آغاز تعمیرات اساسی بزرگ در پتروشیمی کارون



به گزارش شمانیوز ، دکتر مهدی خواجه درباره این تعمیرات اساسی گفت: قرار بود این تعمیرات اساسی در اوایل نیمه دوم سال 1401 انجام شود اما به دلیل اینکه پتروشیمی فن آوران که یکی از تامین کنندگان اصلی مواد غذایی پتروشیمی کارون با کربن است. – مونوکسید، در دست تعمیر است. ”همزمان با فناوران، ما مجبور شدیم این تعمیرات را چند ماه زودتر از زمان برنامه ریزی شده شروع کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه ریزی اصلی این تعمیرات اساسی از سال گذشته انجام شده است، خوشبختانه حدود چهار ماه زودتر از برنامه قبلی آماده انجام این کلنگ زنی بودیم و کلنگ زنی کارون با بسیج آغاز شد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کارون تصریح کرد: این تعمیرات اساسی شامل بلوک DRI (340 واحد)، بلوک MDI (240 واحد)، کلر بلوک 113، فیوژن 250 و 350 واحد و هات اویل است و شایان ذکر است که این تعمیرات اساسی یکی از اساسی ترین تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون از بدو تاسیس تاکنون این کار را انجام داده است.

صنعت

خواجه گفت: امیدواریم پس از این بازنگری و رفع گلوگاه های تولید، پتروشیمی کارون بتواند 100 درصد ظرفیت اسمی خود را تولید کند.

وی افزود: بازه زمانی این تعمیرات اساسی بین 15 تا 20 روز است و حدود 150 کارگر و متخصص بومی در تعمیرات اساسی شرکت خواهند کرد که اشتغال موقت ایجاد می کند.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کارون همچنین تصریح کرد: یکی از واحدهای کلیدی که در این تعمیرات اساسی با کمک کارشناسان داخلی و با استفاده از دانش بومی برای اولین بار در حال تعمیر است، بلوک DRI است که یکی از گلوگاه های اصلاح است. و به روز رسانی.» تولید پتروشیمی کارون در ظرفیت اسمی این شرکت می باشد.

بیشتر بخوانید  تیراندازی برای نیروهای اشغالگر در اورشلیم شمالی اشغالی - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

خواجه افزود: بیشتر قطعاتی که در این تعمیرات اساسی استفاده می کنیم تولید داخل است و بیشتر قراردادهای آن در نمایشگاهی برای حمایت از تولید داخلی در صنعت پتروشیمی منعقد شده و مورد تایید واحدهای کنترل کیفی و کنترل کیفی مجتمع قرار گرفته است. “

وی خاطرنشان کرد: با انجام تعمیرات اساسی بلوک هات اویل ضمن جلوگیری از توقف تولید و حوادث مختلف از بروز هر گونه حریق جلوگیری و ضریب تداوم و اطمینان تولید افزایش می یابد.

روابط عمومی پتروشیمی کارون

دیدگاهتان را بنویسید