آلمان خواستار تمدید توافقنامه پناهندگی با ترکیه شد – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی تابستانی در برلین ، به نقل از آناتولی ، به خبرنگاران گفت: “من تلاش می کنم روابط خوبی با ترکیه داشته باشم.” مرکل نیز بر این تأکید کرد به آن دلیل از گسترش توافق نامه اتحادیه مهاجرت و گمرک بین ترکیه و اتحادیه اروپا پشتیبانی می کند.

بر اساس صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا متعهد شده است در آخرین نشست خود 3 میلیارد یورو به ترکیه بپردازد ، افزود: با راجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این باره صحبت می کند عناصر مشورت کردم.

صدراعظم آلمان گفت: ترکیه به ویژه از پناهندگان سوری مراقبت می کند. بسیاری از اتفاقات خوب در آنجا (ترکیه) رخ می دهد. ما همچنین به ترکیه کمک کرده ایم ، البته در مقیاس کوچک. تقاضا میکنم توسعه این توافق نامه است.

آنگلا مرکل در بخشی دیگر از سخنان خود به روابط ترکیه و یونان نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات مقدماتی بین ترکیه و یونان آغاز شده است. نخست وزیر یونان و رئیس جمهور ترکیه دیدار کردند. ما همیشه تلاش کرده ایم راه های با ما در تماس باشیم و گام های کوچکی در روابط ترکیه و یونان برداشته شده است.

وی همچنین از توافق نامه خط لوله ایالات متحده و آلمان استقبال کرد.شمال جریان 2 گفت که هنوز بین برلین و واشنگتن در مورد برخی از مسائل مربوط به خط لوله اختلاف نظر وجود دارد.

بیشتر بخوانید  اجاره نشینی در «شهریار» چقدر هزینه دارد؟ + جدول

دیدگاهتان را بنویسید