مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار مهاجرت پزشکان نگران کننده است/ رسانه ها از تخریب چهره پزشکی بپرهیزند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش ایسنا سلام نو، رئیس شورای عالی سازمان نظام سلامت کشور گفت: مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص از تعداد پزشکان عمومی در کشور بیشتر شد.

منصور جعفری 17 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل گفت: از ارائه آمار مهاجرت پزشکان متأسفیم اما در مجموع باید گفت که آمار مهاجرت پزشکان نگران کننده و رو به افزایش است. “

وی با بیان اینکه 20 مورد درخواست مهاجرت در اردبیل به ثبت رسیده است، تصریح کرد: مسئولان باید تدبیری بیندیشند تا با ریشه کنی علل و عوامل این موضوع از مهاجرت پزشکان جلوگیری شود.

حکیم بوعلی سینا رئیس سازمان نظام سلامت کشور با تبریک اولین روز شهریور زادروز به عنوان روز پزشک گفت: پزشکان در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور داشتند و حتی در صحنه تحمیل شدند. جنگ، سیل، زلزله و حوادث دیگر، اقدامات اساسی را برای نجات مردم انجام دادند.

جعفری نمین افزود: در 2.5 سال گذشته و در شرایط سخت ویروس کرونا، پزشکان در درمان بیماران پیشرفت کرده و حتی جان خود را از دست داده اند تا مردم جامعه ما دچار این بیماری نشوند.

وی خدمات ارائه شده توسط جامعه پزشکی را خدماتی مبتنی بر صداقت، نظافت و کمک به دیگران عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه نرخ های پزشکی با تورم، استهلاک امکانات و تجهیزات مورد استفاده جامعه پزشکی همخوانی ندارد، اما فعالان این حوزه در تلاش هستند. انتشار تعرفه های ارائه خدمات با رعایت اخلاق حرفه ای و جلب اعتماد عمومی.

جعفری نمین در بخش دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه یک پزشک اعتماد مردم به ویژه بیماران و مراجعین است و از رسانه ها انتظار داریم خدمات جامعه پزشکی را برجسته کرده و از آن خودداری کنند. ورود به حوزه تخریب تصویر پزشکی.do

بیشتر بخوانید  کارخانه فولاد غرب تبریز آتش گرفت / آمار مصدومان اعلام شد

کاهش تمایل به تحصیل در رشته پزشکی

وی با ابراز نگرانی از افزایش مهاجرت پزشکان به کشورهای دیگر، افزود: ایران اگرچه بهشت ​​پزشکان است اما در سال های اخیر عواملی باعث مهاجرت پزشکان به کشورهای دیگر شده است و ما نیز شاهد این موضوع هستیم. . تمایل ضعیف جوانان به تحصیل در رشته های پزشکی.

جعفری نمین گفت: دغدغه ما روزی است که پزشکان ما به کشورهای همسایه مهاجرت کنند و با کمبود پزشک مواجه شویم و مجبور شویم بیماران را به کشورهای همسایه ارجاع دهیم.

وی همچنین به دخالت های غیرمجاز در امور پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: مداخله غیرقانونی در این حوزه نه تنها سلامت مردم را به خطر می اندازد، بلکه قداست حرفه پزشکی را زیر سوال می برد.

جعفری نمین از راه اندازی ستاد کرونا در نظام پزشکی اردبیل برای ارائه خدمات به بیماران و حمایت از مسئولان بیمارستانی خبر داد و توضیح داد: علاوه بر اهدای 3000 دوز واکسن تزریقی به بیماران، ماسک به ارزش 150 میلیون تومان، 40 میلیون تومان نیز اهدا شد. اهدا کرد. یک دستگاه دیالیز 70 میلیون تومان خرید دستگاه انجماد پلاسما و میلیون ها تومان خرید سایر تجهیزات پزشکی از طریق سازمان نظام پزشکی اردبیل.

وی گفت: در نظام سلامت اردبیل 395 پزشک متخصص به شهروندان خدمات ارائه می کنند و 993 پزشک عمومی، 295 پزشک عمومی، 60 متخصص دندانپزشکی، 211 داروساز و 950 ماما خدمات ارائه می دهند.

جعفری نمین افزود: در مجموع 3 هزار و 68 نفر عضو نظام پزشکی اردبیل هستند که از این تعداد 908 نفر دارای مجوز نظام پزشکی هستند و مابقی در بیمارستان ها و سایر مراکز خدمات ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید  فرد هتک در مرکز درمانی گومبدکاووس دستگیر شد

95 درصد پزشکان از کارتخوان استفاده می کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل به آمار نگران کننده از فعالیت مراکز غیرمجاز در حوزه پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: برخی از فعالیت های پزشکی و درمانی توسط افراد غیرمجاز انجام می شود و شاهد ورود محاکم قضایی به این حوزه هستیم. مراکز قضایی

وی از نقش نظام پزشکی در اطلاع رسانی مراجع قانونی و انتظامی خبر داد و گفت: با تشکیل و بررسی پرونده ها در مراجع انتظامی سعی داریم در مراحل مختلف پرونده های قصور پزشکی را در اولین هیئت تجدیدنظر و هیات عالی برای این موارد بررسی کنیم. موارد.انجام دهید. تحقیقات انجام شده

جعفری نمین خاطرنشان کرد: در سال گذشته 87 پرونده در کمیته های بدوی سازمان نظام پزشکی اردبیل بررسی شد که از این تعداد 25 مورد قصور پزشکی تشخیص داده شد.

وی 6 مورد تنبیه انتظامی را اعلام کرد و افزود: مجازات انتظامی شامل اخطار کتبی انفصال از خدمت است.

جعفری نمین با بیان اینکه کمتر از یک درصد فعالیت پزشکان منجر به سوء استفاده یا شکایت می شود، افزود: برخلاف صدها و هزاران اقدام و خدمات پزشکان، یک درصد سوء استفاده طبیعی است.

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی استان اردبیل همچنین به نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان اشاره کرد و ادامه داد: 95 درصد مطب ها، مراکز جراحی و بیمارستان ها مجهز به دستگاه کارتخوان هستند که این میزان در تهران 90 درصد است. و در سایر استان ها 95 درصد است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

<п>پست آمار مهاجرت پزشکان نگران کننده است/ رسانه ها از تخریب چهره پزشکی پرهیز کنند اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

بیشتر بخوانید  هشدار مهم هواشناسی محرم/ سیل در این 14 استان کشور
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *