مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آموزش تهیه بستنی گیلاس خوشمزه و مقوی در منزل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دستور تهیه بستنی گیلاس


سلام به دوستداران آشپزی و انواع بستنی و دسر. امروز شما را با یک دسر بسیار لذیذ و همه پسند آشنا می کنیم. طرز تهیه ی بستنی گیلاس، یکی از دستور های بسیار لذیذ و محبوب بستنی می باشد که در سراسر جهان سرو می شود.


این بستنی از گیلاس، شیر و خامه تهیه می شود که شما می توانید به ساده ترین و راحت ترین روش ها آماده کنید و از آن، در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.


طرز تهیه بستنی گیلاسی/طرز تهیه بستنی یخی گیلاس


روش تهیه بستنی گیلاس


مواد لازم جهت تهیه بستنی گیلاس:


  • گیلاس یخ زده حدود ۳ فنجان

  • ۱ فنجان خامه سنگین

  • ۱ فنجان شیر

  • ۱/۳ فنجان شکر

  • ۱/۸ قاشق چای خوری نمک خوب دریا

  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

  • تراشه های شکلات ۱/۲ لیوان

  • ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل یا کره


مراحل تهیه بستنی گیلاس:


گام اول: تمام مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید. به خوبی مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شوند. بلافاصله برای بستنی های نرم سرو کنید و یا در بستنی ساز ریخته و طبق دستورالعمل سازنده، آن را یخ بزنید. به یک ظرفی که هوا از آن عبور نمی کند، انتقال دهید و تا زمانی که آماده سرو شود، در فریزر قرار دهید.


برای تکه های شکلات اختیاری: شکلات و روغن را در ظرف شیشه ای کوچک ریخته و در مایکروویو به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۵۰٪ قرار دهید. هم بزنید و تکرار کنید. در صورت نیاز ۱۵ ثانیه اضافی در مایکروویو با توان ۵۰٪ اضافه کنید.


هم بزنید تا کاملا ذوب شود. هنگامی که تهیه ی بستنی را تمام کردید، آن را به یک ظرف مناسب فریزر منتقل کنید. به سرعت حدود نیمی از شکلات ها را در قسمت بالای آن خرد کنید، آن را به آرامی مخلوط کنید و با شکلات باقی مانده آن را تکرار کنید. آن را بپوشانید و در فریزید قرار دهید تا آماده سرو شود.


طرز تهیه بستنی با گیلاس/طرز تهیه بستنی یخی با گیلاس


خواص گیلاس


برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می‌کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.


همچنین این میوه دارای خاصیت آنتی اکسیدان بالایی ست که در جلوگیری از سرطان موثر است.


کالری گیلاس و چربی آن کم است و مقدار زیادی آب دارد. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید گیلاس را که دارای آب زیادی است، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.


گیلاس شیرین برای رفع یبوست مفید است. خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتهای او را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی کند. بنابراین افراد چاقی که می خواهند لاغر شوند، می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.


از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک‌های پوست را کاهش داد. گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این‌رو روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، ‌از ایجاد هر گونه آسیب‌ توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.


اگر مشکل خواب دارید شروع به خوردن منظم و روزانه گیلاس کنید تا مشکلتان حل شود.گیلاس حاوی ملاتونین است که به شما خوابی راحت می دهد. دفعه بعد که دچار بی خوابی شدید، سریعا به سراغ داروهای خواب آوری که اثرات جانبی بسیار بدی دارند نروید، کافیست مقداری گیلاس بخورید تا راحت بخوابید.


یکی از خواص گیلاس، داشتن خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند به جای مسکن‌هایی از جمله آسپیرین، مورفین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملاً از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می‌ دارد.


گیلاس به صورت بالقوه می‌تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل کند. همچنین می‌ تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد.


در لیست خواص گیلاس شاهد وجود موردی بسیار مهم هستید: خواص گیلاس در بهبود سلامتی قلب. گیلاس دارای مقدار کافی پتاسیم است. پتاسیم به عنوان یک تنظیم کننده در بدن کاربرد دارد. اگر بدن شما به مقدار کافی پتاسیم نداشته باشد، دریچه‌های قلب به شکل بهینه عمل نکرده و شما دچار مشکلات قلبی و عروقی خواهید شد.


خواص گیلاس در این است که پتاسیم خون را به صورت روزانه تأمین کرده و شما را از خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی محافظت می‌کند. لذا اگر می‌خواهید قلب سالم‌تر داشته باشید، حتماً خوردن گیلاس را در اولویت خودتان قرار دهید.


بستنی با گیلاس/دستور بستنی گیلاسی


گیلاس، حاوی آنتوسیانین است؛ یک رنگدانه طبیعی که خواص درمانی متعددی دارد از جمله این که منجر به افزایش تولید انسولین به میزان ۵۰ درصد می‌شود و کنترل بهتر قند خون را به دنبال دارد.


قند گیلاس برای افراد دیابتی مضر نیست چون از نوع سوربیتول است که ۷۰ درصد آن در بدن بدون این که تبدیل به گلوکز شود، صرف تولید انرژی می‌شود.


بارداری به همراه خود خستگی و احساس کسالت به دنبال دارد. برای رفع این مشکل خواص گیلاس چاره‌ ساز است.


از آنجایی که گیلاس به عنوان یک میوه دارای مقدار زیادی آب، ویتامین‌های مختلف و همچنین مواد آنتی اکسیدانی و مغذی است، انرژی مورد نیاز شما برای انجام فعالیت‌های روزانه را تأمین و به شما به عنوان یک مادر باردار اجازه می دهد که از زمان خود بیشتر و بهتر استفاده کنید.


وجود پتاسیم یکی از همین دلایل است. اگر پزشک شما مصرف کردن گیلاس را منع نکرده است، خوردن این میوه نه تنها برای شما هیچ مشکلی نخواهد داشت بلکه سطح انرژی بدنتان را بهبود می دهد. اضافه کردن گیلاس به ماست و دیگر مواد غذایی راه حل مناسبی می‌تواند برای بهره بردن از خواص گیلاس باشد.


طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم


آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم


طرز تهیه بستنی لیمویی برای روزهای گرم تابستان


طرز تهیه بستنی کاراملی خوشمزه + فیلم


طرز تهیه بستنی پرتقالی به همراه فیلم آموزشی


بیشتر بخوانید  طرز تهیه چای آلبالو به 3 روش آسان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *