مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش تهیه پای سیب خانگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آموزش تهیه پای سیب خانگی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه پای سیب خانگی

آموزش تهیه پای سیب خانگی

مواد اولیه:

  • سیب دو عدد
  • شکر یک لیوان سرخالی
  • تخم مرغ سه عدد
  • آرد شیرینی پزی یک و نیم پیمانه
  • شیر (من ماست زدم) شیر یک سوم پیمانه
  • بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
  • کره صد گرم
  • وانیل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه:

1- سیب هارو پوست گرفته و قاچ میکنیم و با یه قاشق شکر و مقداری دارچین و ته استکان آب میذاریم رو شعله گاز تا بپزه

2- زرده و سفیده تخم مرغ و جدا کرده و سفیده رو همزده تا پف کنه , زرده و وانیل و مخلوط و بعد شکر را اضافه و هم میزنیم تا کرم رنگ بشه ,کره و شیر و اضافه و دوباره هم میزنیم , آرد و بکینگ پودر و که دوبار الک کردیم و اضافه و با بقیه مواد مخلوط میکنیم و در آخر سفیده تخم مرغ و اضافه و با لیسک هم میزنیم.

3- کف قالب و کاغذ روغنی پهن میکنیم مقداری از مواد و ریخته و سیب هارو که پخته و سرد شده رو میچینیم و باقیمانده مواد و روی سیب ها میریزیم ,دمای فر بین صد و هفتاد و پنج تا صد و هشتاد درجه البته بستگی به فرتون داره ،و زمان پخت هم چهل و پنج دقیقه تا یکساعته , نیم ساعت اول در فر و باز نکنید تا پف کیک نخوابه.

خواص سیب:

-یکی دیگر از خواص سیب این است فشارخون را منظم می‌کند.خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

-یکی دیگر از خواص سیب این است که برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است،اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامینC بهره‌مند شوند.مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


بیشتر بخوانید  یک دسر؛ ویژه شب یلدا
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *