آمریکا محمد جواد ظریف را تحریم کرده است



آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا صبح پنجشنبه (به وقت تهران) با عنوان «محمد جواد ظریفوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم شدگان قرار گرفت.

گنجاندن افراد در فهرست دارایی های بالقوه آنها در ایالات متحده را مسدود می کند و شهروندان آمریکایی را از تجارت با آنها منع می کند.

این اقدام اندکی پس از آن صورت گرفت که ظریف در جریان سفر خود به آمریکا با تعدادی از رسانه های آمریکایی مصاحبه کرد.

«مایک پمپئوپیش از این وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت از این مصاحبه های ظریف ابراز خشم کرده بود. وی در توییتی نوشت که پس از اعلام تحریم های ظریف از این اقدام استقبال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا دستور اجرایی اخیر ترامپ در مورد دفتر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم ظریف را نقل کرد.

در این بیانیه، ظریف به عنوان «سخنگوی اصلی رژیم ایران در سراسر جهان» توصیف شده است. در این بیانیه همچنین ظریف به استفاده از شبکه های اجتماعی برای «تبلیغ و انتشار اطلاعات نادرست» متهم شده است.

علاوه بر این، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه و دیپلمات های ارشد ایرانی با نیروهای سپاه قدس همکاری می کنند.


واکنشی ظریف به تحریم های آمریکا

ظریف در واکنش به اقدام آمریکا در توییتی نوشت که تحریم ها هیچ تاثیری بر او نخواهد داشت. او نوشت: «ایالات متحده می گوید که من را به عنوان سخنگوی اصلی ایران در سراسر جهان تحریم کرده است. آیا واقعیت اینقدر دردناک است؟ این تحریم هیچ تاثیری بر من و خانواده ام ندارد، زیرا من در خارج از ایران هیچ اموال و منفعتی ندارم. “از اینکه مرا تهدید بزرگی برای اهداف خود می دانید متشکرم.

بیشتر بخوانید  به والدین خود بیاموزید.. (طنز)

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تحریم‌های ظریف را ادامه راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران توصیف کرد و گفت که واشنگتن به اعمال فشار بر تهران ادامه خواهد داد.


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تحریم‌ها علیه ظریف واکنش نشان داد

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به تحریم محمدجواد ظریف توسط آمریکا واکنش نشان داد و گفت:! «آمریکایی‌ها از منطق دکتر ظریف و مهارت‌های مذاکره‌ای او وحشت زده شده‌اند.

پیش از این استیو منوش، وزیر خزانه داری آمریکا در سوم ژوئیه اعلام کرده بود که محمد جواد ظریف در فهرست تحریم های اقتصادی آمریکا قرار می گیرد.

اما وزیر امور خارجه ایران روز ۲۴ تیرماه برای نشستی در سازمان ملل وارد نیویورک شد. منابع خبری به رویترز گفتند که خود مایک پمپئو با صدور روادید برای محمدجواد ظریف موافقت کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید