مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پکن توسط ابری از غبار احاطه شده است. اما این تنها شهر آلوده در جهان نیست. سایر شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه نیز با آلودگی جدی مواجه هستند. نفس کشیدن برای ساکنان آن شهرها سخت شد.

پکن

آلوده ترین شهرهای جهان

پکن در حال حاضر با آلودگی شدید هوا مواجه است. بیش از 500 میکروگرم ذرات خاک در هر متر مکعب هوا دارد. یعنی در حالی که میانگین سالانه ذرات خاک 121 میکروگرم بر متر مکعب است. در این شهر هیچ کس بدون ماسک بیرون نمی رود.

اهواز

آلوده ترین شهرهای جهان

اهواز آلوده ترین شهر دنیاست. دلیل این آلودگی صنایع سنگین اطراف این شهر است. نفت، فلز و گاز از جمله این صنایع سنگین هستند.

اولان باتور

آلوده ترین شهرهای جهان

اولان باتور، پایتخت مغولستان، نه تنها سردترین، بلکه دومین شهر آلوده جهان است. 60 تا 70 درصد آلودگی هوا ناشی از گرمای تولید شده توسط زغال سنگ و چوب در زمستان سرد در مغولستان است.

لاهور

آلوده ترین شهرهای جهان

در پاکستان، آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی است. این مشکل در لاهور که دومین شهر بزرگ پاکستان است بسیار جدی است. دلیل این آلودگی در کنار افزایش خودروها، گرد و غبار ناشی از زمین های کویری اطراف این شهر است.

دهلی نو

آلوده ترین شهرهای جهان

در دهلی نو که حدود 9.9 میلیون نفر جمعیت دارد، تعداد خودروها در 30 سال از 180000 به 3.5 میلیون رسیده است. با این حال کارخانه های زغال سنگ بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند. آلودگی هوا در دهلی نو به دلیل این کارخانه ها تا 80 درصد است.

ریاض

آلوده ترین شهرهای جهان

در شهر ریاض در عربستان سعودی طوفان شن سطح آلودگی هوا را افزایش داده است. با ظهور طوفان های شن، میزان ذرات خاک در هوا افزایش می یابد. علاوه بر این، نور شدید خورشید در این شهر، آلودگی های ناشی از صنایع و وسایل نقلیه را به گاز ازن تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید از طرح پرداخت قسطی جریمه غیبت سربازی

قاهره

آلوده ترین شهرهای جهان

در قاهره، هوای آلوده منجر به بیماری های تنفسی و سرطان ریه می شود. سالانه بین 10000 تا 25000 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. دلایل این آلودگی در کنار ترافیک و ازدحام خودروها، صنایعی هستند که به سرعت در حال رشد هستند.

داکا

آلوده ترین شهرهای جهان

طبق تحقیقات موسسه ماکس پلانک در ماینتس آلمان، سالانه حدود 500 نفر بر اثر آلودگی هوا در نیویورک و توکیو جان خود را از دست می دهند. این تعداد اما در داکای بنگلادش به 15000 نفر می رسد. محققان در این شهر بالاترین سطوح دی اکسید گوگرد را اندازه گیری کردند.

مسکو

آلوده ترین شهرهای جهان

مسکو بیشترین مقدار ذرات هیدروکربن را در هوا دارد. اما بادی که در طول سال از سمت غرب به شهر می وزد، هوای تازه ای را در نواحی غربی شهر ایجاد می کند.

مکزیکوسیتی

آلوده ترین شهرهای جهان

مشکل آلودگی هوا در مکزیکو سیتی به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر تشدید شده است. این شهر در یک گودال واقع شده است. آتشفشان هایی با ارتفاع 5000 متر شهر را احاطه کرده اند. مکزیکوسیتی سال هاست که به دلیل سطوح بالای دی اکسید گوگرد و هیدروکربن ها آلوده ترین شهر جهان بوده است.

نیویورک

آلوده ترین شهرهای جهان

نیویورک با تنها 21 میکروگرم ذرات زمین در هر متر مکعب هوا تمیزترین شهر جهان است. نوسازی خودروها از طریق نصب سیستم های فیلتر جدید و همچنین استفاده گسترده تر از وسایل حمل و نقل عمومی باعث کاهش آلودگی هوا در شهر شده است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *