آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، فرماندهی منطقه هند و اقیانوسیه آزمایش موشکی کره شمالی را تایید کرد و از این کشور خواست تا اقدامات بی ثبات کننده خود را متوقف کند.

ما از آزمایش موشکی کره شمالی در روز چهارشنبه مطلع هستیم و در حال رایزنی نزدیک با کره جنوبی و ژاپن و سایر متحدان هستیم. ما شرکای منطقه ای خود در این زمینه هستیم.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده این اقدامات را محکوم می کند و از کره شمالی می خواهد که از اقدامات بی ثبات کننده بیشتر خودداری کند.

فرماندهی منطقه ای هند و اقیانوسیه همچنین گفت که آزمایش موشکی “تهدیدی فوری برای پرسنل، قلمرو یا متحدان آمریکایی” نیست و به نظارت بر اوضاع ادامه خواهد داد.

سازمان ملل: آزمایش موشکی کره شمالی تنش ها را افزایش داد

سخنگوی بان کی مون، استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: آزمایش کره شمالی که به دنبال آزمایش موشک بالستیک انجام می شود، تنها تنش های منطقه ای و بین المللی را افزایش می دهد.

او گفت: «آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از کره شمالی می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود به طور کامل احترام بگذارد و به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت احترام بگذارد».

سخنگوی سازمان ملل گفت: تعامل دیپلماتیک تنها راه برای صلح پایدار و نابودی کامل و دائمی سلاح‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک را در سواحل شرقی این کشور پرتاب کرده است.

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود یک هفته پس از اینکه کره شمالی قول داد نیروهای هسته ای خود را «در اسرع وقت» مستقر کند، ارتش همسایه کره شمالی یک موشک ناشناس به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرد.

بیشتر بخوانید  ریزش قیمت پراید تمامی ندارد؛ پراید صفر و کارکرده بدون مشتری ماند + جدول

این پرتاب، چهاردهمین آزمایش بزرگ تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری، تنها چند روز قبل از به قدرت رسیدن ایون سوک اول، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در 10 می انجام می شود.

هفته گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک رژه نظامی بزرگ اعلام کرد که با متوقف شدن مذاکرات خلع سلاح هسته ای با ایالات متحده، متعهد شده است که توسعه زرادخانه هسته ای کشورش را تسریع کند.

دیدگاهتان را بنویسید