مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمریکا و انگلیس، روسیه را مقصر حملات سایبری به اوکراین می‌دانند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که واشنگتن به دنبال پاسخگو کردن روسیه بابت آنچه اقدامات خصمانه آن در فضای سایبری خواند، است.

نوبرگر گفت: روسیه دوست دارد در سایه حرکت کند و فکر می‌کند که فرایند نسبت دادن این حملات طولانی است. پس با توجه به این، ما به سرعت کار می‌کنیم تا آن را بابت حملات دی‌داس مسوول بدانیم. به اعتقاد ما، دولت روسیه مسوول حملات گسترده علیه بانک‌های اوکراینی در روزهای اخیر است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین ادعا کرد که آمریکایی‌ها داده‌هایی در اختیار دارند که نشان می‌دهد این زیرساخت به نهاد ارتش روسیه موسوم به جی.آر.یو مرتبط است و “دیده شده که حجم بالایی اطلاعات به آدرس آی‌پی‌ها و دامنه‌های اینترنتی در اوکراین منتقل کرده است.”

همچنین در اطلاعیه‌ای هم‌زمان، مقام‌های انگلیسی مدعی شدند که جی.آر.یو “تقریبا به طور حتم” در حملات دی‌داس به اوکراین نقش داشته است.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله از ادامه بی‌اعتنایی به حاکمیت اوکراین حکایت دارد. این حرکت، نمونه دیگری از اقدامات تهاجمی روسیه علیه اوکراین است. این رفتار مخرب غیر قابل پذیرش است.

روسیه اما هرگونه ایفای نقش در این حملات سایبری را که اختلال چندانی ایجاد نکرد، رد می‌کند. با این حال کی‌یف هم مسکو را در بحبوحه تنش‌ها مقصر حملات سایبری می‌داند.

آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفته است، گرچه تاثیر این محروم‌سازی از سرویس محدود بوده، “این فعالیت مخرب دیجیتال ممکن است پیش زمینه‌ای برای حملات مخرب‌تر سایبری در کنار تهاجم بالقوه بیشتر به اراضی دارای حاکمیت اوکراین باشد.”

بیشتر بخوانید  مادری که ۷ روز با جنازه نوزاد ۳ ماهه اش زندگی کرد!

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *