آلودگی هوا در زاهدان به 40 برابر حد رسیده است


ایسنا / سیستان و بلوچستان مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز توده عظیمی از گرد و غبار به زاهدان نفوذ کرد و حداکثر غلظت ذرات معلق را در هوای این شهر به 6165 میکروگرم بر متر مکعب رساند که 40 برابر حد مجاز است.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: دامنه طبیعی غلظت ذرات معلق در متر مکعب هوا کمتر از 154 میکروگرم بر متر مکعب است ، اما امروز به دلیل نفوذ گسترده گرد و غبار به زاهدان این تعداد به 6165 واحد افزایش یافته است. .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گرد و غبار گسترده باعث کاهش دید افقی در نزدیکی فرودگاه زاهدان به 500 متر و میرهوه در قسمت شرقی زاهدان به 200 متر شد.

وی افزود: گرد و غبار امروز زاهدان مانند دیروز نتیجه چادر سنگین ابرهای همرفت و همرفت هوای سنگین و توفان های شدید و تشکیل توده عظیمی از گرد و غبار در دشت های مناطق مرزی جنوب میریا و مرز پاکستان به تدریج به شهر نفوذ کرد. “

حیدری گفت: در حال حاضر غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان کاهش یافته و شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان به 1200 متر ارتقا یافته است.

یکی از اعضای ستاد مدیریت بحران گفت: پیش بینی می شود در طول روز به تدریج غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان کاهش یافته و شرایط کیفیت هوا به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  ادعای ضد ایرانی بایدن درباره مذاکرات وین در گفت‌وگو با پوتین

دیدگاهتان را بنویسید