آغاز به کار قرارگاه تحول اجتماعی در منطقه آزاد قشم



حجت الاسلام محمد سعید آخوندی در نشست خبری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم با اصحاب رسانه و خبرنگاران جزیره کشم اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از 117 بازدید میدانی و 41 نشست تخصصی با لایه های مختلف انجام شده است. کشم با هدف برنامه ریزی و اجرای توسعه یکنواخت در سراسر جزیره حفظ می شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با دسترسی به عدالت و برابری برای تمامی نقاط جزیره قسم از اولویت های اجرایی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد است که بر این اساس ظرفیت های موجود در شش شهر و 67 روستای جزیره مورد بررسی قرار گرفت

رئیس فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کشم تصریح کرد: در هفته های گذشته 117 شبکه کانون های مسجدی در جزیره کشم آغاز به کار کرده اند و در حال حاضر 700 نفر به عنوان عضویت در این کانون ها مشغول به کار هستند.

آخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری افزود: آغاز محوطه سازی محوطه قلعه پرتغالی ها، بررسی شرایط غار خوربس، بهسازی بافت قدیمی شهر تاریخی لفتا، بهسازی بافت قدیمی شهر تاریخی لفتا، آغاز به کار محوطه قلعه پرتغالی ها، بررسی شرایط غار خوربس، بهسازی بافت قدیمی شهر تاریخی لافت، برگزاری اولین همایش ایده های گردشگری بخشی از مهمترین فعالیت ها در حوزه گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین رویداد یامال، افتتاح خانه صنایع دستی در شهرک لافت، برگزاری دوره آگاهی بخشی گردشگران محلی و… از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری در هفته های اخیر است.

بیشتر بخوانید  جزئیات واردات 12 میلیون دوز واکسن کرونا در 23 محموله

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کشم با اشاره به تکمیل چرخه زمین گردشگری در غرب جزیره گفت: خوشبختانه ژئوپارک جهانی کشم به عنوان نمونه موفقی در بین ژئوپارک های دنیا معرفی شده است. با تلاش ها و اقدامات انجام شده

به گفته آخوندی؛ افتتاح پردیس بین المللی دانشگاه تهران در جزیره قشم یکی از اقدامات موثر در حوزه آموزشی است که با افتتاح دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک می تواند زمینه ساز رشد و توسعه علم و دانش و پرورش نخبگان در منطقه

وی در پایان با بیان اینکه در این مدت اقدامات موثری در حوزه ورزش انجام شد، گفت: با اقدامات انجام شده زمین چمن شهر سوزا به زودی آماده بهره برداری می شود، شش زمین چمن کوچک نیز نصب شده است. . برای استفاده و جبران عقب ماندگی، اقداماتی در حوزه زیرساخت های ورزشی جزیره انجام شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید