مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمریکا می‌تواند پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،در ادامه فضاسازی‌ها و ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای سیاه‌نمایی کردن درباره ایران در جامعه جهانی و از مسیر خارج کردن مذاکرات وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم تهران را به جدی نبودن در مذاکرات متهم کرد.

گانتز امروز (دوشنبه) طی سخنرانی برای کمیته نظامی و امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، ادعا کرد موضع تیم مذاکره‌کننده ایرانی در وین، جدی نیست و خواستار دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی ایران شد.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست»، وی با ادعای اینکه قدرت‌های جهانی می‌توانند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند، اظهار داشت: «وضعیت داخلی ایران، فرصت‌های زیادی را برای جهان ایجاد کرده است. این کشور، یک قدرت واقعی نیست… سران ایران از ضعف خود آگاه هستند».

وزیر جنگ رژیم کودک‌کش اسرائیل در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ایران با دست ضعیف و بدون پیشنهاد اساسی به گفت‌وگوها در وین رفت. آنها می‌خواهند وقت‌کشی کنند تا غرب را به موافقت با محدودیت‌های هسته‌ای کمتر و کاهش فشار تحریمی بر اقتصاد خود مجاب کنند».

بر اساس این گزارش، گانتز با درخواست از کشورهای مختلف برای متوقف کردن پیشرفت ایران در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مدعی شد: «آمریکا و قدرت‌های جهانی می‌توانند پیشرفت هسته‌ای و در کل اقدامات منطقه‌ای آن را متوقف کنند».

وی ضمن اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقام‌های آمریکایی از جمله «لوید آستین» وزیر دفاع، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن، گفت آنها دوستان واقعی تل‌آویو هستند.

این مقام صهیونیست با بیان اینکه در دیدار با آمریکایی‌ها درباره ایران صحبت کرده، ادعا کرد: «اسرائیل همیشه مسئولانه و در گفت‌وگو با متحدانش عمل می‌کند».

بیشتر بخوانید  پارلمان روسیه به تصمیم پوتین درباره اوکراین مهر تایید زد

گانتز پیشتر در آمریکا با ادعای اینکه ایران امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند، مدعی شده بود که این رژیم نیز برای هر سناریویی آماده می‌شود و هر کاری را که لازم است برای حفاظت از خود انجام خواهد داد.

روز جمعه، «واشنگتن پست» در گزارشی از درخواست رژیم صهیونیستی از دولت بایدن برای اتخاذ رویکرد تهاجمی‌تر در قبال برنامه هسته‌ای ایران، در عین تلاش برای اجتناب از رویارویی با کاخ سفید که به نوشته این روزنامه آمریکایی در برخی مواقع در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو بروز می‌کرد، خبر داد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *