آموزش آسانسور


گفتار آسانسور یا بیانیه آسانسور، یک سخنرانی کوتاه و قانع کننده است که می توانید از آن برای جلب توجه دیگران در سازمان خود استفاده کنید. در این مقاله، موقعیت هایی را که در آن استفاده از گفتار در آسانسور مفید است و نحوه ارائه موثر ارائه ها را بررسی خواهیم کرد.

سخنرانی آسانسور: راهی برای ارائه سریع و قانع کننده خود

تصور کنید با یکی از مشتریان سابق خود در فرودگاه ملاقات می کنید. بعد از احوالپرسی از شما در مورد کار شرکت جدیدتان می پرسند. شما می خواهید شروع به صحبت کنید، اما متوقف می شوید. دقیقا از کجا باید شروع کرد؟ سپس در حالی که سعی می کنید افکار خود را مرتب کنید، شماره پرواز او را اعلام می کنند و او بلافاصله می رود. مطمئناً اگر آمادگی بیشتری داشتید، او به اندازه کافی منتظر می ماند تا شما یک قرار ملاقات بگذارید.
این موقعیتی است که ارائه آسانسور می تواند مفید باشد. ارائه آسانسور یک سخنرانی کوتاه و از پیش تنظیم شده است که به طور واضح و مختصر کار سازمان شما را تشریح می کند.

ارائه آسانسور یک سخنرانی کوتاه و قابل توجه است که می توانید از آن برای علاقه مند کردن دیگران به کار سازمان خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای ایجاد علاقه به یک پروژه، ایده یا محصول و حتی خودتان استفاده کنید.
تهیه یک آسانسور خوب نباید بیش از یک سواری تا آسانسور طول بکشد که تقریباً 20 تا 30 ثانیه طول می کشد. بنابراین، این تکنیک به این نام نامگذاری شد. این نوع سخنرانی باید جالب، به یاد ماندنی و مختصر باشد. همچنین باید توضیح دهد که چه چیزی شما یا سازمانتان، ایده یا محصول شما را منحصر به فرد می کند.


سخنرانی آسانسور چیست؟

زمان استفاده از سخنرانی در آسانسور فرا رسیده است

برخی افراد فکر می کنند که این تنها برای فروشندگانی مناسب است که نیاز به ارائه محصول یا خدمات خود دارند، اما شما می توانید از این تکنیک در موقعیت های دیگر نیز استفاده کنید.
به عنوان مثال، می توانید از این تکنیک برای ارائه سازمان خود به مشتریان یا مشتریان بالقوه استفاده کنید. شما همچنین می توانید از آن برای ارائه ایده به مدیر عامل خود یا توضیح تغییرات خلاقانه ای که مدیریت می کنید استفاده کنید. شما حتی می توانید یک ارائه ارائه دهید تا به مردم بگویید شغل شما چیست.

بیشتر بخوانید  رابطه داشتن قبل یا بعد ازدواج بهتر است؟

مراحل تنظیم سخنرانی در آسانسور

تنظیم یک ارائه به درستی ممکن است کمی طول بکشد. به احتمال زیاد، قبل از اینکه یک کپی از سخنرانی خود دریافت کنید که در مکالمه جذاب و طبیعی باشد، چند کپی از آن تهیه خواهید کرد.
این مراحل را برای تنظیم ارائه های عالی دنبال کنید، اما به خاطر داشته باشید که بسته به محتوای ارائه خود باید رویکرد خود را تغییر دهید.

1. هدف خود را مشخص کنید

با فکر کردن در مورد هدف ارائه خود شروع کنید.
به عنوان مثال، آیا می خواهید به مشتریان بالقوه درباره سازمان خود بگویید؟ آیا ایده خوبی برای محصول جدیدی دارید که می خواهید به مدیر عامل ارائه دهید یا یک سخنرانی ساده و جالب که در آن توضیح دهید شغل خود چیست؟

2. توضیح دهید که چه کاری انجام می دهید

ارائه خود را با توصیف آنچه سازمان شما انجام می دهد شروع کنید. روی مشکلاتی که حل می کنید و اینکه چگونه به مردم کمک می کنید تمرکز کنید. اگر می توانید، اطلاعات یا آماری را اضافه کنید که ارزش کاری که انجام می دهید را نشان دهد.

ابتدا از خود بپرسید “دوست دارید مخاطبانتان بیشتر از شما چه چیزی را به خاطر بسپارند؟”
به یاد داشته باشید که سخنرانی شما ابتدا باید شما را هیجان زده کند. با این حال، اگر آنچه می‌گویید برای شما هیجان‌انگیز نیست، برای مخاطبانتان هم نخواهد بود. گفتار شما باید لبخند را بر لبان شما بیاورد و ضربان قلب شما را افزایش دهد. مردم ممکن است هر آنچه را که می گویید به یاد نیاورند، اما احتمالاً اشتیاق شما را به خاطر خواهند آورد.

مثال: تصور کنید مکالمه ای را در آسانسور برای توضیح کار شرکت خود راه اندازی کرده اید و قصد دارید از آن در رویدادهای شبکه استفاده کنید. می توانید بگویید: “شرکت من برنامه های تلفن همراه را برای استفاده سایر شرکت ها طراحی می کند”، اما این عبارت چندان به یاد ماندنی نیست.

توضیح بهتر می تواند این باشد: «وظیفه شرکت من توسعه اپلیکیشن های موبایلی است که سایر شرکت ها از آن برای آموزش کارمندان خود از راه دور استفاده می کنند. این امر منجر به افزایش قابل توجه بهره وری برای مدیران سازمان می شود.»
این جملات جذاب ترند و نشان دهنده ارزشی است که شما برای این سازمان ها ارائه می دهید.

بیشتر بخوانید  علت قلدر بودن و راه کنترل این رفتار چیست؟

3. بیانیه فروش منحصر به فرد خود را آپلود کنید

سخنرانی آسانسور شما باید مفهوم USP یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما را نیز بیان کند. چیزی را که شما، سازمان یا ایده شما را منحصر به فرد می کند، شناسایی کنید. بهتر است پس از صحبت در مورد کاری که انجام می دهید، USP خود را فهرست کنید.

مثال: برای برجسته کردن چیزی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند، می توانید بگویید: «ما از یک رویکرد جدید استفاده می کنیم. به این ترتیب، برخلاف دیگر توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن، ما به سازمان ها سر می زنیم تا دقیقا بدانیم مردم به چه چیزی نیاز دارند. اگرچه این کار زمان بیشتری می برد، اما به این معنی است که 95٪ از مشتریان ما از اولین نسخه جدید برنامه خود راضی هستند.”

4. مخاطب را با یک سوال درگیر کنید

پس از توضیح پیشنهاد فروش منحصر به فرد، باید مخاطبان خود را درگیر کنید. برای انجام این کار، سؤالات باز (سوالاتی که نمی توان با «بله» یا «خیر» به آنها پاسخ داد) آماده کنید که از آنها برای جذب مخاطب در گفتگو استفاده کنید. وارد. مطمئن شوید که می توانید به تمام سوالات تماس خود پاسخ دهید.
مثال: ممکن است بپرسید، “بنابراین، سازمان شما چگونه موفق به آموزش افراد جدید می شود؟”


مزایای صحبت کردن در آسانسور

5. همه را کنار هم بگذارید

پس از اتمام هر بخش از صحبت های آسانسور، همه آنها را کنار هم بگذارید. سپس آنها را با صدای بلند بخوانید و از یک تایمر برای اندازه گیری زمان مورد نیاز استفاده کنید. این زمان نباید بیشتر از 20 تا 30 ثانیه باشد. در غیر این صورت، خطر از دست دادن توجه و گفتگوی یک طرفه وجود دارد، پس از آن، سعی کنید همه چیز غیر ضروری را حذف کنید. به یاد داشته باشید که ارائه شما باید سریع و جالب باشد، بنابراین هر چه کوتاهتر باشد بهتر است.

مثال: ارائه شما را می توان به صورت زیر گروه بندی کرد:
“وظیفه شرکت من توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه است که سایر شرکت ها از آنها برای آموزش از راه دور کارمندان خود استفاده می کنند. این بدان معناست که مدیران ارشد می توانند وقت خود را صرف کارهای مهم دیگر کنند.
برخلاف سایر شرکت‌های مشابه، ما از هر سازمانی بازدید می‌کنیم تا دقیقاً بدانیم مردم به چه چیزی نیاز دارند، به این معنی که ۹۵٪ مشتریان ما از اولین نسخه برنامه خود راضی هستند.

بیشتر بخوانید  راه هایی برای آرامش و آرامش همسرتان

6. تمرین کنید

مانند هر چیز دیگری، به خاطر داشته باشید که «انجام خوب کاری بیشتر از انجام دادن است.» به یاد داشته باشید که «چگونه گفتن» به همان اندازه مهم است که «چه بگوییم». اگر تمرین نکنید، احتمالاً خیلی سریع صحبت می کنید، ظاهری غیرعادی خواهید داشت یا نکات مهم در ارائه خود را فراموش خواهید کرد.
تمرین مداوم ارائه خود را هدف بگیرید. هرچه بیشتر تمرین کنید، ارائه شما طبیعی تر خواهد بود. شما می خواهید که این سخنرانی شبیه یک مکالمه روان باشد، نه ارائه مداوم.
هنگام صحبت از زبان بدن آگاه باشید، زیرا به اندازه کلمات شما اطلاعات را به مخاطب منتقل می کند. تا زمانی که ارائه شما طبیعی به نظر می رسد، جلوی آینه یا بهتر است بگوییم در مقابل همکارتان تمرین کنید.
هنگامی که به گفتار خود عادت کردید، می توانید آن را کمی تغییر دهید. نکته این است که گفتار شما نباید خیلی کلیشه ای و از پیش تنظیم شده به نظر برسد، هرچند که اینطور است!

راه حل 1: ممکن است بخواهید اقلام کوچک قابل حمل را با خود ببرید تا پس از گفتگو به مردم بدهید. به عنوان مثال، این دستگاه ها ممکن است کارت ویزیت یا بروشور در مورد محصول یا ایده تجاری شما باشند.
راه حل 2: به یاد داشته باشید که سخنرانی خود را متناسب با مخاطب خود تغییر دهید.

نکات کلیدی: ارائه آسانسور یک سخنرانی کوتاه و قانع کننده است که می توانید از آن برای علاقه مند کردن دیگران به کار سازمان خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای ایجاد علاقه به یک پروژه، ایده یا محصول و حتی خودتان استفاده کنید. این مکالمه باید حاوی اطلاعات مهم و در عین حال مختصر باشد.سعی کنید کارت ویزیت یا وسیله قابل حمل دیگری همراه خود داشته باشید، زیرا به طرف مقابل کمک می کند شما و پیام شما را به خاطر بسپارد. همچنین هر گونه اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید.


دیدگاهتان را بنویسید