوانه گندم، پامچال، گشنیز، سبزیجات خرد شده و … استفاده کنید.

برای جوجه کشی طبیعی عروس هلندی قفس مناسب در ابعاد 100*60*50 را انتخاب کنید این نوع قفس شرایط راحتی را برای پرندگان ایجاد می کند.

یک محیط مناسب برای پرورش طبیعی عروس هلندی می تواند پارکینگ یا راه پله باشد. به شرط روشن بودن فضا، گرمای کافی و سکوت محیط.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شرکت اداره برق استان مازندران

جوجه کشی یک جوان هلندی 18 تا 22 روز طول می کشد. این زمان بعد از بارداری مادر و عروس هلندی و تخم گذاری شروع می شود. در روش طبیعی، مادر عروس هلندی تخم می گذارد و با گرما و رطوبت فرآیند رشد جنین را در داخل تخم کامل می کند.

جوجه کشی عروس هلندی با دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی عروس هلندی با دستگاه برای افرادی مناسب است که شرایط طبیعی تربیت عروس هلندی را ندارند. ماشین جوجه کشی یک عروس هلندی نقش مادر را برای تخم مرغ بازی می کند. در واقع از این دستگاه برای شبیه سازی رطوبت و گرمای مورد نیاز تخمک بارور شده استفاده می شود. این شبیه سازی با کنترل و تنظیم رطوبت و گرما به کمک سنسورها انجام می شود.

دستگاه جوجه کشی عروس هلندی مجهز به سیستم چرخش اتوماتیک بوده و شرایط را برای چرخش تخم مرغ فراهم می کند. عملکرد تهویه دستگاه تمامی عوامل مزاحم و مزاحم از جمله دی اکسید کربن، گازهای سمی و … را از محیط خارج می کند.


جوجه کشی عروس هلندی با دستگاه جوجه کشی

شرایط جوجه کشی عروس هلندی با دستگاه

جوجه کشی با دستگاه به 18 تا 20 روز و رطوبت 58 تا 63 درصد نیاز دارد.

دمای دستگاه در طول دوره رشد جنین (زمان تخمگذاری) 37.5 درجه سانتیگراد و در زمان جوجه کشی 37.2 درجه سانتیگراد تنظیم شد.

به منظور جلوگیری از چسبیدن جنین به لایه تخمک، هر از چند گاهی چرخش لازم روی تخمک ها اعمال می شود. چرخش تخم در آخرین روزهای جوجه کشی عروس هلندی متوقف می شود.

بیشتر بخوانید  در تقسیمات کشوری شهر و شهرستان چه تفاوتی با هم دارند ؟

جوجه کشی عروس هلندی در فصول مختلف

برای موفقیت در جوجه کشی عروس هلندی باید اطلاعات کافی در مورد خصوصیات و زمان جفت گیری این پرنده داشته باشید.

تابستان زمان استراحت عروس هلندی است. به همین دلیل پرورش عروس هلندی در تابستان توصیه نمی شود. بهار بهترین زمان برای جفت گیری این پرنده است. در فصول سرد باید به تهویه مناسب، گرما و دما، رطوبت و … توجه کرد. برای تخم مرغ و پرندگان بخارپز

هر جفت عروس هلندی می تواند دو بار در سال تولید مثل کند. بنابراین پرورش بیش از دو بار در سال شانس تولید جوجه های سالم را کاهش می دهد.

در این مدت بهتر است شرایط محیطی مناسب در نظر گرفته شود. عروس هلندی به بوهای نامطبوع، صدا، گازهای سمی، سرما و گرمای زیاد و … حساس است.

به خاطر داشته باشید که با استفاده از آموزش جوجه کشی عروس هلندی می توانید به منبع درآمد بسیار بالایی در طول سال دست پیدا کنید. علاوه بر این برای راه اندازی این کسب و کار، فضای اختصاصی شما در روزهای اولیه می تواند یک جعبه تکثیر به عرض 15 سانتی متر و طول 24 سانتی متر در محیط هایی مانند پارکینگ، خانه و … باشد.


جوجه کشی عروس هلندی در فصول مختلف


خلاصه آموزش جوجه کشی عروس هلندی

همه از روش های پردرآمد بدون نیاز به تخصص و سرمایه گذاری استقبال می کنند. آموزش جوجه کشی عروس در هلند یکی از راه های رسیدن به درآمد بالا در کوتاه مدت است. این روش نیاز به تخصص و هزینه بالایی ندارد و با حداقل شرایط و تجهیزات انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله ای را پیشنهاد می کنیم جوجه کشی عروس هلندی خواندن.

بیشتر بخوانید  لیست داروخانه های مشهد به همراه آدرس و تلفن


دیدگاهتان را بنویسید