آمار جدید زنان مبتلا به ایدز در ایران


زنان مبتلا به ایدز در ایران

زنان مبتلا به ایدز در ایران

کارشناس مسئول آموزش و اطلاع رسانی اداره کل ایدز وزارت بهداشت از افزایش شیوع ایدز در بین زنان ایرانی خبر داد و گفت: ایدز در بین زنان ایرانی افزایش یافته است.

حمیرا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار شیوع ایدز در کشور گفت: بر اساس آماری که امروز از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد زنان مبتلا به ایدز 10.2 درصد برآورد شده است. “

فلاحی افزود: تا پایان سال 91 تعداد کل بیماران مبتلا به ایدز در کل کشور 26125 نفر بودند که 10.2 درصد آنها زن بودند. این آمار مربوط به نیمه دوم سال 91 است که از مهرماه تا پایان اسفندماه را شامل می شود.

کارشناس مسئول آموزش و اطلاع رسانی حوزه ایدز وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ثبت شده از ابتدای سال 91 تا 10 مهرماه، 25 هزار و 41 نفر مبتلا به ایدز در کشور ثبت شدند که از این تعداد 22 نفر. مردم. هزار و 647 مرد.

وی افزود: با ارزیابی این آمار می توان گفت که در نیمه اول سال 91، 90.6 درصد از بیماران مبتلا به اچآیوی این افراد مرد و 9.4 درصد زن هستند. بر اساس آمار زنان مبتلا به HIV، تعداد زنان مبتلا به HIV در کشور رو به افزایش است.

کارشناس مسئول آموزش و اطلاع رسانی دفتر ایدز وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال اچ آی وی به طرق مختلف صورت می گیرد، افزود: موج اول انتقال خون و فرآورده های خونی، موج دوم تزریق سرنگ و سوزن و … موج سوم ارتباط جنسی که زنان و مردان را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید  کاربردهای درمانی محلول موضعی اریترومایسین 

زنان مبتلا به ایدز در ایران

فلاحی گفت: اکثر زنان مبتلا به ایدز، از طریق تماس جنسی آنها به همسر خود مبتلا شدند. در بحث انتقال جنسی، زنان بیشتر از همه به دلیل همسرشان آسیب می بینند. وابستگی به تزریق یا تماس جنسی آنها HIV را منتقل می کند.

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می دهد گروه سنی مردان 25 تا 34 ساله بیشترین گروه مبتلایان به HIV در کشور را تشکیل می دهند، افزود: پس از این رده، گروه سنی 35 تا 44 سال بیشترین گروه مردان مبتلا به HIV را تشکیل می دهند. .

فلاحی خاطرنشان کرد: به تمامی زنانی که همسرانشان دارای رفتارهای پرخطر و سابقه اعتیاد به ویژه مواد مخدر تزریقی یا جنس چندگانه توصیه می کنیم به یک مرکز مشاوره رفتاری مراجعه کنید.

وی افزود: از تمامی بانوان تقاضا داریم در صورت بیمار بودن همسر خود با مراکز مشاوره تهران تماس گرفته و در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات و آگاهی از این بیماری جهت انجام آزمایشات رایگان و محرمانه به این مراکز مراجعه کنند.

تلفن های مرکز مشاوره ایدز تهران 66593030-66038920-66581517

گفتنی است در سایر شهرها افراد می توانند با شماره تلفن 118 تماس گرفته و شماره مراکز مشاوره ایدز شهر خود را دریافت کنند. در هر شهری مراکز مشاوره ایدز آماده ارائه خدمات و مشاوره به مردم هستند.


دیدگاهتان را بنویسید