مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آلوده ترین وسایل اطرافتان را بشناسید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آلوده ترین وسایل اطراف شما


از بین بردن این آلودگی ها نیاز به صرف هزینه و زمان چندان زیادی ندارد و تنها داشتن اطلاعات مناسب برای شما کافی خواهد بود. ضدعفونی کردن این سطوح در کنار شستن لباس ها و دست ها به صورت مداوم از بروز انواع بیماری ها جلوگیری می کند.


موبایل و تبلت


موبایل و تبلت روزانه در محیط های مختلفی با ما همراه هستند و در معرض آلودگی های مختلفی قرار می گیرند. این نکته موجب شده است تا صفحه تلفن همراه و تبلت شما به یکی از آلوده ترین وسایل اطرافتان تبدیل شود.


دستمال ها و دستگیره ها


از دستمال ها و دستگیره ها اغلب برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می شود. هر یک از این سطوح می توانند مقدار زیادی آلودگی در بر داشته باشند. به این ترتیب با تمیز کردن آن ها، تمام یا بخشی از این آلودگی به سطح دستمال منتقل شده و آن را منبعی تبدیل می کند که به راحتی توانایی پخش انواع آلودگی ها را دارد. بهترین راه برای ضدعفونی کردن دستمال ها، قرار دادن آن ها در محلولی از آب داغ و کمی محلول سفیدکننده به صورت هفتگی می باشد.


کنترل تلویزیون


کنترل تلویزیون هم همانند سایر وسایل آلوده خانه، به طور مستقیم با دست افراد زیادی در تماس است. علاوه بر این، این وسیله به طور مداوم جا به جا شده و در جایگاه های مختلفی قرار می گیرد. توجه داشته باشید برای جلوگیری از انتشار آلودگی روی کنترل تلویزین، به عنوان یکی از آلوده ترین وسایل منزل، حتما سطوحی که با آن ها در تماس بوده است را نیز ضدعفونی نمایید. با توجه به این که اغلب افراد کنترل را روی مبل و در کنار خود قرار می دهند، توصیه می شود که از شستن مبل ها غافل نشوید.

بیشتر بخوانید  پاک کردن لکه لاک ناخن


آلوده ترین وسایل اطرافتان را بشناسید!


اسکاچ آشپزخانه


ظروف غذاخوری با بزاق دهان افراد در تماس هستند. اسکاچ آشپزخانه نیز پس از شستن ظروف، حامل آلودگی های احتمالی نشسته روی ظروف خواهد بود. همین نکته باعث شده تا اسکاچ نیز در این لیست جای بگیرد.


صفحه کلید کامپیوتر


صفحه کلید کامپیوتر یکی دیگر از لوازمی است که طی ساعات طولانی و به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بسیاری از افراد در هنگام کار با کامپیوتر خود، خوراکی های مختلفی نیز میل می کنند. به همین دلیل شکاف میان کلیدها محل مناسبی برای تجمع خرده های مواد غذایی است.


دستگیره در


دستگیره ها تنها راه موجود برای باز و بسته کردن درب ها هستند و روزانه افراد زیادی آن را لمس می کنند. به همین علت در لیست آلوده ترین بخش های منزل جای گرفته اند. ضدعفونی کردن دستگیره درب ورودی، کابینت ها، کشوها و … از انتشار بیشتر آلودگی ها جلوگیری می کند.


اسکناس ها


اسکناس ها دست به دست میان افراد مختلف در گردش هستند؛ آیا شما از سلامت تمامی افرادی که پیش از شما این اسکناس را لمس کرده اند، اطمینان دارید؟ بدیهی است که پاسخ شما به این سوال منفی خواهد بود. بنابراین به یاد داشته باشید که اسکناس ها می توانند یکی از اصلی ترین راه های انتقال ویروس و آلودگی باشند. توصیه می شود برای جلوگیری از انتشار بیشتر آلودگی، کارت های اعتباری را جایگزین استفاده از وجه نقد نمایید. توجه داشته باشید که حتی در صورت استفاده از کارت اعتباری به جای اسکناس و وجه نقد، باز هم باید هر آنچه که میان شما و سایر افراد رد و بدل شده است را ضدعفونی نمایید.

بیشتر بخوانید  طریقه کاشت ماش برای سبزه عید


آلوده ترین وسایل اطرافتان را بشناسید!


دکمه های آسانسور


برای حرکت آسانسور حتما باید دکمه های آن را لمس کنید، این کاری است که همه افراد در طول روز انجام می دهند. به همین علت آن را در لیست آلوده ترین وسایل خانه و محیط های اطراف آورده ایم.


ماشین لباسشویی


محیط داخلی ماشین لباسشویی، حتی پس از شست و شو نیز، نمی تواند کاملا بهداشتی و تمیز باشد. رطوبت، گرما و تاریکی به عنوان سه عامل مناسب جهت رشد باکتری، در فضای داخلی ماشین لباسشویی و در کنار یکدیگر جمع شده اند. میزان آلودگی این محیط تا به حدی است که حتی ممکن است آلودگی ها از یک لباس کثیف به سایر لباس هایی که در سری بعد شسته می شوند نیز انتقال یابد. بهترین کار برای جلوگیری از انتشار بیشتر آن، استفاده از شوینده های مناسب با قدرت بالا، به عنوان مثال پودر لباسشویی سپید، می باشد. همچنین جدا کردن لباس ها از حوله ها پیش از آغاز شست و شو نیز تاثیر به سزایی در توقف این روند خواهد داشت.


تخته برش


تخته برش برای تکه کردن انواع مواد غذایی خام و پخته به کار می رود. در صورتی که به طور مداوم نسبت به شست و شو و ضدعفونی نمودن آن اقدام نشود، می تواند بستر مناسبی برای تکثیر و انتقال انواع آلودگی باشد.


آلوده ترین وسایل اطرافتان را بشناسید!


شیر آب


شیر آب اصلی ترین محلی است که افراد پیش از شستن دست های خود آن را لمس کرده و گاها فراموش می کنند آن را مجدد ضدعفونی نمایند. مرطوب بودن این محیط باعث شده است تا به یکی از بهترین مکان ها برای رشد انواع باکتری تبدیل شود. بنابراین توجه داشته باشید که حتما پس از باز کردن شیر آب، آن را با شوینده مناسب ضدعفونی نمایید.

بیشتر بخوانید  آموزش تصویری ساخت کلاه بوقی تولد برای کودکان


نمکدان


نمکدان ها یکی از وسایلی هستند که به طور مداوم توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال کمتر کسی پیدا می شود که به شست و شوی اطراف و داخل آن توجه داشته باشد. این کار از ورود آلودگی به غذای شما جلوگیری نموده و بیماری های احتمالی را از شما دور می کند.


فرمان خودرو


فرمان خودرو یکی از آلوده ترین سطوح اطراف شما است که به طور روزمره با آن در تماس هستید. دست شما هر روز پس از رانندگی و یا پیش از آن، به طور مستقیم با سطوح متعددی در تماس است که هر کدام می تواند یکی از منابع اصلی آلودگی به شمار رود. در صورتی که پیش از لمس فرمان خودرو خود، دستانتان را ضدعفونی نکرده باشید، این آلودگی به داخل خودرو منتقل شده و حتی می تواند راه خود را به منزل شما پیدا کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *