آمریکا بار دیگر از اتهامات آلبانی علیه ایران حمایت کرد


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پس از اتهامات آلبانی به ایران و توطئه گروهک تروریستی «منافقین» برای قطع روابط دولت آلبانی با ایران، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از این اتهام بی اساس حمایت کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی گفت که حمله سایبری در 9 سپتامبر (18 شهریور) پس از حمله سایبری به آلبانی در 15 جولای انجام شد و ما آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد که ما به همکاری با آلبانی و سایر شرکای خود برای تقویت دفاع سایبری آنها و پاسخگویی عاملان این حملات ادامه خواهیم داد.

وزارت کشور آلبانی روز شنبه اعلام کرد که یکی از سیستم های مرزی این کشور توسط همان منبع ایرانی مورد حمله سایبری قرار گرفته است که اخیرا منجر به اختلال در روابط سیاسی بین دو کشور شده است.

در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است که پس از حمله به سامانه ثبت ورود و خروج در 2 گذرگاه مرزی پلیس آلبانی، تمامی سامانه های دولتی از جمله سامانه مدیریت اطلاعات عمومی برای ثبت ورود و خروج در گذرگاه های مرزی، لغو شدند. به طور موقت بسته است

رسانه های محلی از صف های طولانی حداقل در 2 گذرگاه مرزی در جنوب کشور خبر می دهند.

تیرانا مدعی شد که نتایج اولیه نشان می‌دهد که حمله از همان منبع حمله پانزدهم (۲۴ ژوئیه) انجام شده است که چند روز پیش منجر به تصمیم تیرانا برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران شد.

آلبانی یکی از اعضای ناتو اخیرا روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و کارکنان سفارت کشورمان را اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید  آتش سوزی مهیب دو خودروی ایرانی پس از تصادف با 8 کشته / فیلم

قطع روابط دیپلماتیک بین آلبانی و ایران

این اولین مورد گزارش شده از قطع روابط دیپلماتیک به دلیل حمله سایبری است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه ای به وقت محلی مدعی شد که امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر اطلاعات (سید) اسماعیل خطیب به دلیل انجام فعالیت های سایبری. علیه آمریکا و متحدانش که در لیست تحریم ها قرار گرفته اند.

در پی اتهامات بی اساس واشنگتن در روزهای اخیر مبنی بر ادعای ایران مبنی بر حمله سایبری به آلبانی، این سازمان آمریکایی مدعی شد: در ژوئیه 2022، تهدیدات سایبری که تصور می شود از سوی ایران و وزارت اطلاعات حمایت می شود، موجب اختلال در دولت آلبانی خواهد شد. سیستم های رایانه ای این دولت را مجبور کرده اند تا خدمات آنلاین دولتی را برای شهروندان خود متوقف کند.

در همین حال، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه حمله سایبری اخیر به آلبانی را که دولت های واشنگتن و تیرانا مدعی هستند تهران در آن دست داشته است، محکوم کرد و به اتهامات بی اساس غرب علیه ایران ادامه داد.

استفان دژاریچ، سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات بی‌اساس آمریکا و آلبانی علیه ایران گفت: سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی ندارد.

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی در مجامع چندجانبه و بین المللی به مواضع اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی برای تدوین قوانین اشاره کرد. وی با تنظیم این حوزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از آنها از هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت های حیاتی دیگر کشورها توسط کشورهایی که هدف حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی هستند، جلوگیری خواهد کرد. این کشور را محکوم می کند. .

بیشتر بخوانید  تصاویر دیده نشده از سوختن تریلر با بنزین در نجف شهرستان سیرجان + فیلم

پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی سایر اعضای ناتو برای ادامه اقدامات جاسوسی و خرابکارانه علیه مردم ایران به آلبانی مهاجرت کردند.

مانافکین یک نشست سالانه با دعوت از چهره های ضد ایران به تیرانا برگزار کرد تا اینکه نشست امسال این سازمان به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شد.

<п>اعلامیه آمریکا بار دیگر از اتهامات آلبانی علیه ایران حمایت کرد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید