مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش تهیه زولبیا با آرد : زولبیا رژیمی بدون نشاسته

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با روش تهیه زولبیا با آرد


طرز تهیه زولبیا با آرد موضوع مورد بحث ماست. زولبیا یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است که در ماه های رمضان در سفره های افطار دیده می شود و جزو خوراک های محبوب سفره های افطار در ماه رمضان است.


معمولا همه ما زولبیا را از شیرینی فروشی ها تهیه می کنیم به دلیل اینکه در این ماه همه به دنبال زولبیا و بامیه هستند ممکن است به دلیل تقاضای بالا، نتوانید زولبیای تازه و مرغوب پیدا کنید پس بهترین کار این است که اگر زمان و حوصله دارید زولبیا را در منزل تهیه کرده و به همراه عزیزانتان نوش جان کنید.


همچنین می توانید برای جلوگیری از مشکل افزایش وزن، زولبیای رژیمی با آرد درست کنید.


از آنجایی که زولبیا شیرینی ای است که در آن از شکر به مقدار زیادی استفاده می شود مصرف آن برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند و قند خون بالایی دارند و همچنین کسانی که اضافه وزن دارند توصیه نمی شود می توانید برای اینکه شیرینی سالم تری داشته باشید مقدار شکر مصرفی در آن را کمتر کنید.


تهیه زولبیای خانگی بسیار ساده است و نیاز به مواد زیادی هم ندارد کافی است کمی زمان و حوصله به خرج بدهید تا بتوانید یک زولبیای خانگی خوش طعم و خوش رنگ با روغن سالم و کاملا بهداشتی تهیه کنید.


مهم ترین نکته در تهیه زولبیا، تهیه خمیر آن می باشد توجه داشته باشید که حتما مقدار مواد را رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید  آموزش طرز تهیه کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو با طعم دارچین


طرز تهیه زولبیا بدون نشاسته


طرز تهیه زولبیا با آرد


آموزش تهیه زولبیا با آرد


زولبیا به دلیل اینکه محتوی نشاسته بوده و چاق کننده می‎ باشد و قند خون را بالا می ‎برد، برای افراد دیابتی و چاق مضر است. به همین علت، خیلی ها به دنبال دستور تهیه زولبیا بدون نشاسته هستند. به هر حال، باز هم برای افراد چاق و مخصوصا کسانی که دیابت دارند توصیه نمی‎ شود.


مواد لازم برای تهیه زولبیا با آرد:


  • آرد: ۱ و ۱/۲ پیمانه

  • شکر: ۲ پیمانه

  • آب: ۱ پیمانه

  • زعفران: به مقدار لازم

  • روغن: به مقدار لازم

  • بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

  • پودر و یا خلال پسته یا بادام: برای تزیین


دستور تهیه زولبیا با آرد:


برای تهیه شربت زولبیا باید شکر و آب را مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا شکر در آب به خوبی حل شود. برای تهیه خمیر زولبیا، بعد از اینکه آرد را الک کرده و با مقدار کمی آب مخلوط نمودید، بکینگ پودر و زعفران را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود.


مقداری روغن را در تابه بریزید. روغن باید به اندازه ای باشد که خمیر زولبیا در آن شناور باشد. خمیری که آماده کرده اید را درون یک قیف بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.


همانطور که سر قیف را بالای تابه روغن نگه داشته و فشار می دهید، دست خود را بصورت دایره ای شکل بچرخانید تا به شکل زولبیا در بیاید. این کار را به نحوی انجام دهید که زولبیاها به یکدیگر نجسبند و به یکدیگر برخورد نکنند.


زمانی که یک طرف زولبیا سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. در این مرحله از طرز تهیه زولبیا با آرد زولبیاها را از تابه خارج کرده و روی یک توری بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.


به مدت ۳۰ دقیقه زولبیاها را در شربت گذاشته و دوباره در یک توری قرار دهید تا شربت اضافی اش گرفته شود. زولبیا را در ظرف مورد نظر برای سرو بگذارید و روی آن را با کمی پودر یا خلال پسته یا بادام تزئین کنید.


زولبیای شما آماده است. برای تزئین، می‎توانید از خلال بادام یا پسته استفاده کنید.


طرز تهیه زولبیا رژیمی


چگونه بدون نشاسته زولبیا درست کنیم ؟


نکاتی درمورد مصرف زولبیا و بامیه


زولبیا و بامیه بر عکس فواید مختصری که دارند، مضرات آن ها بیشمار است و می‌ توان به کالری بالای آن که منجر به افزایش وزن و ناراحتی‌ های متعاقب آن می‌شود، اشاره کرد.


همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالاست، به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی بجز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی‌شود؛ چراکه قندهای ساده در بدن سریع به چربی تبدیل می‌شوند.


این شیرینی‌ها درون روغن بطور غوطه‌ ور سرخ می‌شوند و از همه مهم‌ تر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود. در نتیجه با وجود آنکه چربی بالایی دارند، مواد مخاطره‌ آمیز برای سلامتی مانند پراکسید و اسیدیته نیز دارند.


توصیه می‌شود که در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط شود و به یک الی 2 عدد در روز اکتفا کنید.


طرز تهیه زولبیا شیرینی محبوب ماه رمضان در منزل


علت پف نکردن زولبیا : چگونه زولبیای طلایی و خوشمزه درست کنیم ؟


بیشتر بخوانید  طرز تهیه سالاد لبنانی (تبولی)ساده و خوشمزه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *