آمادگی های اتیوپی برای مقابله با شورشیان ببر در میان نگرانی های ایالات متحده



دولت آمریکا از تشدید درگیری ها در منطقه ببر در شمال اتیوپی ابراز نگرانی کرده است.

به نقل از ایسنا ، جالینا پورتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: “ایالات متحده به شدت نگران گزارشات مربوط به اقدامات نظامی مداوم در ببر است.” یک خطر بزرگ وجود دارد که درگیری به خارج از منطقه گسترش یابد ، و همه طرفها باید جنگ را متوقف کنند و برای برقراری آتش بس فوری از طریق گفتگو تلاش کنند.

در همان زمان ، اتیوپی از بسیج نیروهای ویژه خود در شرایط مختلف آب و هوایی برای آماده سازی مقابله با جبهه آزادی ببر خبر داد.

سازمان عفو ​​بین الملل مقامات اتیوپی را به بازداشت وحشیانه دهها نفر از ساکنان آدیس آبابا و سایر شهرها پس از تسلط نیروهای جبهه خلق برای آزادسازی ببر متهم کرده است.

این سازمان گفت در میان بازداشت شدگان برخی از فعالان و روزنامه نگاران مورد ضرب و شتم که صدها کیلومتر از مرکز Tigray فاصله دارند.

عفو بین الملل همچنین گفت که تعداد کل بازداشت شدگان در اتیوپی صدها نفر است و محل نگهداری بسیاری از آنها مشخص نیست.

یک وکیل مخالف در تیگرئی همچنین گفت که وی اطلاعاتی در دستگیری حداقل 104 نفر از مردم محلی در آدیس آبابا طی دو هفته گذشته و پنج نفر در شهر دیر الدعا در شرق اتیوپی مرتکب شده است.

کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا و سایر نهادهای اجرای قانون نیز نسبت به دستگیری های قبلی که در آغاز درگیری انجام شده ابراز نگرانی کرده اند.

کمیته حقوق بشر اتیوپی ، یک نهاد مستقل مرتبط با این کشور ، گفت که گزارش های بازداشت های وحشیانه ، تعطیلی مشاغل و سایر محدودیت های اعمال شده بر ساکنان ببر را زیر نظر دارد.

بیشتر بخوانید  هشدار هواشناسی به تهرانی ها

دولت اتیوپی پس از آتش بس یکجانبه در ببر هشدار داد که هرگز در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز جبهه مردمی برای آزادسازی ببر دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید