مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهر تهران

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی نمی تواند همه مسافران شهری را به مقصد برساند، افزود: این موضوع در برخی فصول و به ویژه بحرانی می شود. شرایط آب و هوایی.» تنها ۲۷ درصد از شهروندان تهرانی با وسایل نقلیه عمومی به مقصد می‌رسند.

سرهنگ علی عسگر شریفی روز شنبه افزود: کمبود و نامتناسب بودن تعداد واگن های مترو و اتوبوس های مملو از مسافر و تاکسی که صرفاً برای گرفتن مسافر تعطیل می شوند در کنار ازدحام جمعیتی که زیر تمامی تجهیزات فوق زیر برف و باران مانده اند. از دید پلیس پنهان نیست.»

وی ادامه داد: هر شهروند تهرانی با این نگرانی مواجه است که اگر هر راننده ای در سفر غیرضروری خود به سراغ خودروی شخصی خود نرود، هر روز با این حجم از ترافیک مواجه نشویم.

شریفی گفت: پلیس در این شرایط خاص مدیریت بحران را به نیروی انتظامی ترجیح می دهد و از ظرفیت مسافران شخصی برای رسیدن به مسافران در برف و باران نهایت استفاده را می کند.

نیمی از تاکسی های تهران فرسوده هستند

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت افزود: آمارها نشان می دهد از 82 هزار تاکسی تهران (که قطعا کافی نیست)، 41 هزار تاکسی در سال فرسودگی هستند.

وی ادامه داد: 49 درصد اتوبوس‌ها و 42 درصد مینی‌بوس‌های شهری فرسوده هستند و در زمان شیوع کرونا تنها 27 درصد از مردم پایتخت با وسایل نقلیه عمومی به مقصد رسیدند. قبل از فوران تاج، 38 درصد از مردم به مقصد خود رسیدند. با حمل و نقل عمومی.” آنها از حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید  طرح اتوبوسرانی ویژه بانوان در تهران اجرا می شود

شریفی گفت: اگر از خودروهای فرسوده تاکسی در سطح شهر که با مجوز معاینه فنی مجاز به کار هستند فاکتور بگیریم به این نتیجه می رسیم که بیشتر این تاکسی ها برای جذب مسافر تلاش می کنند و البته با توجه به به هنر 31 و 32 قانون رسیدگی به جنحه. شرکت های حمل و نقل بار و مسافر، مدیران و حتی رانندگان آنها باید پاسخگو باشند و پلیس طبق قانون می تواند این کار را انجام دهد.

مسافر شخصی مجاز به تردد در شهر نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: حضور مسافران شخصی در سطح شهر و خیابان های تهران بیش از هر سازمان دیگری برای پلیس چالش جدی است و پلیس در حین انجام کار در اداره راهنمایی و رانندگی فعالیت می کند. ساعت‌ها، مخصوصاً در تقاطع‌ها.» او این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: گاهی اوقات پلیس باید به خاطر آرامش و آسایش مردم در برخورد با مسافران شخصی کوتاهی کند.

شریفی با بیان اینکه با نگاهی به ترافیک روزانه شهر تهران از هر شهروندی سوال می شود که خودروهای یکبار مصرف در سطح شهر چه می کنند، گفت: این مشکل جدی است که دائما با آن مواجه است.

این مقام انتظامی افزود: پلیس آگاهی کامل به این موضوع دارد و با حضور مسافربر شخصی مخالف است اما علیرغم سختگیری های نیروی انتظامی و پلیس، مسافران شخصی به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی خارج از قانون کار می کنند. “

شریفی گفت: اگر حمل و نقل عمومی باکیفیت رضایت یک شهروند خونسرد را جلب کند، پلیس قویتر از هر منتقد ناآگاهی قانون را اجرا می کند.

بیشتر بخوانید  مچ‌گیری عجیب و جالب تقلب دانش‌آموزان موقع امتحان توسط معلم / فیلم -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *