مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آغاز عملیات احداث واحد فرآوری ۱۳۰۰۰۰ تنی کنسانتره مس جانجا در ۱۴۰۱

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، محمد مصطفی مولوی زرندی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال جدید در جریان اصلاح گواهی کشف معدن مس و طلای جنجا و اخذ مجوز بهره برداری از معدن با ذخیره 600 میلیون تنی. اخذ مجوز آزمایش و تحقیق به ازای هر عضو 24 در 17 منطقه اکتشافی اخذ شده از چهار پهنه، آغاز عملیات اکتشافی عمومی و تفصیلی در 8 مجوز اکتشافی اخذ شده در سال 1400، اتمام عملیات اکتشافی و اخذ گواهی تبخیر سواحل مکران و آغاز عملیات معدنی در سرخانو (جنگل سیاه) از مهمترین برنامه ها است.

وی با اشاره به انجام عملیات شناسایی و جست و جو در 110 منطقه تفحصی استان های پهناور سیستان و بلوچستان، گفت: عملیات شناسایی و شناسایی منجر به شناسایی 10 منطقه بالقوه چند فلزی و معدنی آنتیموان شده است. مجوزهای تحقیقاتی برای این مناطق در سال 1401 صادر شد. «تحقیقات کلی و تفصیلی در سال 1401 انجام خواهد شد.

مولانا از تمدید پروانه بهره برداری از معدن آنتیموان سفید آبه با ذخیره معین 2105 تن به مدت 5 سال خبر داد و افزود: کار معدن آنتیموان شورچاه که پروانه بهره برداری آن در سال 95 صادر شده بود، به دلیل غیرفعال بودن. مخالفان محلی با نظارت مستمر و درگیر شدن نیروهای محلی در منطقه و کاهش سطح درگیری های محلی، این معدن راه اندازی شده است.

مدیر مجتمع پروژه اکتشاف و معدن سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 1400 گفت: کاشت بیش از 500 اصله نهال زیتون و خرما در معدن مس و طلای جنجا، راه اندازی معدن آنتیموان شورچاه و راه اندازی آن پس از معدن. جذب سرمایه گذار و راه اندازی عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید 100 کیلوگرم شمش طلا در سال معدن طلای سرهنو مجهز به مدت سه سال و 10 سال بهره برداری و اخذ گواهی کشف معدن مس و طلا جنجا با با ظرفیت 101 میلیون تن اقدامات این مجموعه در سال 1400 انجام شد.

بیشتر بخوانید  جنگ پژو پارس را هم گران کرد؛ مدل ۱۴۰۱ در آستانه ۶۰۰ میلیون تومانی! + جدول

شرکت روابط عمومی تولید مواد معدنی ایران

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *