مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آغاز برداشت بهاره برگ چای در گیلان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، برداشت برگ سبز چای امروز با برداشت برگ سبز چایکاران شهرستان فومن آغاز شد و در روزهای آینده برداشت بهاره در سایر شهرستان های گیلان انجام می شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه آمادگی کامل برای خرید برگ سبز چای توسط کارخانه های تولید چای وجود دارد، گفت: حدود 170 کارخانه چای در گیلان و مازندران برای خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده اند.

حبیب جهانساز بیان کرد: تاکنون برای خرید برگ سبز چای با بیش از صد کارخانه قرارداد بسته شده و با سایر کارخانه های چای نیز قرارداد منعقد می شود.

وی افزود: شورای تعیین قیمت و اتخاذ سیاست حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک را 1401 تومان از 9200 تومان و برگ سبز چای درجه دو را 7100 تومان اعلام کرد.

جهانساز بیان کرد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته 37.5 درصد و درجه دو 48 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آخرین آمار 55 هزار چایکار در استان های گیلان و مازندران وجود دارد. مساحت باغ های چای در این دو استان حدود 25000 هکتار است. برگ سبز چای هر ساله در سه محصول بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می شود.

بیشتر بخوانید  سازمان لیگ بر حضور بانوان در ورزشگاه ها نظارت دارد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *