آغاز مسابقات قرآن دانش آموزان از سراسر کشور در مشهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترمحمدرضا مسیب‌زاده ظهر شنبه وی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و نهمین مسابقه قرآن ، اطراط و دعای خیر دانشجویان سراسر کشور ، به خبرنگاران گفت که این مسابقات در دو بخش آوایی و تحقیقاتی به همت خراسان رضوی و سمنان برگزار می شود. مسابقات دانشجویی در 14 رشته قرآن ، عترت و نماز برگزار می شود که شامل رشته های تفسیر ، صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه ، احکام ، ترکیب نماز ، قرائت ، قرائت تحقیق ، قرائت قرائت ، حفظ عمومی است. ، حفظ پنج قسمت ، حفظ 10 قسمت ، حفظ 20 قسمت ، حفظ کل ، مداحی و اذان از رشته های این مسابقات در قسمت دختران و پسران است.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن ، اطرافت و نماز یکی از بهترین زمینه ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان است و این دلیلی بر این است که ما احساس عشق و علاقه دانش آموزان را در دین پیوند دهیم. و قرآن. “

مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآن را عاملی در رشد و تعمیق عقاید دانش آموزان می داند و می افزاید: فعالیت های تربیتی با قرآن می تواند به جسم و روان دانش آموزان کمک کند. سلامتی و ایجاد آرامش

وی گفت: خراسان رضوی میزبان بخش آوایی است و استان سمنان مجری بخش تحقیقاتی مسابقات دانشجویی است ، خاطرنشان كرد: علیرغم بیماری ویروس کرونابیش از 7.5 میلیون دانش آموز و فرهنگی از مرحله اول مدرسه تا مرحله کشوری در این مسابقات شرکت کرده اند که به دلیل شیوع این بیماری ، در واقع امسال مسابقات را به خانه دانش آموزان منتقل کردیم.

بیشتر بخوانید  توافق بر سر آزادسازی پول ایران شایعه است!

مسیب‌زاده وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و دعای دانش آموزان از سراسر کشور در مسابقات آوایی از شنبه ، 17 تا 18 تیرماه به صورت عملی در مرکز مشهد و بخش تحقیقاتی این دوره از 2 تا 7 اوت در سمنان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید