آمریکا نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند / مذاکرات در تاریخ اعلام شده آغاز خواهد شد –



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکا درباره مذاکرات برجامی، گفت: آمریکا باید بداند عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند و درخواست هایی را داشته باشد.

خطیب‌زاده گفت: ما هر عملی از دولت فعلی آمریکا دیدیم، برخلاف جهت اعلامی آنها بوده است. مسیر آمریکا برای بازگشت به برجام روشن است. آنها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا و موثر بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا جهان و حقوق بین الملل را به سخره نخواهد گرفت و این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: مذاکرات در تاریخ اعلام شده آغاز خواهد شد و توسط آقای باقری هدایت خواهد شد و ترکیبی از ارگان‌های کشور در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «احمد مسعود» به ایران سفر کرده است؟ گفت: سفرهایی میان ایران و افغانستان انجام می‌شود که همگی با آگاهی کابل است. در هفته گذشته نیز برای عقد توافقی میان شرکت توانیر و «برشنا» افغانستان سفری انجام شد. کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان هم بزودی به کابل سفر خواهد کرد.

ادامه دارد…

بیشتر بخوانید  قالیباف به کمیسیون برنامه برای بررسی گزارش تفریغ بودجه ۹۹ ماموریت داد -

دیدگاهتان را بنویسید