مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آلرژی و حساسیت بهاری » پیشگیری، علائم، درمان، دارو

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آلرژی و حساسیت بهار

حساسیت فصلی بهار به افزایش آگاهی و حساسیتی اطلاق می‌شود که بسیاری از مردم در طول انتقال از زمستان به بهار تجربه می‌کنند. سپس شروع به گرم شدن می کند، گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند و طبیعت پس از یک خواب طولانی زنده می شود.

برای بسیاری از افراد، این انتقال می تواند هم هیجان انگیز و هم طاقت فرسا باشد. افزایش نور خورشید و روزهای طولانی تر می تواند خلق و خو و سطح انرژی را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند باعث ایجاد اختلال عاطفی فصلی (SAD) در برخی افراد شود. SAD نوعی افسردگی است که در ماه های زمستان و زمانی که نور خورشید کمتر است رخ می دهد.

علاوه بر SAD، برخی از افراد ممکن است علائم آلرژی یا آسم را به دلیل افزایش گرده و سایر آلرژن های موجود در هوا تجربه کنند. این می تواند باعث عطسه، سرفه، خارش چشم و سایر علائم ناخوشایند شود.

یکی دیگر از جنبه های حساسیت فصلی در بهار، تأثیر عاطفی فصل است. بهار اغلب با تجدید، رشد و شروع های جدید همراه است. این می تواند زمانی برای رشد و تفکر شخصی و همچنین فرصتی برای تعیین اهداف جدید یا ایجاد تغییرات در زندگی باشد.

با این حال، برای برخی از افراد، بهار همچنین می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب یا غرق در این تغییرات شود. مهم است که افراد در این دوره با انجام فعالیت های خودمراقبتی مانند ورزش، مدیتیشن یا گذراندن وقت در فضای باز از خود مراقبت کنند.

به طور کلی حساسیت فصلی در فصل بهار پدیده پیچیده ای است که افراد را بر اساس سلامت جسمی و روحی متفاوت تحت تاثیر قرار می دهد. افراد با آگاهی از این تغییرات و اقداماتی برای مراقبت از خود در این دوران، می توانند از این فصل نوسازی و رشد حداکثر استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید  علت تپش قلب ناگهانی در خانم ها

بهترین درمان برای آلرژی فصلی در فصل بهار

این ترکیبی از دارو و تغییر سبک زندگی است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. آنتی هیستامین های بدون نسخه مصرف کنید: این داروها می توانند به تسکین علائمی مانند عطسه، خارش و آبریزش بینی کمک کنند.

2. از اسپری های بینی استفاده کنید: اسپری های بینی حاوی کورتیکواستروئیدها می توانند به کاهش التهاب در مجاری بینی کمک کنند.

3. از مواد حساسیت زا دوری کنید: سعی کنید در ساعات اوج گرده در داخل خانه بمانید و پنجره ها را بسته نگه دارید تا از ورود گرده به خانه خود جلوگیری کنید.

4. از ماسک استفاده کنید: اگر در ساعات اوج گرده نیاز به بیرون رفتن دارید، از ماسک استفاده کنید تا از ورود مواد حساسیت زا به بینی و دهان خود جلوگیری کنید.

5. از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید: تصفیه کننده های هوا می توانند به حذف آلرژن ها از هوای داخل خانه کمک کنند.

6. خانه خود را تمیز نگه دارید: به طور مرتب خانه خود را جاروبرقی بکشید و گرد و غبار بزنید تا هرگونه آلرژن وارد شده از بین برود.

7. واکسن های آلرژی را در نظر بگیرید: واکسن های آلرژی می توانند با قرار دادن تدریجی شما در معرض مقادیر کمی از آلرژن ها، به کاهش شدت علائم شما در طول زمان کمک کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *