آلاینده های تابستانی بر بیماران کرون تأثیر می گذارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



محسن روشنی ، در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی در مورد دلایل کاهش کیفیت هوای تهران در نیمه اول سال و افزایش تعداد روزهای ناسالم نسبت به سال های گذشته گفت: در شرایطی قرار داریم که دمای هوا بالا است و بارندگی ها نیز در حال کاهش است. و این شرایط برای آلودگی است ازن و ذرات معلق ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما به طور طبیعی باعث کاهش رطوبت و افزایش پدیده گرد و غبار می شود ، اظهار داشت: در این شرایط شاهد طغیان گرد و غبار در اطراف تهران و کرج هستیم.

وی گفت: “ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون عمدتا توسط وسایل نقلیه ایجاد می شوند. ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون معمولاً از منابع طبیعی مانند زمین ناشی می شوند.” ازن همچنین در روزهای گرم با افزایش احتراق به عنوان یک آلاینده ثانویه عمل می کند و بنابراین امسال شاهد روزهای آلوده تابستان هستیم.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره خطرات این آلاینده ها برای سلامتی شهروندان توضیح داد: هر کدام از این آلاینده ها آسیب های خاص خود را دارند ، آلاینده ها ازن معمولاً در ساعات اوج خورشید تا ساعات نزدیک غروب آفتاب شدت می یابد و در این شرایط توصیه می شود در معرض هوای آزاد قرار نگیرید.

احساس سوزش در مجاری هوایی و ریه ها به عنوان مهمترین علائم عفونت ازن وی لیست کرد و گفت: ذرات معلق کمتر از 2.5 نیز به دلیل کوچک بودن روی سیستم تنفسی قرار می گیرند.

مدیر واحد پایش کنترل کیفیت هوای تهران تأکید کرد: این آلاینده ها به دلیل درگیری در سیستم تنفسی می توانند به بیماران کرونر قلب آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید  فارس من | اعتبار انتخابات شورای شهر در سیرجان منتظر نظر نهایی هیئت نظارت بر استان است

دیدگاهتان را بنویسید