مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آغاز طرح ویژه وزارت صمت برای مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی از ۱۵ فروردین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، سیدرضا فاطمی امین اظهار داشت: قطعات خودرو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات پنج اولویت اول تحقق این طرح در کشور خواهد بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه توزیع کالا در کشور داریم، عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی است که به دلیل بی کیفیتی، مشکلات و آسیب هایی را برای مصرف کننده نهایی ایجاد می کند. از سوی دیگر موضوع قاچاق انسان یکی از موانع اصلی مشکلات اقتصادی مانند تولید و اشتغال است.

وزیر صمت تصریح کرد: تمامی اقدامات پیش بینی شده در این طرح به صورت مستمر و هفتگی رصد می شود و گام به گام با اقتباس احتمالی طرح پیش می رویم.

فاطمی امین گفت: در گام نخست اجرای این طرح، مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه قطعات خودرو از هفته آینده در سراسر کشور عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: در جلسه هماهنگی که امروز با حضور نمایندگان دستگاه های ذی صلاح از جمله معاونت قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق انسان، سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، تعزیرات حکومتی و … برگزار شد. . جزئیات اجرایی این طرح که در جلسات کارشناسی قبلی مورد بررسی قرار گرفت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی، نتایج مثبت اقتصادی دیگری از جمله ایجاد مشاغل جدید در بخش تولید و تامین امنیت مصرف کنندگان در حوزه تولید را به دنبال داشت. استفاده از کالا در بازار به ویژه در زمینه قطعات یدکی خودرو نیز محقق خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: اجرای این طرح با اولویت های تعیین شده می تواند در کاهش آثار زیانبار کالای قاچاق بر اقتصاد کشور موثر باشد، لذا وزارت صمت یقیناً برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اهتمام جدی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  پیش فروش شاهین از امروز آغاز شد+ جدول قیمت

حمایت قوی قضایی از طرح وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی

سعید عمرانی معاون دادگستری دادگستری کشور نیز برگزاری این جلسه در ابتدای سال را نشان از تلاش وزارت صمت برای اقدام جدی در خصوص این مهم اقتصادی دانست و گفت: قوه قضائیه قاطعانه از این طرح حمایت خواهد کرد. مرحله اجرا

وی افزود: اجرای این طرح محصول پنج اولویتی که در فاز اول قطعات یدکی خودروها را در نظر گرفته است در افزایش ایمنی و ایمنی مصرف کننده بسیار موثر است.

عمرانی ابراز امیدواری کرد که تصمیمات این جلسه موجب رفع روش های غلط در وجود کالاهای قاچاق و تقلبی در کشور به ویژه در حوزه خودرو شود و افزود: در صورت تحقق اهداف این طرح در مبارزه با کالای قاچاق بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت تا با اصلاح قوانین و فرآیندها به اجرای این طرح کمک شود.

رویکرد جدید وزارت صمت در مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی، گامی کلیدی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری

علی معیدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق انسان و ارز در سخنانی به رویکرد جدید و تعهد جدی وزارت صمت در امر مبارزه با قاچاق گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها به نتایج خوبی برسیم. دستگاه های این حوزه گام حذف دستورات مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده قاچاق انسان.

وی افزود: برگزاری این نشست قطعا می تواند تاثیرات مهمی در افزایش آرامش و امنیت در بازار داشته باشد، لذا این را به عنوان نشانه خوبی می دانیم و به وزیر صمت و همکارانش که در ابتدای سال به این موضوع توجه کردند تبریک می گوییم. “

بیشتر بخوانید  معرفی انواع طراحی سایت و آشنایی با مراحل آن

معیدی خرم آبادی افزود: یکی از مطالبات دیرینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از وزارت صمت، اقدام جدی با تمام ظرفیت برای جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی است که خوشبختانه امروز محقق و اجرایی شد. در کشور. ” هستند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق انسان و ارز تصریح کرد: امیدواریم با این عزم جدی و اراده وزارت صمت شاهد آثار و نتایج خوب این اقدامات در بازار باشیم. “

تمرکز جدی و ستودنی وزارت صمت بر توسعه کیفیت و ایمنی کالا

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز از توجه جدی وزارت صمت به توسعه کیفیت و ایمنی محصولات در سراسر کشور قدردانی کرد.

وی گفت: برگزاری این نشست و هدف گذاری خوب وزارت صمت برای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در کشور، شروع خوبی برای دستیابی به اهداف مورد انتظار در این حوزه است و امیدواریم با هم بتوانیم این طرح را سریع و جدی اجرا کنید.”

ایجاد زیرساخت های اجرایی و تدوین راهبردهای عملیاتی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در وزارت صمت

محمدمهدی برادران، رئیس کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و کالای تقلبی وزارت صمت نیز گفت:

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای تحقق اهداف پروژه در وزارت صمت گفت: در این وزارتخانه تمامی زیرساخت های اجرایی پروژه ایجاد و راهکارهای عملیاتی آن تهیه و تدوین شده است.

برادران تصریح کرد: این طرح با تعهد جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و با توجه به تمهیدات و اقدامات زیربنایی در این وزارتخانه، قطعات یدکی خودرو در گام اول در اولویت قرار دارد. گروه، عملیاتی می شود.

معاون صنایع دولتی وزارت صمت خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر آثار اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا، از نظر ایمنی خودروها و قطعات مورد استفاده مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  شانس «قهرمان» برای اسکار چقدر است؟

رئیس کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و کالای تقلبی وزارت صمت تصریح کرد: در این اقدام عملیاتی نه تنها به دنبال دسترسی منفی و تنبیهی به واحدهای عرضه کننده نیستیم، بلکه در نظر داریم بسته بندی رسانه ای و بسته بندی را نیز آماده کنیم. بسترهای فرهنگی برای جلب حمایت و همکاری مردم ایجاد کنید.» ما قاچاق و کالای تقلبی نداریم.

برادران، تکمیل سامانه جامع تجارت قطعات خودرو، نظارت مستمر و کارآمد سازمان ملی استاندارد کالاهای تقلبی و همچنین برخورد قاطع دستگاه های نظارتی و قضایی با کالاهای قاچاق و تقلبی را ضمن اطلاع رسانی به مردم عنوان کرد. .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: همچنین راهکارهای دیگری از جمله ارائه نظارت جامع و آنلاین و استعلام قطعات مورد تایید از طریق سامانه جامع تجارت، امکان خرید آنلاین قطعات تایید شده خودرو از فروشندگان مجاز در صربستان.” درخواست های گسترده و اخذ مجوزهای مشترک برای فروشگاه های اینترنتی.” شعبه ها و اتحادیه های تجاری مجازی نیز در حال بررسی هستند.

رئیس کارگروه مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی وزارت صمت ادامه داد: در داخل کشور تولید نمی شود، مورد توجه هم قرار گرفت.

وی خواستار کوتاه شدن روند تولید و صدور مجوز واردات به منظور کاهش انگیزه قاچاق تولیدکنندگان و واردکنندگان برای اجرای این طرح شد و گفت: کالاهای قاچاق یا تقلبی را مد نظر قرار دهید.

برادران تاکید کرد: مطمئناً مردم از روند شناسایی، ضبط و امحای کالاهای قاچاق و تقلبی مطلع خواهند شد و در نظر داریم با همکاری دستگاه ها و نهادهای ذیصلاح سازوکار جرم را به گونه ای طراحی کنیم که قاچاق و کلاهبرداری سودی نداشته باشد. . کاربران ..

شاتا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *