آمریکا عامل و حامی اصلی تروریست ها در منطقه است



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش سراج24، اقدامات خصمانه تروریست های به اصطلاح جدایی طلب کرد و پ.ک.ک در سطح منطقه با هدف تجزیه کشورهای عراق، سوریه، ترکیه و ایران که دارای مردم کرد هستند، متأسفانه با وجود حمایت های آشکار همچنان ادامه دارد. استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و آل سعود، مجامع بین المللی همچنان در سکوت مرگبار به سر می برند و به بهانه آنچه آزادی زنان و نقض حقوق بشر می نامند، مداخله آشکار خود را برای پیشبرد اهداف توطئه آمیز در منطقه توجیه می کنند.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که حمله تروریستی در خیابان استقلال ترکیه کار یک زن بوده است. او گفت؛ زن بمب را منفجر کرد. پ.ک.ک متهم اصلی این اقدام تروریستی وحشیانه است و آمریکا عامل اصلی شرارت است و از این گروه جدایی طلب و تروریست کرد حمایت می کند. همان گروه هایی که با هدف تجزیه طلبی در ایران، شعار آزادی زنان برای دستیابی به زندگی بهتر را سر دادند، اما از استفاده ابزاری از زنان برای کشتن زنان و کودکان بیگناه ابایی ندارند. برای درک بهتر این موضوع با دکتر عماد آبشناس، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در عرصه بین الملل گفتگویی صریح انجام دادیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به سوال خبرنگار سراج24 مبنی بر حادثه تروریستی استانبول ترکیه و ارتباط آن با ترورهای روزهای اخیر ایران گفت: متاسفانه حضور آمریکا در منطقه عاملی برای تقویت تروریست ها و امروز متوجه می شویم که از تروریست ها حمایت می شود آمریکایی ها در عراق و سوریه عملیات تروریستی را در استانبول ترکیه انجام دادند. حتی کار به جایی رسید که وزارت امور خارجه ترکیه نه تنها رسما محکومیت عملیات تروریستی سفارت آمریکا را نپذیرفت و تسلیت آنها را نپذیرفت، بلکه آمریکا را به شراکت با تروریست ها متهم کرد.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز برگ های انبه که نمی دانید!

یک کارشناس سیاست بین الملل با اشاره به حوادث و اقدامات تروریستی اخیر در ایران گفت: همین تروریست های مورد حمایت آمریکا امروز در ایران دست به اقدامات تروریستی می زنند. ما طی یک تا دو ماه اخیر شاهد حضور فعال این گروه ها در انجام اقدامات تروریستی در مناطق مختلف ایران بوده ایم. این گروه ها از اعتراضات مردمی برای انجام اقدامات تروریستی خود استفاده کردند و به ویژه در مناطق مختلف کردنشین ایران از جمله کردستان با اقدامات تروریستی نیروهای امنیتی ایران را وادار به واکنش کردند و به نوعی مردم کرد ایران با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

آبشناس تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران، تمامی اقدامات تروریستی با توجیه و حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی صورت گرفته است. همانطور که امروز اشاره کردیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این گروه های تروریستی را هدف قرار داد. با توجه به ضعف دولت عراق، علیرغم تعهد به مهار گروه های تروریستی مستقر در مناطق کردنشین این کشور، البته اگر دولت عراق نتواند به وعده خود عمل کند، این حق ایران است که واکنش شدیدتری نشان دهد تا جایی که این گروه های تروریستی آن منطقه را ریشه کن کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید