آمادگی ایران‌خودرو برای ایجاد پارک علم و فناوری صنعت خودرو



مهدی خطیبی در مراسم افتتاحیه همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و موسسات مبتنی بر دانش و گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت به شدت نیازمند بهره وری هستیم.

وی استفاده از توان دانش بنیان و استفاده از نخبگان در گروه صنعتی ایران خودرو را ضروری دانست و گفت: ایران خودرو در راستای تحقق اهداف و عمل بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، Door Open برای ورود به دانش بنیان و همکاری با این خودروساز است و ایران خودرو برای ادامه حرکت به سمت توسعه به ظرفیت و توان این شرکت ها نیاز دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: در این راستا مدیریت توسعه محصول و فناوری را در زنجیره ارزش راه اندازی کرده ایم که مدیریت و تسهیل ارتباط ایران خودرو با شرکت های دانش بنیان را بر عهده دارد و ایران خودرو اهداف بلندی را در نظر گرفته است. دانش بنیاد و نخبگان به او کمک خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو به طور کامل تولید می شود و به زودی به 2900 دستگاه خواهد رسید. 1403 و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان و همچنین صادرات و ایفای نقش در بازارهای جهانی.

خطیبی تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اصلی ایران خودرو است و در تمامی راهبردها و فعالیت ها به منویات حضرتعالی و رضایتمندی مشتریان توجه ویژه ای داریم و برای افزایش سقف سهم دانش بنیان در این خودرو تلاش می کنیم. سازنده.

بیشتر بخوانید  ماجرای زیر آوار ماندن تتلو در زلزله ترکیه

وی افزود: گزارش های شرکت ایرانی برای کنترل کیفیت و استانداردها نشان از رشد شاخص های کیفی محصولات دارد اما اهداف کیفی بسیار بالاتر از آن است و تلاش می کنیم به آن برسیم.

رویکرد جدید ایران خودرو با همکاری دانش پایه

کیانوش پورمجیب، رئیس همایش و معاون توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به منویات سال گذشته مقام معظم رهبری در خصوص استفاده دولت ها و شرکت های بزرگ از تولیدات داخلی، به نخبگان توصیه کرد در صورت تحقق اهداف. خودشان با موانعی مواجه شدند، دلسرد نشوید، گفت: دستورات ایشان را سرلوحه فعالیت های گروه صنعتی ایران خودرو قرار دادیم.

وی افزود: صنعت خودرو در آینده نزدیک از وضعیت فعلی فاصله خواهد گرفت و به همین دلیل باید رویکردهای صنعت خودرو نسبت به استفاده از ظرفیت های دانش بنیان تغییر کند.

پورمجیب در تشریح روند توسعه در گروه صنعتی خودرو ایران گفت: از سال 1394 توسعه پلت فرم های جدید، برق و الکترونیک، پیشرانه های جدید و طراحی خودروهای هیبریدی و برقی و توسعه سبد محصولات برای تولید محصولاتی از جمله در دستور کار قرار گرفت. تارا با رشد قطعات سازندگان داخلی و مشارکت آنها نتیجه داده و این بار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی در توسعه محصولات K125 مشارکت دارند، افزود: در محصول جدید کراس اوور ایران خودرو باید تمام ویژگی های جدید خودروهای مدرن توسعه یابد که در حال انجام آن هستیم و ویژگی های خودروها داخلی سازی می شود. “

معاون توسعه و تولید ایران خودرو افزود: در حال حاضر موتور سه سیلندر در حال توسعه است و سال آینده برخی محصولات به این موتور مجهز خواهند شد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی ادامه داد: از نظر آلایندگی به سمت تولید موتورهای میکروهیبریدی پیش می رویم. سری اول خودروهای با حداقل 10 درصد کاهش مصرف سوخت را در محصولات خود به عنوان میکروهیبرید خواهیم داشت، اما طبق نقشه راه باید به سمت موتورهای تمام هیبریدی و خودروهای تمام برقی حرکت کنیم.

دبیر همایش در خصوص ارتباط ایران خودرو با شرکت های دانش بنیان گفت: سابقه همکاری با شرکت های دانش بنیان وجود دارد اما با رویکردهای تعریف شده فعلی به سمت ایجاد مفهومی جدید در این زمینه پیش می رویم. سازماندهی شده در زنجیره ارزش در این خودروساز که بر اساس آن فعالیت ها و پروژه ها به سمت نخبگان سوق داده می شود.

وی ادامه داد: این مرکز مجری، پشتیبان شتاب دهنده ها و شبکه سازان خواهد بود و از شبکه های مختلف تامین مالی استفاده خواهد کرد.

وی با اعلام 260 نمونه درخواست در همایش دانش بنیان گفت: توسعه محصول در ایران خودرو از این پس به معنای توسعه همکاری های فناورانه با گنجاندن دانش دانش بنیان خواهد بود.

پورمجیب گفت: شرکت های دانش بنیان ایران خودرو مانند تام، ایپکو و جتکو با شرکت های دانش بنیان ملی همکاری خواهند کرد و حتی آمادگی سرمایه گذاری مشترک را داریم.پیشرفت صنعت خودرو.

گفتنی است همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و موسسات دانش بنیان با گروه صنعتی ایران خودرو تا فردا نهم خردادماه در ساپکو ادامه دارد.

Ecopress

دیدگاهتان را بنویسید