آمادگی میزبانی از ۴ میلیون تهرانی / حضور ۵۰ هزار خادم / برپایی شهربازی در مسیر جشن غدیر



آنچه دیگران می خوانند:


به گزارش سراج24; ساسان زارع دبیر ستاد مردمی بزرگداشت ده کیلومتری غدیر در نشست خبری این مراسم بزرگ فرهنگی و آیینی که در محل مجتمع فرهنگی انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، گفت: جشن ده کیلومتری. غدیر مصادف با عید بزرگ شیعیان است; غضیرخم برگزار شد و سال گذشته شاهد بودیم که میلیون ها عاشق امیرالمومنین (ع) در سراسر ایران اسلامی و به ویژه در مسیر این مراسم در تهران حضوری عظیم و پرشور برای این جشن بزرگ از خود نشان دادند.

وی افزود: امسال همزمان با این عید بزرگ مردم مومن و متدین ایران در شهرها و استان های مختلف به ویژه تهران برای این جلوه عظیم فرهنگی و آیینی حضور خواهند داشت. این جشن در تهران از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی با حضور بیش از 1300 موکب برگزار می شود.

دکتر زارع افزود: از آنجایی که در این روز به ضیافت و اطعام توصیه می شود، لذا اکثر موکب هایی که در این مسیر هستند به تجلیل و اطعام میهمانان می پردازند و البته برنامه های متنوع فرهنگی از جمله سرودخوانی، ترانه خوانی و …. غدیر، جلسات مشاوره، نقاشی و بازی های کودکانه و سایر فعالیت های فرهنگی در طول مسیر برای لذت بردن مهمانان مراسم انجام می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مردم خوب و مومن ایران سهم بسزایی در برپایی این جشن داشتند. امسال نیز مانند سال های گذشته علاقه مندان و علاقه مندان به امیرالمومنین (ع) می توانند برای این منظور عدد 2 را به شماره 3000212 ارسال و کمک های نقدی خود را به برگزارکنندگان جشن تحویل دهند تا در این راه هزینه شود.

بیشتر بخوانید  اینجا الان آبه اما خاکه! + ویدیو

دبیر ستاد ملی 10 کیلومتری جشن غدیر تداوم کمپین “لجوباو علی” و کمپین “هدیه اسباب بازی” در این جشن را برشمرد و گفت: همه کسانی که می خواهند به کودکان آسیب پذیر اسباب بازی اهدا کنند. این منطقه می توانند هدایای خود را به غرفه های این کمپین بزرگ در مسیر جشنواره گدیر اهدا کنند تا به دست کودکان بی بضاعت برسد.

وی درباره ایجاد نشاط اجتماعی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، گفت: بر این اساس قرار است در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی با اتوبوس BRT به طول 10 کیلومتر شهربازی احداث شود. خط.به همین دلیل این قسمت از خیابان از شب قبل از جشن با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی برای آماده سازی اسباب بازی و میزبانی از کودکان در این مسیر 10 کیلومتری تا پایان جشن در دسترس است. .

دبیر ستاد مردمی جشن 10 کیلومتری گدیر یادآور شد: اتفاق ویژه ای که به نظر می رسد می تواند اثری ماندگار بر این رویداد بگذارد، راه اندازی شهربازی به طول 10 کیلومتر است. بر این اساس قرار است در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی در خط بی آر تی شهربازی به طول 10 کیلومتر راه اندازی شود. این خیابان به موکب ها واگذار می شود تا اسباب بازی های این 10 کیلومتر را آماده کنند. مسیر و میزبانی از کودکان تا پایان جشن.

زارع افزود: خانواده های تهرانی از هر نقطه از تهران که وارد مسیر ده کیلومتری جشن می شوند مهمان ما خواهند بود و در 1200 موکب، 200 موکب احتکار و تعداد قابل توجهی پذیرایی و اطعام خواهند شد.

بیشتر بخوانید  پخش زنده مراسم هیئت‌ها در ایام محرم

دبیر ستاد مردمی گدیر با بیان اینکه امسال بیش از 50 هزار خادم در گدیر و جشن ده کیلومتری این رویداد عظیم حضور دارند، گفت: سال گذشته پیش بینی ما 800 هزار نفر بود که در واقع این تعداد است. به بیش از 3 میلیون نفر رسید و امسال قصد داریم میزبان 4 میلیون مهمان باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید