مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، از سایت وزارت خزانه داری آمریکا؛ یک نفر مرتبط با تحقیقات و جهاد خودپایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پارچین صنایع شیمیایی تحریم شد.

وب سایت وزارت خزانه داری ایالات متحده اضافه می کند که این دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) است. محمدعلی حسینی و شبکه شرکت‌های او که مواد و اجزای پیشران موشک‌های بالستیک را برای سپاه تامین می‌کردند، همراه با صنایع شیمیایی پرهین و یک شرکت مرتبط با صنایع دفاعی ایران این سازمان، تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز تحریم هایی را علیه این شرکت ایرانی که واسطه اصلی تولید قطعات پیشران موشک بود، اعمال کرد.
دولت آمریکا مدعی شد که این تحریم ها پس از حمله موشکی ایران در 13 مارس (3 آوریل) به اربیل در عراق که در واقع یک سایت جاسوسی رژیم صهیونیستی بود، اعمال شد.
اسامی شرکت های تحت تحریم، تحقیقات صنعت دلیان، دلیان کامپوزیت سینا، سپهر دلیان آونینگ و شرکت صدر است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تحریم ها را با حملات موشکی مردم یمن به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی در عربستان سعودی و امارات مرتبط دانست.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در زمانی اعمال شد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای مذاکره‌کننده خواستار پایان سریع‌تر مذاکرات هستند، اما دستیابی به توافق نهایی منتظر تصمیم‌های سیاسی آمریکا در مورد چندین موضوع کلیدی باقی مانده است.
جمهوری اسلامی ایران می گوید اگر طرف آمریکایی واقع بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق در ایران سندی است که تحریم ها تا حد امکان لغو می شود و منطقه نیز از اعمال آن بهره مند می شود.

بیشتر بخوانید  شناسایی چند هسته‌ عملیاتی وابسته به منافقین در کشور/ ۱۰ نفر دستگیر شدند

نبیلا مصرعلی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه گفت که متن نهایی توافق اساسا روی میز آماده است و بر لزوم تکمیل مذاکرات در وین تاکید کرد.

وی افزود: مذاکرات از 20 اسفند وارد وقفه شد تا هیئت ها برای تصمیم گیری نهایی و بسیار سخت سیاسی به پایتخت ها بازگردند. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دستیابی به توافق نهایی با همه طرف ها و ایالات متحده در تماس است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته در سخنانی گفت: ما در مذاکرات آتی چهار موضوع را خط قرمز خود داشتیم. از چهار موضوع در سه هفته گذشته، دو موضوع تقریباً حل شده و به توافق رسیده ایم، اما دو موضوع از جمله ضمانت های اقتصادی باقی مانده است.

وی گفت: اگر طرف آمریکایی اراده لازم برای حل دو موضوع باقی مانده را داشته باشد، آمادگی داریم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین به جمع بندی و تصمیم گیری نهایی و رسیدن به نقطه نهایی توافق برسیم. . گفت.

وی با اشاره به لزوم گام های ملموس و معتبر آمریکا خاطرنشان کرد: اگر طرف آمریکایی امروز به دو خواسته باقی مانده ما عمل کند، فردا در وین آماده خواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *