آمار باورنکردنی تصادفات فوتی در ایران نسبت به آلمان و ترکیه



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حمید سوری در پاسخ به این سوال که آیا مشکل تعداد خودروها در کشور است یا ایمنی خودروها؟ وی افزود: اخیراً در کشور بحث هایی در مورد کالسکه های مرگ مطرح شده است که در دهه های اخیر جان صدها هزار نفر از هموطنان را گرفته است. خودروهایی که نه تنها سخاوتمند نیستند بلکه به طرز وحشیانه ای جان کاربران بی گناه را می گیرند.

وی افزود: بسیاری از کشورها با رویکرد بهداشتی به ویژه در مرحله پیش از حادثه موفق به پیشگیری و کاهش اقدامات مربوطه شده اند. به عنوان مثال آلمان با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت و بیش از 50 میلیون وسیله نقلیه ثبت شده، حدود 3200 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده اند، در حالی که ترکیه با حدود 21 میلیون نفر جمعیت و حدود 21 میلیون وسیله نقلیه حدود 7300 نفر دارد. این مورد مرگبار بود. تصادف. کشور ما با خودروهای کمتر از آلمان و اطراف ترکیه و جمعیتی مشابه، سالانه حدود 17 هزار کشته دارد.

دکتر سوری در خصوص نقش وسایل نقلیه در تصادفات رانندگی گفت: متاسفانه برخی افراد نقش وسایل نقلیه را در تصادفات منجر به فوت حدود 5 درصد تخمین می زنند. اگر تعامل ریسک خودرو، جاده و خطای انسانی را محاسبه کنیم، خودروهای ایرانی عامل مرگ هستند، یک چهارم هموطنان در جاده هستند.

وی گفت: ایمنی وسایل نقلیه به عنوان عاملی در پیشگیری از تصادفات رو به افزایش است و مطالعات نشان داده است که این افزایش ایمنی می تواند در کاهش تلفات جانی و صدمات جدی ناشی از تصادفات رانندگی بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید  انفجار وحشتناک گاز در شاهین‌دژ / به ۳۱ ساختمان خسارت وارد شد -

دکتر سوری گفت: ویژگی ها و تجهیزاتی مانند سیستم کنترل الکترونیکی پایدار و سیستم های ترمز پیشرفته نمونه هایی از استانداردهای ایمنی خودرو هستند که می توانند در جلوگیری از انحراف به چپ تصادف و کاهش شدت جراحات موثر باشند.

وی گفت: با وجود این مزایای بالقوه که توسط استانداردهای ایمنی شناخته شده بین المللی تأیید شده است، همه وسایل نقلیه جدید و وسایل نقلیه در حال استفاده که به این وسایل نیاز دارند مجهز نخواهند شد. هشت استاندارد از مجموعه استانداردهای ایمنی خودرو وجود دارد که اجرای آنها اولویت سازمان ملل است.

رئیس مرکز ارتقای ایمنی و پیشگیری از آسیب های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال 2015، دولت هند اعلام کرد که اعمال مقررات جدید از جمله استانداردهای سازمان ملل برای برخوردهای جانبی و جلو و همچنین حفاظت از عابر پیاده، باید بسته شود برای مدل‌های جدید خودرو، استفاده از تست تصادف از جلو و بغل تا سال 2017 شکل گرفت و برای همه خودروهای جدید تا سال 2019، مقررات مربوط به حفاظت از عابر پیاده در مدل‌های جدید خودرو از اکتبر 2018 و برای همه خودروها تا سال 2020 اجباری شد. . علاوه بر این، خودروهای جدید به کیسه هوای استاندارد نیاز دارند و باید دارای سیستم هشدار سرعت برای سرعت‌های 80 کیلومتر در ساعت یا بیشتر باشند. بهانه هایی مانند اخراج دسته جمعی کارکنان شرکت های خودروسازی داخلی به هیچ وجه نمی تواند دلیلی بر بی توجهی به ایمنی خودرو باشد.

وی در پایان گفت: تلاش پلیس راهور ناجا برای عدم احتساب خودروهای ناایمن نه تنها یک اقدام سازمانی، بلکه درخواستی از مردم است که از پشتوانه علمی قوی برخوردار بوده و مورد تایید جامعه علمی در خصوص ایمنی راه های کشور است. کشور.” و جهان.”

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید