آلودگی هوا منجر به مرگ زودرس می شود / پیامدهای تعطیل نشدن مدارس در هوای آلوده برای کودکان



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار هیچ تفاوتی با آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها در فصل سرما و خطرات ناشی از آن ندارد. این نوع آلودگی هوا می تواند باعث مرگ و میر زودرس شود.

دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت درباره آلودگی هوای برخی شهرهای کشور از روز گذشته پس از افزایش ریزگردها، درباره اینکه آیا آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار خطر کمتری نسبت به آلودگی ناشی از آن دارد، گفت: توسط فصول سرد “این درست نیست،” او در مورد ترافیک ماشین گفت. اساس آلودگی هوا ذرات معلق است و اندازه این ذرات PM10 و PM2.5 است و ماده آنها اهمیتی ندارد. مواد این دو ذره ممکن است متفاوت باشد، اما هیچ دستورالعملی به این موضوع اشاره نکرده است که نوع خاصی از ذرات معلق به طور خاص بر میزان آلودگی هوا تأثیر می گذارد. تأکید اصلی بر غلظت و اندازه ذرات است که عمدتاً در آلودگی هوا ناشی از ترافیک و فصول سرد PM2.5 و در گرد و غبار PM10 است.

وی افزود: علیرغم تاکید وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی مستقیم مدارس تهران در روز شنبه (21 فروردین) اما تصمیم بر این شد که مدارس به صورت شخصی اداره شود، باید گفت که این تصمیم با ما نبوده و این یک تصمیم استانی بود. پیامدهای این تصمیم این است که کودکان و اقشار آسیب پذیر در معرض این آلودگی هوا قرار گرفته و در برخی موارد منجر به بیماری ها و ناراحتی های تنفسی می شود. افراد مسن نیز در معرض خطر حمله قلبی و تشدید علائم بیماری های تنفسی هستند. با این حال، خطر این نوع آلودگی هوا نیز می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

بیشتر بخوانید  عیدی ۸میلیاردی نیکوکار تهرانی به ایتام پایتخت

وی درباره احتمال افزایش مراجعات با علائم تنفسی دیروز و امروز پس از آلودگی هوا، گفت: ثابت شده است که تعداد مراجعات به بیمارستان ها افزایش یافته و تعداد مراجعات بسیار بیشتر است. از سوی دیگر، برخی علائم ممکن است سه یا چهار روز پس از قرار گرفتن در هوای آلوده ظاهر شوند و انتظار داریم چند روز بعد علائم را در برخی افراد مشاهده کنیم.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت تاکید کرد: این نوع آلودگی هوا خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، بیماری های قلبی، افزایش علائم بیماری های تنفسی، افزایش مراجعه به مراکز درمانی به دلیل خس خس و سرفه را افزایش می دهد. بدتر شدن علائم آسم بیماری. در حال حاضر در ماه مبارک رمضان به سر می بریم و توصیه ویژه ما در این شرایط این است که مردم بعد از افطار حتما از آب و میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنند.

وی در پایان با طرح این سوال که آیا از ماسک هایی که برای محافظت از کرونا استفاده می شود برای محافظت در برابر این نوع آلودگی نیز استفاده می شود، گفت: ماسک های جراحی که برای محافظت از کرونا استفاده می شود نیز می تواند افراد را در معرض گرد و غبار قرار دهد. خطر.

متذکر می شویم که روز گذشته وزارت بهداشت نسبت به کیفیت هوای شهرهایی که به دلیل آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار دچار این مشکل شده اند هشدار داد و این مقام مسئول تاکید کرد که با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مدارس مناطقی مانند تهران، خوزستان. ، و غیره. به صورت غیرحضوری و عملا 20 فروردین فعال خواهد بود. بر اساس پیش بینی هواشناسی، پس از تصمیم استاندار تهران که شب گذشته اعلام شد، شاخص آلودگی هوای تهران تا ساعاتی دیگر کاهش می یابد. رفتار نکنید.

بیشتر بخوانید  عمل زیبایی بینی جان زن مشهدی را گرفت

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی از پیش بینی ورود گرد و غبار به کشور امروز خبر داد.


دیدگاهتان را بنویسید