مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار آبله میمون در جهان/ آیا این بیماری قابل کنترل است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سازمان جهانی بهداشت (WHO) افزایش تعداد مبتلایان را تایید کرده است الهه های میمون او گفت که در برخی از نقاط جهان، این بیماری همه گیر قابل کنترل است، حتی اگر به کشورهای غیربومی سرایت کند و متخصصان بهداشت را سردرگم کند.

آمارها نشان می دهد اولین مورد ابتلا به آبله میمون در 15 اردیبهشت گزارش شده و از آن زمان تاکنون 131 مورد و 106 مورد مشکوک تایید شده است. از این تعداد، 19 نفر خارج از آفریقا بودند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی نسبت به کنترل این بیماری خوش بین است. با این حال، پس از اپیدمی تاج و گسترش گسترده آن، جهان توجه بیشتری به هر بیماری عفونی دارد. به نظر می رسد شیوع بیماری در برخی از نقاط جهان تشدید شود.

آمار الهه های میمون در کشورهای مختلف جهان

سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت: هنوز مشخص نیست که افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده اوج ابتلا است یا از نقطه اوج فراتر رفته است.

الهه های میمون این یک عفونت ویروسی نادر است که منشا آن از آفریقای مرکزی و غربی است. این بیماری با تماس نزدیک با افراد، حیوانات و مواد آلوده با علائمی مانند بثورات پوستی، تب، سردرد، دردهای عضلانی، تورم و کمردرد ظاهر می شود.

در حالی که اکثر موارد تاکنون به صورت خفیف گزارش شده اند، معمولاً طی دو تا چهار هفته بهبود می یابند.

با این حال، کارشناسان بهداشت از افزایش موارد در کشورهای بدون سابقه بیماری و بیمارانی که هیچ ارتباط مسافرتی با کشورهای مربوطه ندارند گزارش کردند و این باعث سردرگمی آنها شد.

بیشتر بخوانید  فردا کرمان تعطیل است | تعطیلی ادارات کرمان سالگرد حاج قاسم دوشنبه ۱۳ دی – ایران چطور

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش دیگری اعلام کرد که بیشتر موارد از طریق تماس جنسی منتقل می شود. اما به طور کلی نمی توان این بیماری را یک بیماری مقاربتی دانست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *