آغاز حراج شانزدهم تهران در هتل پارسیان آزادی



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «هنر معاصر ایران» عنوان شانزدهمین دوره حراج تهران است که از امروز – جمعه – 19 تیرماه در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرد.

این برنامه با حضور جمعی محدود از گالریست ها، مجموعه داران و خریداران آثار هنری با اجرای حسین پاکدل از ساعت 18:16 آغاز شد.

مجری این برنامه در سخنانی کوتاه از هنرمندان فقیدی چون رضا بخشی، جمشید سماواتیان، کامبیز دارمبخش تجلیل کرد. وی در ادامه به نکاتی در خصوص ارائه قیمت توسط مشتریان اشاره کرد.

در این حراج اثری بدون عنوان از جمشید سماواتیان متوفی 1400 به قیمت 440 میلیون تومان یعنی 140 میلیون تومان بیشتر از قیمت پیش بینی شده فروخته شد.

اثری بدون عنوان از محمدعلی ترقی جاه در حالی یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان فروخته شد که رقابت برای خرید و عرضه قیمت های بالاتر ضعیف بود.

فریده لاشایی دیگر هنرمندی بود که اثرش با عنوان «خرگوش ها، مقدمه ای بر آلیس در سرزمین عجایب» به قیمت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان ضرب شد.

«یا ابوالفضل» نام اثر فرهاد مشیری بود که سه میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته شد و در رقابت با فرید لاشایی شکست خورد.
همچنین اثر بدون عنوان عباس کیارستمی یک میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته شد.

اثری به نام «قفل زنان تهران» متعلق به قاسم حاجی زاده که بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان برآورد شده بود، 1.300 میلیارد تومان ضرب شد.

«کنش» نام اثر رضا رامش بود که در این حراج به قیمت یک میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته شد. آن هم در حالی که قیمت این اثر بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان برآورد شده بود.

بیشتر بخوانید  معاون اولی محمد مخبر قطعی شد؟ / استقبال از برهم صالح در فرودگاه

در ادامه اثری به نام «بالهای کاغذی» متعلق به واحد خاکدان با قیمت 2 تا 3 میلیارد تومان به قیمت 3.2 میلیارد تومان فروخته شد. خروج های مجری از اطراف این قسمت باعث شد تا صدای غلتک مصنوعی دو بار به صدا در بیاید.

«اقدام بی پایان» نام اثر مهرداد محب علی است که روایتی واقع گرایانه داشت، این اثر که با شیطنت های دوباره مجری که صدای خریداران را هم درآورد، بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان برآورد شد. ، در نهایت یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شد.

در ادامه، اثری بدون عنوان از رضا درخشانی که بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان برآورد شده بود، در حالی که رقابت برای آن ضعیف بود، 1.2 میلیارد تومان فروخت.

منصور کندریز دیگر هنرمندی بود که اثر بی نامش که «برترین حراج» لقب گرفت، با قیمت 6 میلیارد و 200 میلیون تومان زیر ذره بین رفت. این قیمت در حالی نهایی شده است که پیش از این این کار 6 تا 7 میلیارد تومان برآورد می شد.

«منظره شرق» اثر آویس هادرزاده برنده جایزه شیر طلایی دوسالانه ونیز در سال 2005 به قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد.

در ادامه اثری با عنوان «ستایش بی پایان (مولوی)» متعلق به کامران یوسف زاده است که پیش از این بین 3 تا 4 میلیارد تومان تخمین زده می شد و با قیمت 3.7 میلیارد تومان ضرب شد.

«روزی که فراموش کردی» یکی دیگر از کالاهای حراج شهریار احمدی بود که 2 تا 3 میلیارد تومان قیمت داشت و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان فروخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید