آلودگی صنایع کشاورزی و ماهیگیری ماهشهر مشکلاتی را ایجاد می کند



به گزارش روز جمعه ایرنا ، حبیب آغاجاری در نشست خبری بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) اولویت نیروهای بومی در بحث اشتغال صنایع را برجسته و اظهار داشت: در صنعت پتروشیمی بندرماهشهر حدود 30 هزار کارمند وجود دارد ، که 19٪ آنها محلی ها بسیار کوچک هستند.

وی با اشاره به حضور نیروهای بومی باتجربه و متخصص در سطح شهر افزود: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی دریا را آلوده و ماهیگیری و دامداری را تعطیل می کند و کشاورزی نیز با مشکل روبرو است ، این حق مردم من و ماهشهر است. بنادر خمینی داشته باشید که اجاره با آنها را در اولویت قرار دهید.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) همچنین گفت: 650 میلیارد ریال اعتبار برای افزایش تعداد تخت های بیمارستان بندر ماهشار از 168 تخت به 327 تختی مصوب شده است همچنین تجهیزات پزشکی از جمله سه توموگرافی برای بیمارستان بندر ماهشار و رادیولوژی دیجیتال دستگاهی برای بیمارستان راه زینب (س) بندر امام خمینی (ره) تهیه شده است.

وی افزود: مجوز احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرک چمران نیز اخذ شده است.

یکی از اعضای کمیته انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت آزمایشگاه سلول های مولکولی در بیمارستان پتروشیمی گفت: “نتایج آزمایشات PCR در سطح شهر گاهی چندین روز به تأخیر می افتد. آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفت. عملیات در بیمارستان پتروشیمی. “رسید.

آگادجاری افزود: با پیگیری های اقامه نماز جمعه در شهرک طالگانی ، بنیاد برکت یک کلینیک در آن شهرک احداث می کند و مقرر شد زمین از این کلینیک از طریق بهداشت و درمان در اختیار بنیاد برکت قرار گیرد. شبکه ای برای شروع ساخت این کلینیک.

بیشتر بخوانید  نماز آیات امشب چه ساعتی است | زمان خواندن نماز آیات امشب

وی در خصوص مشکلات آب و فاضلاب در بنادر ماهشهر و امام خمینی (ره) گفت: تاکنون 3 تریلیون ریال برای کانال های بندری ماهشهر و امام (ره) مصوب شده است زیرا تلاش می شود وام دیگری برای تکمیل فاضلاب های فاضلاب پر شود. بنادر ماهشهر و امام و شروع به ساخت شبکه می کنند. “فاضلاب در شهرهای طالحانی و چمران تحویل می شود.

آگادجاری در مورد پروژه نمک زدایی آب دریا گفت: دریا در مناطق ماهشار و بندر امام آلوده است و تیم کارشناسی که برای بررسی روند اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا به منطقه سفر می کنند اذعان داشتند که در منطقه اقتصادی نیست ، بنابراین ادامه خواهیم داد برای حل مشکل آب شهرستان. از پشت انتقال آب از پشت سد کوثر عبور می کنیم

وی با تشریح اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: اگر زمین کشاورزی زهکشی نداشته باشد ، زمین شور می شود. زهکشی زمین از چمران برای کشاورزان به یک معضل تبدیل شده است که به دنبال آن به وجود آمده و با کمک صنعت پتروشیمی و جهاد کشاورزی از استان خوزستان ، عملیات تخلیه زمین های کشاورزی در ساحل سمت چپ رودخانه جراحی آغاز شده است.

آگادجاری در مورد اقدامات انجام شده برای ترمیم راه های روستایی بندر ماهشار اظهار داشت: وزارت نفت ، صنعت پتروشیمی و منابع ملی وام خوبی برای مرمت و آسفالت جاده های روستایی به دبامیر ، گرگر به گامبزون و بنیور تصویب کردند. به هادامه و برخی از پروژه های بهسازی جاده های روستایی را آغاز کرد و برخی نیز در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

بیشتر بخوانید  شهرام عبدلی درگذشت | بیوگرافی و علت مرگ شهرام عبدلی

نماینده بنادر ماهشهر و بندر امام در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در منطقه نیز گفت: مجتمع پتروشیمی الماس بندر ماهشهر ترمیم شده و به زودی عملیات ساخت آن آغاز می شود. در آغاز این پروژه ، حداقل 4000 نفر استخدام خواهند شد.

وی در ادامه با تأکید بر راه اندازی مجدد قطار ماهشار – بندر امام – تهران – مشهد گفت: مشکل اصلی این قطار کمبود مسافر به دلیل شرایط کرونر است ، بنابراین پیگیری این قطار با حداقل یک ماشین سبک. “

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه این شهر استادیوم مناسبی ندارد گفت: با پیگیری 15 هزار صندلی بندر ماهشار شامل صنعت پتروشیمی و وزارت ورزش و جوانان ، وام های استانی بوده است. تایید شده.

وی ادامه داد: محل احداث این ورزشگاه در کنار دریاچه نمک بندر ماهشار واقع شده است که دسترسی مناسبی به شهر ، فرودگاه و شهرهای اطراف دارد و به زودی نوسازی می شود.

بندر ماهشهر در 100 کیلومتری اهواز در جنوب خوزستان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید